F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marko: Kierowcy F1 nadal będą musieli martwić się o zużycie paliwa

Austriak obawia się, że kwestia ta będzie miała szczególnie istotne znaczenie na początku sezonu.
Nataniel Piórkowski, 16 marca 2017, wyświetlenia: 1971<< | lista | T- | T+ | >>


Konsultant Red Bulla – Helmut Marko, przyznał, iż obawia się że w tym sezonie kierowcy Formuły 1 w dalszym ciągu będą musieli troszczyć się o kontrolowanie poziomu zużycia paliwa.

W rozmowie z telewizją Servus TV Austriak podkreślił, że jest zadowolony z tego, jak prezentują się nowe, szybsze bolidy F1 przygotowane w oparciu o zmodyfikowane przepisy techniczne.

Marko zaznaczył, że jedyną kwestią, która budzi jego niepokój jest konieczność dalszego kontrolowania przez kierowców zużycia paliwa w trakcie wyścigów. „Przynajmniej przez kilka pierwszych wyścigów wszyscy będą mówić o kwestii zużycia paliwa” – powiedział.

„Limit paliwa na wyścig wzrósł w tym roku o pięć kilogramów, ale nie rekompensuje to w żadnej mierze poprawy mocy jednostek napędowych, szerokości opon i zwiększonej wydajności aerodynamicznej bolidów” – wyjaśniał były austriacki kierowca wyścigowy.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.04.2024  Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju
18.04.2024  Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla
06.04.2024  Marko: Postępy Pereza konsekwencją zbliżających się rozmów
28.03.2024  Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024
28.03.2024  Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii
Tagi:
Marko H.
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piwo, 16.03.2017 10:11[!]
ciekawy temat. litr paliwa wzy 0,75kg z tego co kojarze. 5kg to dodatkowe 6,6litra. ogolnie z tego co pamietam to baki f1 maja kolo 100kg czyli 133 litrow co starcza na pokonanie dystansu ponad 300km wyscigu. co w sumie daje spalanie 44litry/100km czyli tyle ile na torze mniej wiecej pali lancer evo :)
a tak z ciekawosci to swieza wypowiedz czy po prostu dawna wolfa i odswiezona?:
http://eurosport....oberta-kubice/6cf8vw
rno2, 16.03.2017 10:33[!]
Oby nie było jazdy o kropelce...

@piwo to świeża wypowiedź :-)
stasek44, 16.03.2017 10:41[!]
@piwo Skąd wiesz ile waży litr paliwa? Nie mam na myśli tego zwykłego, a stosowanego w F1.

A wypowiedź jest świeża - Eleven Sports przeprowadziło wywiad z Toto i właśnie tam padły takie słowa.
rno2, 16.03.2017 11:13[!]
@stasek44 Paliwo w F1 jest podobne do tego stosowanego do zwykłych aut. Waga jest niemal identyczna.
piwo, 16.03.2017 11:36[!]
wzielem wartosc stad:
Cytat Mikołaj Sokół :

Warto wspomnieć jeszcze o kilku ciekawych podstawach: zużycie paliwa mierzymy w kilogramach, a litr benzyny stosowanej w F1 waży około 750 gram. Czyli mityczna prędkość tankowania, wynosząca niecałe 12 litrów na sekundę, to tak naprawdę około 8,75 kg/s. Pojemność zbiornika paliwa jest oczywiście dowolna i w sezonie 2005 wahała się od ok. 90 (Ferrari, Williams) do ok. 106 kg (McLaren).
Wewnątrz węża tankującego paliwo kryją się tak naprawdę dwa węże: doprowadzający benzynę i odprowadzający powietrze. W latach 80., kiedy po raz pierwszy wprowadzano tankowanie podczas wyścigów, kierowca przed zatrzymaniem się na stanowisku serwisowym poluzowywał pasy, bo tankowanie odbywało się bez odpowietrzenia zbiornika i wzrastające ciśnienie czasami powodowało odkształcenie tylnej ścianki kokpitu (monocoque w tamtych czasach wytwarzany był przeważnie z aluminium), "przyduszając" kierowcę do pasów.

Co zaś się tyczy toksyczności... Cóż, w latach 90. rozlanie małej kałuży paliwa w boksie może nie wymagało ogłoszenia alarmu o skażeniu środowiska, ale mechanicy przez długi czas skarżyli się na nudności i łzawiące oczy. Za to zyski w osiąganych czasach były nie do pogardzenia - w 1990 r. podczas jednego z testów na torze Estoril tylko zatankowanie nowego rodzaju paliwa pozwoliło Piquetowi poprawić czas okrążenia o 0,6 sekundy i osiagnąć o 6 km/h większą prędkość na prostej. Zysk "wyceniono" na ok. 40 KM podczas testów na hamowni. Teraz to już przeszłość - choć i tak paliwo tankowane w F1 jedynie spełnia te same normy co "cywilna" benzyna - a nie jest po prostu tym samym, wbrew temu czym karmią nas reklamy.


http://www.f1wm.p...viewtopic.php?t=1458
napisal tak mikołaj Sokół c chyba wiedział co mówi.

skoro wypowiedz Wolfa jest swieza to ciekawe czy zrealizuje sie :)
szymon, 16.03.2017 12:07[!]
mbwrobel, 16.03.2017 12:32[!]
Cytat piwo :
baki f1 maja kolo 100kg czyli 133 litrow

Równe 140 litrów. Pomnożone przez 0,75 kg/l dają właśnie maksymalne 105 kilogramów.
Ech, ja swoim bym na tym przejechał 2k km.
bolekse, 16.03.2017 12:58[!]
Czyli korzystanie ze starego silnika przez Saubera wcale nie musi na początku sezonu stawiać ich w pozycji przegranych. Być może po wielu latach optymalizacji ten silnik jest dużo mniej paliwożerny i straty mocy Sauber będzie sobie odbijał na początku wielką oszczędnością na wadze. Może w tym szaleństwie być metoda - przynajmniej zanim pozostałe silniki dojdą do takiego poziomu zoptymalizowania ich pracy :)
bartoszcze, 16.03.2017 13:13[!]
@bolekse
Może nie tyle oszczędnością na wadze, co dłuższym dociskaniem gazu.
marios76, 16.03.2017 14:25[!]
@mbwrobel Ropa do Twojego wazy nieco wiecej niz benzyna ;)

@bolekse Dobrze kombinujesz ale... mniejsza moc i mniejsze zuzycie paliwa maja sie nijak do walki o PP,gdzie Sauber straci, tylko po to by w wyscigu probowac nadrabiac mozliwym wyzszym tempem, co jednak i tak jest regulowane maksymalnym przeplywem paliwa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca