Szanghaj, 8 kwietnia 2017 – Dzisiaj zespoły wreszcie mogły skorzystać ze slicków Pirelli, a Lewis Hamilton zdobył pole position na supermiękkich oponach P Zero „czerwonych”, wygrywając kwalifikacje po tym, jak rekord okrążenia należący od 2004 roku do Michaela Schumachera został poprawiony już w Q2. Sebastian Vettel wywalczył drugie pole startowe, a obaj kierowcy Ferrari jako jedyni przebrnęli przez Q1 tylko na miękkim ogumieniu. Po mało reprezentatywnym piątku zespoły rozpoczęły kwalifikacje mając niewielkie zasoby danych, a niski stopień nagumowania toru sprawił, że warunki dość szybko ewoluowały. Kwalifikacje rozpoczęły się przy temperaturze nawierzchni na poziomie 32 stopni Celsjusza, a na jutro zapowiadany jest deszcz.
MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Poranny trzeci trening nabrał szczególnej wagi i wiele zespołów podzieliło strategię między dwóch kierowców, aby zebrać jak najwięcej danych. Mimo to informacje zgromadzone przed kwalifikacjami wciąż były ograniczone, ale wykorzystano wszystkie zalety opon w specyfikacji 2017: czas pole position jest nowym rekordem toru, lepszym o ponad 3,7 sekundy od najlepszego zeszłorocznego rezultatu. Jeśli warunki pozostaną suche, optymalną strategią wydaje się być jeden pit stop: start na supermiękkiej mieszance i następnie dłuższy przejazd na miękkiej.
DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Supermiękkie „czerwone”: Spodziewana przewaga około 0,8 sekundy nad miękkimi, powszechnie stosowana w kwalifikacjach.
Miękkie „żółte”: Jeśli warunki pozostaną suche, będzie to główna mieszanka na wyścig. Użyta przez kierowców Ferrari w Q1.
Pośrednie „białe”: Jak dotąd nieużywane podczas Grand Prix Chin, tak samo powinno być jutro.
NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA – Bottas – 16
SUPERMIĘKKA – Hamilton – 16
NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA – Vettel – 1.33,078
SUPERMIĘKKA – Hamilton – 1.31,678
KOMPLETY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG