F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

McLaren wyklucza możliwość zbudowania własnego silnika F1

Zak Brown przekonuje, iż rozumie frustrację wyrażaną przez Fernando Alonso.
Nataniel Piórkowski, 4 kwietnia 2017, wyświetlenia: 2597<< | lista | T- | T+ | >>


Pomimo problemów trapiących Hondę, McLaren zdecydowanie wyklucza możliwość skonstruowania w najbliższej przyszłości własnego silnika Formuły 1.

McLaren rozpoczął tegoroczny sezon z nadziejami na umocnienie pozycji w środku stawki i walkę o status najlepszego zespołu spoza czołowej trójki. Kiepskie osiągi oraz liczne awarie techniczne przekreślają jednak szanse na walkę o duże zdobycze punktowe, budząc frustrację kierowców i personelu.

Chociaż McLaren Automotive buduje własne silniki na potrzeby samochodów drogowych i programów wyścigowych GT, dyrektor wykonawczy McLaren Group – Zak Brown, odrzuca wszelkie sugestie mówiące o tym, że firma może sama skonstruować jednostkę, z którą będzie rywalizował w Formule 1.

„McLaren Automotive to inny podmiot biznesowy z kilkoma wspólnymi udziałowcami, z którym blisko współpracujemy. Ich silnik jest silnikiem McLarena, ale zespół F1 ma inne priorytety ekonomiczne i możliwości ścigania, więc nie prowadziliśmy takich rozmów” – przekonywał Amerykanin. „Co będziemy mogli zrobić w ciągu dziesięciu lat? Kto wie? Na tę chwilę jednak nie ma takich rozmów. Nie budujemy silników. Jesteśmy zespołem wyścigowym i konstruktorem bolidów”.

Chociaż po problemach z zimowych testów McLaren kontaktował się z Mercedesem w sprawie ewentualnych dostaw jednostek napędowych, Brown podkreśla, że jego zespół koncentruje się obecnie wyłącznie na współpracy z Hondą. „Jesteśmy bardzo otwarci w kontaktach z Hondą. Wspólnie pracujemy nad nad zapewnieniem konkurencyjnej formy tak szybko, jak to tylko możliwe. Ostatecznym celem jest zdobycie wspólnie mistrzostwa świata. W naszych relacjach nie doszło do wielkiego pęknięcia. Wszystkie nasze rozmowy obracały się wokół tego, jak możemy uporać się z obecną sytuacją”.

Brown dodał, iż rozumie frustrację Fernando Alonso, który niejednokrotnie krytykował rozczarowującą formę McLarena. „Fernando chce rywalizować na bardzo konkurencyjnym poziomie. Jeśli spojrzycie na mistrzów świata, to nie są oni usatysfakcjonowani niczym innym, jak zwycięstwami. To dlatego właśnie ich potrzebujemy. Z jego strony można było się spodziewać komentarzy na temat naszej konkurencyjności, więc nie traktuję tego jako niespodzianki czy niezdrowej sytuacji. Obecne realia są ciężkie dla nas wszystkich. Udzielamy wielu wywiadów, co jakiś czas odczuwamy trochę emocji i mówimy coś, co następnie jest interpretowane w niewłaściwy sposób, ale nasze relacje są bardzo zdrowe”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
22.04.2024  Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach
21.04.2024  Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari
19.04.2024  Norris: Dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
Tagi:
McLaren
Brown Z.
Honda
Alonso F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
qqryq, 04.04.2017 15:50[!]
Mistrzostwo świata? Tym odkurzaczem nie możecie dojechać do mety........
dejacek, 04.04.2017 16:57[!]
co nie oznacza że w przyszłym roku może wrócić zespół McLaren- Mercedes lub powstać McLaren - Renault
Falarek, 04.04.2017 17:55[!]
Wiadomo że budowa silnika to nie jest prosta sprawa zwłaszcza dziś w dobie technologii hybrydowych ale z własnym silnikiem jest się niezależnym. Wystarczy popatrzeć na Ferrari. Miewają gorsze sezony ale nigdy nie spadli do takiego poziomu jaki prezentuje obecnie McLaren.
marios76, 05.04.2017 08:18[!]
@Falarek Rozumiem, że sezonu 73 możesz nie pamiętać- ale i Ferrari miało swój kryzys. Ściągnięcie Prosta i Mansella by mogli powalczyć z Senna w McLarenie. W miarę, mimo wielu awarii i problemow, udało się to w 91szym, potem mimo że Ferrari było reprezentowane przez Prosta , Alesiego czy Bergera; po wicemistrzostwie nastąpiły lata chude i bez zwycięstwa. Sprawdź w statystykach, z resztą historia skończyła się totalną reorganizacja zespołu, sciągnięciem Schumachera i zbudowaniem dream teamu na lata. Nie udało się to z Alonso- zobaczymy co będzie teraz. Dodam tylko ze w latach 90tych nie było tyle różnych rzeczy do skonstruowania: w uproszczeniu: podwozie, aero i silnik... teraz jakieś "bateryjki, akumulatorki, turbosprężarki, przetwornice i inne podzespołyz trolejbusow" :) Czyli byłopprościej a i tak bywało, że zespoły się gubily, nawet te wielkie. Tyle, że faktem jest, bicie przez McLaren Honda wszelkich rekordów i to tych niechlubnych. :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca