F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hasegawa: Honda zlekceważyła wyzwanie poprawy osiągów silnika

Japończyk przyznał, że jego firma pracuje już nad odpowiednimi poprawkami.
Nataniel Piórkowski, 6 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1815<< | lista | T- | T+ | >>


Szef programu Hondy w Formule 1 – Yusuke Hasegawa przyznał, że jego koncern błędnie myślał, iż opracowanie technologii wymaganej do odrobienia strat względem rywali okaże się prostym zadaniem.

W trakcie prezentacji McLarena MCL32 Hasegawa zapewniał, że przed startem sezonu osiągi nowej jednostki napędowej będą dorównywać ubiegłorocznemu silnikowi Mercedesa. Po fatalnych zimowych testach koncern stara się uporać z kryzysem, który nadszarpnął jego relacje ze stajnią z Woking.

Honda wykorzystała zniesienie systemu tokenów, aby opracować zupełnie nową specyfikację jednostki napędowej – inżynierom udało się zredukować jej wagę o dziesięć kilogramów, obniżyć o centymetr i zastosować układ stosowany przez Mercedesa. Chociaż żaden z bolidów McLarena nie doświadczył w Australii awarii silnika, Hasegawa stwierdził, że jednostce brakuje mocy, dodając, iż Honda zlekceważyła wyzwanie zapewnienia poprawy osiągów bez jednoczesnego tworzenia nowych problemów.

„W gruncie rzeczy myśleliśmy, że będzie to proste zadanie, a opracowanie nowej technologii okazało się bardzo trudne. To był mój błąd. Osiągnęliśmy dobry progres w zakresie jednego cylindra na hamowni, ale gdy tylko ukończyliśmy budowę silnika V6 pojawiła się cała masa problemów. To, co udało nam się osiągnąć z jednym cylindrem stało na bardzo dobrym poziomie, ale gdy zastosowaliśmy dokładnie tę samą specyfikację w V6, silnik nie pracował jak należy. Byliśmy bardzo rozczarowani, ale było już za późno, bo był to okres Bożego Narodzenia. Po tym, jak zrozumieliśmy problemy nadszedł czas potwierdzenia finalnej specyfikacji. Musieliśmy pójść na kompromis” – wyjaśniał Japończyk.

Od czasu pierwszych przejazdów Honda stara się uporać z wibracjami, które wpływają na pracę silnika. „Mamy olbrzymie wibracje” – potwierdził Hasegawa, dodając, że nowy silnik Hondy zapewnia obecnie niemal taką samą moc jak jednostka z 2016 roku. „Mogę powiedzieć, że na hamowni nie mieliśmy tak dużego problemu. Gdy dodaliśmy skrzynię biegów, wał napędowy i opony odcisnęło to pewne skutki. Nie obwiniam podwozia. Musimy także wciąż pod uwagę sytuację na hamowni”.

Honda pracuje nad pakietem poprawek, który powinien zadebiutować na torze w trakcie Grand Prix Hiszpanii. „Próbuję reagować na przygnębienie zespołu i kierowców, ale nie jest to takie proste. Wprowadzenie poprawek silnika oznacza wielką ilość pracy, więc jeszcze przez kilka tygodni musimy radzić sobie z tą sytuacją. W Sakurze dajemy z siebie dosłownie wszystko. Musimy dokonać wymiany silników w okolicach piątej lub szóstej rundy. Jeśli znajdziemy dobre rozwiązanie, to będę chciał wprowadzić nową specyfikację przed tym lub na ten wyścig. Już teraz osiągnęliśmy dobry poziom osiągów z jednocylindrowym silnikiem. Sęk w tym, że musimy przetransferować tę technologię do V6. Chociaż wciąż musimy się poprawić, to mamy pewność, że uda nam się osiągnąć ten poziom”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026
12.04.2024  Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso
11.04.2024  Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco
08.04.2024  Autosport: Aston oferuje Sainzowi posadę u boku Lance'a Strolla
21.03.2024  Aramco chce przejąć zespół Astona Martina?
Tagi:
Honda
McLaren
Hasegawa Y.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 06.04.2017 08:49[!]
Ciekawi mnie czy Mercedes, Ferrari czy nawet Renault ,rozpoczynali budowę silnika F1 od jednego cylindra i potem dokładali następne?? Miała być innowacja, wyszła... Mój Boże co wyszło? :/
ICEman, 06.04.2017 09:08[!]
3 lata obiecują poprawę
Gie, 06.04.2017 09:38[!]
Brzmi jak wypowiedź szefa jakiejś firmy garażowej która robi drugi lub trzeci silnik w swojej historii. :)
krecik705, 06.04.2017 09:52[!]
@marios76 Budowa silnika wielocylindrowego zaczyna się od pracy nad jednym cylindrem. Jest to powszechnie stosowana praktyka (por. Wajand, Wajand, Tłokowe silniki spalinowe średnio- i szybkoobrotowe). Na takim silniku dobiera się mnóstwo elementów, m. in. fazy rozrządu. Po zbudowaniu i przetestowaniu takiego silnika sprawdza się określone nastawy w układzie wielocylindrowym. Jest to podyktowane kosztami produkcji. Szybciej i taniej wytworzyć wałki rozrządu do silnika jedno- niż wielocylindrowego (mniej obróbki skrawaniem). Porównaj sobie koszty, a szczególnie czasy produkcji takich wałków w silniku R1, a R6. Po "wytypowaniu" nastaw sprawdza się je w docelowym silniku, gdzie można sprawdzać, czy są one słuszne, czy też trzeba je skorygować. Oczywiście wałki rozrządu to tylko przykład, bo można też sprawdzać denko tłoka, kształt komory spalania, kanały dolotowe i wylotowe, zawory, świece, wtryski...

