F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Lucas di Grassi odniósł zwycięstwo w wyścigu Formuły E w Meksyku

Lider mistrzostw - Sebastien Buemi, dojechał do mety poza czołową dziesiątką.
Nataniel Piórkowski, 2 kwietnia 2017, wyświetlenia: 6603<< | lista | T- | T+ | >>


Lucas di Grassi odniósł zwycięstwo w chaotycznym wyścigu Formuły E na Autodromo Hermanos Rodriguez. Fatalny występ w Meksyku zaliczył Sebastien Buemi, który zakończył zmagania poza TOP10.

Po problemach z przyczepnością zgłaszanych w trakcie kwalifikacji, Di Grassi rozpoczął wyścig z piętnastej pozycji. Start nie poszedł po myśli Brazylijczyka, który został uderzony przez Stephane'a Sarrazina i musiał zjechać do boksów na wymianę tylnego skrzydła bolidu.

Po powrocie na tor di Grassi plasował się w dole stawki. Później jednak zyskał przewagę dzięki odważnej decyzji strategicznej podjętej w trakcie neutralizacji spowodowanej kraksą Olivera Turveya w pierwszym zakręcie. Kierowca z Sao Paulo zjechał na wymianę bolidu na okrążeniu osiemnastym z czterdziestu pięciu – podobnego posunięcia dokonał także Jerome d'Ambrosio. W wyniku przyspieszonego postoju Brazylijczyk zyskał 30 sekundową przewagę nad konkurencją.

Na późniejszym etapie została ona zmniejszona przez kolejną neutralizację, tym razem wywołaną incydentem z udziałem Loica Duvala. Po restarcie na czele grupy, która zdecydowała się na planową wymianę bolidów znajdował się Jose Maria Lopez. Argentyńczyk starał się wyprzedzić jadącego na drugiej lokacie d'Amborsio po zewnętrznej pierwszego zakrętu – stracił jednak panowanie nad swym bolidem i wypadł na asfaltowe pobocze. Wkrótce obok niego znalazł się Buemi, który popełnił kosztowny błąd na dohamowaniu i stracił kilka pozycji na rzecz rywali.

Coraz większą presję na d'Ambrosio wywierał Jean-Eric Vergne. Francuz kilkukrotnie starał się awansować przed Belga w trzecim zakręcie, ale wszystkie jego próby ataku kończyły się niepowodzeniem. Po kilku okrążeniach były kierowca Toro Rosso w F1 wyprzedził zawodnika Dragon Racing w pierwszym wirażu. Vergne szybko wypracował solidną przewagę nad d'Ambrosio, ale nie był już w stanie doścignąć zmierzającego po sensacyjne zwycięstwo di Grassiego.

Zwycięstwo pozwoliło Brazylijczykowi na zbliżenie się na pięć punktów do Buemiego w klasyfikacji generalnej mistrzostw. Ostatecznie na najniższym stopniu podium stanął Sam Bird, który uporał się z d'Ambrosio manewrem wyprzedzania po zewnętrznej trzeciego zakrętu. Chwilę po tym zawodnik z Etterbeek wyraźnie stracił tempo z powodu usterki technicznej.

Na czwartym miejscu zmagania w Meksyku ukończył startujący w barwach Jaguara Mitch Evans, który przetrwał kolizję spowodowaną w sekcji stadionowej przez Nico Prosta, w której ucierpieli również dwaj kierowcy Mahindry: Nick Heidfeld oraz Felix Rosenqvist. Pomimo błędu w T1 Lopez dojechał do mety na szóstej pozycji, przed Danielem Abtem. Niemiec stracił wywalczone po południu pole position w wyniku przekroczenia dopuszczalnego ciśnienia opon. Czołową dziesiątkę uzupełnili Adam Carrol, Nelson Piquet oraz Esteban Gutierrez, który w debiucie w FE w teamie Techeetah zdobył jeden punkt.

Formula E > 2016/17 > Meksyk, Circuito Hermanos Rodriguez - 2,093 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 11Lucas di GrassiABT Schaeffler Audi SportSpark-Abt Sportsline4556:27,53525
2. 25Jean-Eric VergneTecheetahSpark-Renault45+0:01,96618
3. 2Sam BirdDS Virgin RacingSpark-Citroën45+0:07,48015
4. 20Mitch EvansPanasonic Jaguar RacingSpark-Jaguar45+0:09,77012
5. 8Nicolas ProstRenault e.DamsSpark-Renault45+0:09,95610
6. 37Jose Maria LopezDS Virgin RacingSpark-Citroën45+0:10,6318
7. 66Daniel AbtABT Schaeffler Audi SportSpark-Abt Sportsline45+0:11,6946
8. 47Adam CarrollPanasonic Jaguar RacingSpark-Jaguar45+0:13,7224
9. 3Nelson Piquet JrNEXTEV Team China RacingSpark-NEXTEV45+0:14,1562
10. 33Esteban Gutierrez Techeetah Spark-Renault45+0:15,7171
11. 27Robin FrijnsMS Amlin AndrettiSpark-Andretti45+0:21,459
12. 23Nick HeidfeldMahindra Racing Formula E TeamSpark-Mahindra45+0:27,232
13. 9Sebastien BuemiRenault e.DamsSpark-Renault45+1:01,365
14. 7Jerome D'AmbrosioFaraday Future Dragon RacingSpark-Penske45+1:09,646
15. 4Stephane SarrazinTecheetahSpark-Renault441 okr.
16. 19Felix RosenqvistMahindra Racing Formula E TeamSpark-Mahindra432 okr.
Niesklasyfikowani
5Maro EngelVenturi Formula E TeamSpark-Venturi38
28Antonio Felix da CostaMS Amlin AndrettiSpark-Andretti32
6Loic DuvalFaraday Future Dragon RacingSpark-Penske25
88Oliver TurveyNEXTEV Team China RacingSpark-NEXTEV12
Pole position: Oliver Turvey (NEXTEV Team China Racing) - 1:02,867 (+3 pkt.)
Najszybsze okrążenie: Sebastien Buemi (Renault e.Dams) - 1:03,102 na 40 okrążeniu (+1 pkt.)
Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.09.2023  Nyck de Vries powraca do startów w Formule E
26.04.2023  Szwarcman: Formuła 1 pozostaje moim priorytetem
02.09.2022  Di Grassi: Vettel nie wie o czym mówi krytykując Formułę E
18.05.2022  Vettel zaproszony na test samochodu Formuły E
16.11.2021  Giovinazzi rozpocznie od nowego sezonu starty w Formule E
Tagi:
FE

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mati2050, 02.04.2017 14:29[!]
Ten Gutierrez to ma jednak szczęście... Praktycznie przez cały wyścig na końcu stawki, a potem kilka "błędów" na czele, trochę wypadków i zdobywa punkt w debiucie. W F1 jednak to szczęście nie dało o sobie znać i Pan "11 Miejsce" musi się tam teraz tłuc na końcu i liczyć na kolejne problemy wśród kierowców czołówki.
Di Grassi i ABT Audi naprawdę ładnie rozegrany taktycznie wyścig. Szkoda D'Ambrosio, jego zespoł trochę jednak przedobrzył. Mahindra również miała pecha z tą stłuczką na końcu, a jechali po punkty...
Pointrox, 02.04.2017 23:49[!]
Jaguar zdobył wreszcie pierwsze punkty i odbił się od dna w klasyfikacji konstruktorów - żeby było już tylko lepiej :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca