Melbourne, 24 marca 2017 – Nowa era Formuły 1 rozpoczęła się w piątek od dwóch sesji treningowych na „zielonym” torze Albert Park, zatem spodziewana jest poprawa czasów okrążeń w miarę upływu weekendu. Najlepszy rezultat w drugim treningu był już lepszy niż zeszłoroczny czas pole position. W obu sesjach najszybszy był Lewis Hamilton z Mercedesa, na ultramiękkich oponach P Zero „fioletowych”. Mercedes jako jedyny zespół skorzystał z ultramiękkiej mieszanki w pierwszym treningu, a pozostałe ekipy po raz pierwszy użyły jej w drugiej sesji. Przez cały dzień utrzymywały się suche i ciepłe warunki, a drugi trening rozpoczął się przy temperaturze powietrza na poziomie 25 stopni.
MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Uzyskiwane dzisiaj czasy były lepsze o około pięć sekund niż w analogicznych sesjach przed rokiem, przy zastosowaniu opon ultramiękkich po raz pierwszy na tym torze. Na tym etapie różnica w osiągach pomiędzy miękką i supermiękką mieszanką wynosi około 0,7 sekundy na okrążeniu, podobnie jak w przypadku ogumienia supermiękkiego i ultramiękkiego. Podczas testów w Barcelonie różnica utrzymywała się w granicach 0,3-0,5 sekundy. Teraz musimy przyjrzeć się degradacji: jest oczywiście na znacznie niższym poziomie niż w zeszłym sezonie, ale wspólnie z zespołami musimy sprawdzić, w jakim stopniu różnice między mieszankami wpłyną na strategię wyścigową”.
PIERWSZY TRENING – NAJLEPSZE CZASY
Hamilton – 1.24,220 – ULTRAMIĘKKA NOWA
Bottas – 1.24,803 – ULTRAMIĘKKA NOWA
Ricciardo – 1.24,886 – SUPERMIĘKKA NOWA
DRUGI TRENING – NAJLEPSZE CZASY
Hamilton – 1.23,620 – ULTRAMIĘKKA NOWA
Vettel – 1.24,167 – ULTRAMIĘKKA NOWA
Bottas – 1.24,176 – ULTRAMIĘKKA UŻYWANA
PIERWSZY TRENING – NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA – Raikkonen – 1.25,994
SUPERMIĘKKA – Ricciardo – 1.24,886
ULTRAMIĘKKA – Hamilton – 1.24,220
DRUGI TRENING – NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA – Hamilton – 1.25,096
SUPERMIĘKKA – Vettel – 1.24,926
ULTRAMIĘKKA – Hamilton – 1.23,620
NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA – Wehrlein – 25
SUPERMIĘKKA – Ericsson – 24
SUPERMIĘKKA – Vettel – 24
ULTRAMIĘKKA – Hamilton – 25