A to, że po przejściu z R1 na V6 pojawiły się problemy... Zawsze coś takiego ma prawo się wydarzyć. Najważniejszym jest zrozumienie problemów oraz podjęcie działań w celu ich eliminacji. A widać, że bardzo chcą się poprawić. Poczekajmy spokojnie na nowy pakiet.
RY2N, 06.04.2017 10:07[!]
@Gie
Tak brzmi bo dokładnie tak jest.
Nie można porównywać doświadczeń grupy Fiata czy Mercedesa tj. 120 i więcej lat historii produkcji silników (w tym dużych R6 czy V12 co najmniej od początku lat 20-tych) z Hondą, która pierwszy jednocylindorowy maleńki silnik 4-suwowy skonstruowała w 1954 roku (a do pojazdów drogowych praktycznie nie produkuje dużych wielocyllindrowych silników w ogóle jesli pominąć 3.0V6 skonstruowane w 1996). Skąd mają wiedzieć o wszystkich przypadkach nakładania się częstotliwości drgań rezonansowych, o optymalnych kątach rozchylenia rzędów cylindrów itp. Szczególnie że teraz jest coraz mniej inżynierów z doświadczeniem praktycznym, wszyscy używają symulacji komputerowych a pewne rzeczy da się przetestować tylko w praktyce. Taki Mercedes czy Fiat (=Alfa Romeo, Lancia, Ferrari, Maserati, Chrysler, Dodge, Jeep itp) mają bogate archiwa fabryczne i mogą sobie sięgnąc na półkę po zoptymalizowany kształt stopy korbowodowej czy wykorbienia wału a Honda musi wszystko sama od nowa wymyślić.
sneer, 06.04.2017 13:04[!]
@krecik705,
Zgoda, tak się normalnie buduje silniki od zera. Ale sytuacja nie była normalna, więc powinni byli od razu pracować na V6, wiedząc, że delikatnie mówiąc, słabo im idzie.

@RY2N

To tym bardziej powinni byli od razu budować docelową wersję. I nie zwracać uwagi na koszty....
krecik705, 06.04.2017 13:40[!]
Właściwie to jest to silnik budowany od zera, ale w konfiguracji Mercedesa i z wykorzystaniem wiedzy z poprzednich sezonów. Natomiast skupiłbym się na treści od czwartego akapitu wiadomości.

Hasegawa-san mówi tak: "1 cylinder - było OK. Zrobiliśmy x6 i się wysypało. Widzieliśmy to, zaczęliśmy rozumieć problem i przystąpiliśmy do jego rozwiązania. Testy były coraz bliżej, więc trzeba było coś przywieźć na tor. Nie była to finalna wersja, ale częściowo zmodyfikowana. Doszła skrzynia biegów, reszta i pojawiły się jeszcze inne problemy. Połączyliśmy problemy z toru z tymi z hamowni i z tego co mieliśmy poprawiliśmy na tyle, by jeździć po Melbourne. I dalej pracujemy."

Jak widać świadomość problemów już była od grudnia. Wiedzieli natomiast, że nie rozwiążą tego w 5 minut. Pracowali tyle, na ile mogli. A jeśli chodzi o wypowiedź z prezentacji bolidu to pomyślcie sami i odpowiedzcie sobie (nie koniecznie prezentując tutaj odpowiedź) na takie pytanie: "Skoro wiecie, że wyniki waszej pracy nie są zachęcające i macie tego świadomość, to prezentując się publicznie nie próbowalibyście robić dobrej miny do złej gry? Powiedzielibyście, że Wasz zespół ma poważne problemy czy byście mówili o nadziejach o osiągnięciu wyników na poziomie konkurencji, ale sprawdzimy to, gdy wszyscy się zaprezentują?" Ogólnie pakiet wygląda na całkiem niezły, ale jest kilka tematów do rozwiązania, a gdy rozwiążą te tematy to będą cisnąć i szukać dalej, bo taka jest kolej rzeczy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca