F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton wygrywa pierwsze kwalifikacje w sezonie

Ferrari jednak nie traci dużo do obecnych mistrzów świata.
Łukasz Godula, 25 marca 2017, wyświetlenia: 5678<< | lista | T- | T+ | >>
Nadszedł moment sezonu, gdy wszystkie kurtyny opadły i kończą się nasze spekulacje. Pora na to, by tor zweryfikował możliwości zarówno nowych maszyn, jak i kierowców. I jak się szybko okazało, nowe konstrukcje zdecydowanie nie są łatwe w prowadzeniu. Sesja była ciekawa, a różnice w czołówce pozytywnie nastawiają w kontekście jutrzejszej walki. Jednak zanim przejdziemy do wyścigu, przedstawiamy jak wyglądała walka o pole position.

Q1

Pierwsza czasówka w tym sezonie rozpoczęła się wyjazdem ekip z gorszym tempem, jednak szybko dołączyło do nich Ferrari. Stajnia z Maranello w przeciwieństwie do reszty wyjechała na super-miękkich oponach. Typowym wyborem były ultra-miękkie. Vettel wykręcił na nich wynik 1:25,210 i wszystko wskazywało na to, że wystarczy mu to do awansu do Q2.

Mercedes postanowił nie ryzykować i zjawił się na trasie na fioletowych oponach Pirelli. Na czele tym samym znalazł się Hamilton z czasem 1:24,191. Tymczasem podczas gdy Williams walczył z czasem, by doprowadzić bolid Strolla do gotowości, problemy dotknęły Stoffela Vandoorne'a, którego McLaren powiadomił o kłopotach z przepływem paliwa. Jego partner zespołowy, Alonso wykręcił czas 1:26,300 i wskoczył na 11 miejsce, ale kilku kierowców nie wykręciło wtedy jeszcze swoich wyników.

Na drugi przejazd zdecydowali się wszyscy poza Mercedesem, Vettelem i Ricciardo. Walka o Q2 okazała się niezwykle zaciekła, gdyż środek stawki był bardzo zbity. Tor zdecydowanie poprawiał się z minuty na minutę, gdyż na czwarte miejsce wskoczył Perez. Swoje kółko popsuł w tym czasie Giovinazzi, choć i tak zaliczył niezły występ. Z dalszej rywalizacji odpadli wspomniany Giovinazzi, Magnussen, Vandoorne, Stroll oraz Palmer. Trzeba przyznać, że obecność tych zawodników na ostatnich pięciu miejscach była dość zaskakująca.

Q2

Druga odsłona kwalifikacji od razu przyniosła wyjazdy Ferrari i Mercedesa. Co ciekawe, na niebie pojawiły się w tym czasie czarne chmury, na które liczył Fernando Alonso. Bottas wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:23,215, a Hamilton tuż za niego ze stratą 0,03 sekundy. Ferrari tym razem straciło do mistrzów świata około 0,2 sekundy. Za Ferrari meldował się Red Bull, ale ze znacznie większą stratą. Za plecami czołowej trójki plasował się Massa, a za nim dwójka Toro Rosso. Po pierwszym przejeździe w czołowej dziesiątce mieliśmy jeszcze Pereza.

Drugie przejazdy jako pierwszy rozpoczął Vettel. Co ciekawe, niemal całe jego kółko zapowiadało poprawę, ale dosłownie w końcówce stracił czas i nie zdołał awansować w tabeli. Na drugi przejazd nie zdecydowali się zawodnicy Mercedesa, Raikkonen i Ricciardo. Oznacza to, że Hamilton rozpocznie wyścig na używanych oponach ultra-miękkich z przebiegiem 6 okrążeń (choć może być to błąd w wyświetlaniu grafik). Zdecydowanie poprawił się Grosjean, który wskoczył na ósme miejsce, a za nim zameldowali się kierowcy Toro Rosso. Odpadli z dalszej walki: Perez, Hulkenberg, Alonso, Ocon i Ericsson.

Q3

Początek walki o pole position przyniósł informacje o pierwszych opadach. Jednak kierowcy wyjechali na gładkich oponach. Czasy w pierwszym przejeździe udało się ustanowić tylko kierowcom Ferrari i Mercedesa. Prowadził Hamilton, z przewagą aż 0,3 sekundy nad Vettelem, który wskoczył przed Bottasa z przewagą zaledwie 0,002s. Za nimi plasował się Raikkonen. Chwilę później Ricciardo wypadł w 14 zakręcie, uszkadzając tył swojego samochodu. Wypadek spowodował czerwoną flagę.

Sesja została wznowiona po kilku minutach i zawodnicy z Grosjeanem na czele wyjechali ponownie walczyć o lokaty. Francuz wykręcił całkiem mocny czas 1:24,074. Tymczasem w czołówce Bottas wskoczył na chwilę na pierwsze miejsce, ale Hamilton ponownie był od niego szybszy o 0,3 sekundy. Vettel dał z siebie wszystko, ale ostatecznie nie pokonał Anglika. Mimo to strata 0,2 sekundy nie wygląda źle, a Mercedesy w końcu są przedzielone na czele. Zapowiada nam to zdecydowanie ciekawą walkę w jutrzejszym wyścigu.

Za Raikkonenem kwalifikacje zakończył Verstappen, przed Grosjeanem, Massą, Sainzem i Kwiatem. Na dziesiątym miejscu rywalizację zakończył wspomniany Ricciardo.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Albert Park
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SweetF1, 25.03.2017 15:29[!]
No to jutro pierwszy rekord toru padnie chyba
Andryj Kapusta, 25.03.2017 16:18[!]
Rekord Schumachera jest nie do ruszenia. Najszybsze bolidy w histori to wymysł propagandy.
Falarek, 25.03.2017 17:50[!]
Nie jest tak szybko jak się wszystkim wydaje. PP 2017 jest szybsze o 1,6 sek od ubiegłego roku a w założeniach miały urywać po 4 sekundy. W wyścigu będzie jeszcze gorzej bo kiedyś jak padały rekordy to było tankowanie i jeździli z małą ilością paliwa.
ergie, 25.03.2017 19:25[!]
Merole z tymi T-wingsami wyglądają jak Teletubisie :) No i wszystko po staremu... Teletubbies Team - najlepsi ;) i tak już będzie przez cały sezon...
piro, 25.03.2017 22:54[!]
3-4 sec to urwą ale na niektórych torach gdzie więcej jest szybkich sekcji. Następny wyścig w chinach powinien pokazać większą różnice nie mówiąc już o torach typu Suzuka. Oczywiście z tego samego powodu nie ma co oczekiwać dużych różnic w Kanadzie czy na Monzy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca