Melbourne, 25 marca 2017 – Lepsze osiągi samochodów i ogumienia w specyfikacji 2017 przyniosły najlepsze okrążenie w historii toru w Melbourne już podczas porannego trzeciego treningu, w którym na czele tabeli znalazł się Sebastian Vettel w Ferrari. W kwalifikacjach Lewis Hamilton z Mercedesa pojechał jeszcze szybciej, na ultramiękkich oponach P Zero „fioletowych”. Wszystkie zespoły poza Ferrari korzystały z ultramiękkiej mieszanki już od samego początku Q1. Vettel jako jedyny awansował do Q2 na supermiękkich oponach P Zero „czerwonych”. Pod koniec kwalifikacji temperatura nawierzchni osiągnęła 33 stopnie: o tej porze końca będzie dobiegał także jutrzejszy wyścig, więc możemy spodziewać się podobnych warunków.
MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Czasy okrążeń były lepsze od zeszłorocznych o około dwie sekundy, a w kwalifikacjach byliśmy świadkami wyrównanej i widowiskowej walki. W treningach degradacja poszczególnych mieszanek była niska, więc jutro możemy oczekiwać strategii jednego pit stopu, w zależności od temperatury toru. Jeśli będzie wyższa od notowanej dotychczas w trakcie weekendu, to bardziej prawdopodobne mogą stać się dwa postoje. Obecne samochody znacznie różnią się od poprzedniej generacji i nie możemy opierać się na historycznych danych, więc prognozy strategiczne są trudniejsze niż zazwyczaj”.
TRZECI TRENING – NAJLEPSZE CZASY
Vettel – 1.23,380 – ULTRAMIĘKKA NOWA
Bottas – 1.23,859 – ULTRAMIĘKKA NOWA
Hamilton – 1.23,870 – ULTRAMIĘKKA NOWA
NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA – Wehrlein – 25
SUPERMIĘKKA – Ericsson – 24
SUPERMIĘKKA – Vettel – 24
ULTRAMIĘKKA – Hamilton – 25
NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA – Hamilton – 1.25,096
SUPERMIĘKKA – Hamilton – 1.24,542
ULTRAMIĘKKA – Hamilton – 1.22,188
ZESTAWY OPON DOSTĘPNE NA WYŚCIG