F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

AMuS: Nowym silnikiem F1 zostanie V6 biturbo o mocy 1200 KM?

Niemiecki magazyn dotarł do wstępnej propozycji zmian w przepisach na sezon 2021.
Nataniel Piórkowski, 5 kwietnia 2017, wyświetlenia: 4419<< | lista | T- | T+ | >>


Auto Motor und Sport dotarł do szczegółów wstępnych planów związanych z wprowadzeniem do Formuły 1 nowej specyfikacji jednostek napędowych począwszy od sezonu 2021.

Po piątkowym spotkaniu szefa FIA – Jeana Todta z przedstawicielami obecnych i potencjalnych producentów, wydano oświadczenie, w którym nakreślono cele przyświecające pomysłowi wprowadzenia do sportu nowych silników. Jednostki przygotowywane z myślą o sezonie 2021 mają być prostsze konstrukcyjnie, tańsze w projektowaniu i rozwoju oraz odznaczać się lepszym dźwiękiem.

W ostatnim czasie dyrektor zarządzający do spraw sportowych Formuły 1 – Ross Brawn przekonywał: „Zanim zaczniemy myśleć o zrównoważonej koncepcji bolidu dla F1, należy określić specyfikację silnika. Wszystkie dalsze kwestie zależą właśnie od jednostki napędowej”.

W trakcie spotkania miano zakwestionować dalszą potrzebę wykorzystywania w zespole napędowym F1 silnika-generatora energii termicznej. Uznano, że jest on zbyt drogi w rozwoju, a także stanowi główny powód mało imponującego dźwięku silników. Nie wiadomo, czy od 2021 roku każdy z producentów musiałby w dalszym ciągu przygotowywać własne baterie i turbosprężarki. Oba te podzespoły mogą równie dobrze zostać ustandaryzowane, gdyż ich przygotowanie pochłania duże ilości pieniędzy.

Według informacji do jakich dotarł korespondent AMuS – Michael Schmidt, nowym silnikiem F1 mogłoby zostać V6 biturbo osiągające moc rzędu 1200 koni mechanicznych. W jednostce napędowej nie znalazłby się silnik-generator energii termicznej, a jedynym hybrydowym systemem byłby KERS.

Były kierowca Formuły 1 i ekspert niemieckiej telewizji – Mark Surer komentuje: „Po pierwsze FIA nie chce porzucić hybrydowych silników, ale przy jednej turbosprężarce nie ma mowy o dobrym dźwięku. Na tę chwilę jedynym i największym problemem F1 pozostaje dźwięk, a jego nie da się zmienić pozostając przy koncepcji jednej dużej turbosprężarki. Potrzebujemy dwóch. Wtedy jednak pojawiają się techniczne komplikacje związane z pozyskaniem energii z wydechu. Z tego względu FIA może poświęcić MGU-H [silnik-generator energii termicznej], oferując fanom lepszy dźwięk”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LeVi_, 05.04.2017 12:41[!]
To byłoby najlepsze rozwiązanie dla wszystkich:
- duża moc dla kierowców;
- znacznie lepszy dźwięk dla kibiców;
- możliwość przyklejenia plakietki Hybrid dla producentów.
ICEman, 05.04.2017 12:46[!]
Cały czas nie rozumie czekania z tym do 2021 r. Czekają aż mniejsze zespoły wykończą się finansowo z powodu hybryd.
bartoszcze, 05.04.2017 12:53[!]
@ICEman
To się nazywa: umowy.
fitipaldi666, 05.04.2017 13:27[!]
1200 KM brzmi ok ale boje się że do 2021 bolidy będą ważyć tone
piro, 05.04.2017 13:34[!]
Czyli łącznie około 1360KM wliczając KERS. Biorąc pod uwagę rozwój KERS do 2021 może to być nawet 1400km.
bartoszcze, 05.04.2017 14:22[!]
@piro
Serdecznie wątpię.
Raczej spodziewałbym się że będą dwa MGUK dające łącznie 300+ KM, a 850-900 KM z silnika spalinowego.
FM WMR, 05.04.2017 14:25[!]
Przypominam Wam,że w tym sezonie zniesiono tokeny,także te 1200 może paść już w niedługim czasie.Obawiam się tylko o częste eksplozje tychże silniczków.
J.P.S., 05.04.2017 15:14[!]
Może się czepiam, ale MGU-H jest niezbyt szczęśliwie przetłumaczone jako silnik-generator energii termicznej, sugeruje bowiem, że element ten generuje energię termiczną, co nie jest jego funkcją.
bartoszcze, 05.04.2017 16:38[!]
@FM WMR
1200 w obecnej konfiguracji oznaczałoby 1040 z silnika spalinowego, czyli dodatkowe 200. Jakoś to średnio widzę.
dek, 05.04.2017 16:41[!]
Nadmierny optymizm w kwestii dźwięku i całej reszty. Czy indycar albo 919H brzmią lepiej od F1 bo mają dwie turbosprężarki? No nie, są jeszcze cichsze. Czy system odzyskiwania energii z przedniej osi i pewnie dołączany napęd na przednią oś uproszczą PU i zmniejszą koszty? No raczej też nie. Może to się skończyć jak z obecną "rewolucją", wielkie zapowiedzi i ekscytacja a po pierwszym wyjeździe na tor powrót do rzeczywistości i fala krytyki. Naprawa F1 wygląda jakby była robiona w sposób przypadkowy, bez zastanowienia, doszliśmy do wniosku że aerodynamika pogarsza widowisko no to pozwólmy na jej ponowny rozwój, silniki są zbyt skomplikowane i za drogie bo mają mguh no to je wywalimy ale w zamian damy drugie mguk, turbosprężarka pogarsza dźwięk to damy dwie, gdzie tu sens.
dejacek, 05.04.2017 19:58[!]
prawidłowy kierunek dla F1 to takie przepisy żeby Cosworth lub podobna prywatna firma była w stanie wyprodukować konkurencyjny silnik. Dobrze że ktoś widzi problem, źle że nie patrzy dalej
jozef, 05.04.2017 20:43[!]
Proponuję jednolitrowy trzycylindrowy biturbo+ dowolny silnik elektryczny
GroM, 06.04.2017 10:24[!]
W momencie powstania F1 silnik spalinowy był przyszłością na rynku auto osobowych. Z tego względu zastosowanie go w F1 było rozsądne dla rozwoju. Czy dziś silnik spalinowy jest przyszłością dla światowego rynku? Uważam, że w 2021 roku F1 powinna pójść w przyszłość i zastosować silniki takie, na które obecnie rynek auto stawia, czyli silniki elektryczne, hybrydowe, zasilane wodorem, gazem, akumulatorami czy super kondesatorami. Jeżeli F1 tak nie zrobi, to stanie się Historią F1. A jeżeli faktycznie F1 ma być pod fanów, to powinni zrobić dwa wyścigi. Jeden w sobotę na autach F1 z silnikami V12, drugi w niedziele na autach przyszłościowych. Te same zespoły, ci sami kierowcy, dwa wyścigi dwa auta. Innej opcji sensownej nie widzę.
FM WMR, 06.04.2017 10:52[!]
@GroM jak myślisz,kogo było by stać?
GroM, 06.04.2017 13:35[!]
@FM WMR Pewnie nikogo, ale bolidy V12 byłyby standardowe bez rozwojowe, a bolidy przyszłościowe tylko by rozwijali wtedy byłoby ich stać tak samo jak teraz. V12 bolid byłby tylko pod fanów.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca