|
|
|
|
|
|
Lucas di Grassi odniósł zwycięstwo w wyścigu Formuły E w Meksyku |
Lider mistrzostw - Sebastien Buemi, dojechał do mety poza czołową dziesiątką. |
|
•Nataniel Piórkowski, 2 kwietnia 2017, wyświetlenia: 6603 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Lucas di Grassi odniósł zwycięstwo w chaotycznym wyścigu Formuły E na Autodromo Hermanos Rodriguez. Fatalny występ w Meksyku zaliczył Sebastien Buemi, który zakończył zmagania poza TOP10.
Po problemach z przyczepnością zgłaszanych w trakcie kwalifikacji, Di Grassi rozpoczął wyścig z piętnastej pozycji. Start nie poszedł po myśli Brazylijczyka, który został uderzony przez Stephane'a Sarrazina i musiał zjechać do boksów na wymianę tylnego skrzydła bolidu.
Po powrocie na tor di Grassi plasował się w dole stawki. Później jednak zyskał przewagę dzięki odważnej decyzji strategicznej podjętej w trakcie neutralizacji spowodowanej kraksą Olivera Turveya w pierwszym zakręcie. Kierowca z Sao Paulo zjechał na wymianę bolidu na okrążeniu osiemnastym z czterdziestu pięciu – podobnego posunięcia dokonał także Jerome d'Ambrosio. W wyniku przyspieszonego postoju Brazylijczyk zyskał 30 sekundową przewagę nad konkurencją.
Na późniejszym etapie została ona zmniejszona przez kolejną neutralizację, tym razem wywołaną incydentem z udziałem Loica Duvala. Po restarcie na czele grupy, która zdecydowała się na planową wymianę bolidów znajdował się Jose Maria Lopez. Argentyńczyk starał się wyprzedzić jadącego na drugiej lokacie d'Amborsio po zewnętrznej pierwszego zakrętu – stracił jednak panowanie nad swym bolidem i wypadł na asfaltowe pobocze. Wkrótce obok niego znalazł się Buemi, który popełnił kosztowny błąd na dohamowaniu i stracił kilka pozycji na rzecz rywali.
Coraz większą presję na d'Ambrosio wywierał Jean-Eric Vergne. Francuz kilkukrotnie starał się awansować przed Belga w trzecim zakręcie, ale wszystkie jego próby ataku kończyły się niepowodzeniem. Po kilku okrążeniach były kierowca Toro Rosso w F1 wyprzedził zawodnika Dragon Racing w pierwszym wirażu. Vergne szybko wypracował solidną przewagę nad d'Ambrosio, ale nie był już w stanie doścignąć zmierzającego po sensacyjne zwycięstwo di Grassiego.
Zwycięstwo pozwoliło Brazylijczykowi na zbliżenie się na pięć punktów do Buemiego w klasyfikacji generalnej mistrzostw. Ostatecznie na najniższym stopniu podium stanął Sam Bird, który uporał się z d'Ambrosio manewrem wyprzedzania po zewnętrznej trzeciego zakrętu. Chwilę po tym zawodnik z Etterbeek wyraźnie stracił tempo z powodu usterki technicznej.
Na czwartym miejscu zmagania w Meksyku ukończył startujący w barwach Jaguara Mitch Evans, który przetrwał kolizję spowodowaną w sekcji stadionowej przez Nico Prosta, w której ucierpieli również dwaj kierowcy Mahindry: Nick Heidfeld oraz Felix Rosenqvist. Pomimo błędu w T1 Lopez dojechał do mety na szóstej pozycji, przed Danielem Abtem. Niemiec stracił wywalczone po południu pole position w wyniku przekroczenia dopuszczalnego ciśnienia opon. Czołową dziesiątkę uzupełnili Adam Carrol, Nelson Piquet oraz Esteban Gutierrez, który w debiucie w FE w teamie Techeetah zdobył jeden punkt.
•Formula E > 2016/17 > Meksyk, Circuito Hermanos Rodriguez - 2,093 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 11 | Lucas di Grassi | | ABT Schaeffler Audi Sport | Spark-Abt Sportsline | 45 | 56:27,535 | 25 |
2. | 25 | Jean-Eric Vergne | | Techeetah | Spark-Renault | 45 | +0:01,966 | 18 |
3. | 2 | Sam Bird | | DS Virgin Racing | Spark-Citroën | 45 | +0:07,480 | 15 |
4. | 20 | Mitch Evans | | Panasonic Jaguar Racing | Spark-Jaguar | 45 | +0:09,770 | 12 |
5. | 8 | Nicolas Prost | | Renault e.Dams | Spark-Renault | 45 | +0:09,956 | 10 |
6. | 37 | Jose Maria Lopez | | DS Virgin Racing | Spark-Citroën | 45 | +0:10,631 | 8 |
7. | 66 | Daniel Abt | | ABT Schaeffler Audi Sport | Spark-Abt Sportsline | 45 | +0:11,694 | 6 |
8. | 47 | Adam Carroll | | Panasonic Jaguar Racing | Spark-Jaguar | 45 | +0:13,722 | 4 |
9. | 3 | Nelson Piquet Jr | | NEXTEV Team China Racing | Spark-NEXTEV | 45 | +0:14,156 | 2 |
10. | 33 | Esteban Gutierrez | | Techeetah | Spark-Renault | 45 | +0:15,717 | 1 |
11. | 27 | Robin Frijns | | MS Amlin Andretti | Spark-Andretti | 45 | +0:21,459 | |
12. | 23 | Nick Heidfeld | | Mahindra Racing Formula E Team | Spark-Mahindra | 45 | +0:27,232 | |
13. | 9 | Sebastien Buemi | | Renault e.Dams | Spark-Renault | 45 | +1:01,365 | |
14. | 7 | Jerome D'Ambrosio | | Faraday Future Dragon Racing | Spark-Penske | 45 | +1:09,646 | |
15. | 4 | Stephane Sarrazin | | Techeetah | Spark-Renault | 44 | 1 okr. | |
16. | 19 | Felix Rosenqvist | | Mahindra Racing Formula E Team | Spark-Mahindra | 43 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 5 | Maro Engel | | Venturi Formula E Team | Spark-Venturi | 38 | | |
| 28 | Antonio Felix da Costa | | MS Amlin Andretti | Spark-Andretti | 32 | | |
| 6 | Loic Duval | | Faraday Future Dragon Racing | Spark-Penske | 25 | | |
| 88 | Oliver Turvey | | NEXTEV Team China Racing | Spark-NEXTEV | 12 | | |
| |
Pole position: Oliver Turvey (NEXTEV Team China Racing) - 1:02,867 (+3 pkt.) Najszybsze okrążenie: Sebastien Buemi (Renault e.Dams) - 1:03,102 na 40 okrążeniu (+1 pkt.) Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|