|
|
|
|
|
|
Sainz: Williams czerpie korzyści z kwalifikacyjnego trybu pracy silnika |
Hiszpan przekonuje, że w wyścigach różnica między STR i stajną z Grove ulega zmniejszeniu. |
|
•Nataniel Piórkowski, 15 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1319 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Carlos Sainz uważa, że zespoły korzystające z silników Mercedesa, w tym Williams, czerpią korzyści ze specjalnego trybu kwalifikacyjnego, co przekłada się na ich lepsze pozycje startowe.
Chociaż Toro Rosso zajmuje obecnie czwartą lokatę w klasyfikacji konstruktorów, Sainz uważa, że najszybszym bolidem z zespołów środka stawki dysponuje na tę chwilę Williams.
Zapytany o różnicę dzielącą Toro Rosso i stajnię z Grove, Hiszpan odparł: „Nie jest duża. W kwalifikacjach mają przewagę 0,3s, ale w wyścigu jesteśmy w stanie to nadrobić. Wszystko to wynika z trybu pracy silnika Mercedesa w kwalifikacjach, którego nikt z nas nie rozumie. Na przykładzie Lewisa mogliście zauważyć, że nagle potrafią podnieść tempo w Q3. Williams także ma takie możliwości. Sądzę jednak, że w wyścigu nadal mamy szansę na walkę z nimi, nawet jeśli są od nas odrobinę szybsi”.
Williams jest obecnie czwartym zespołem stawki pod względem osiągów w kwalifikacjach – w Grand Prix Australii Felipe Massa zajął siódme miejsce, a tydzień temu w Chinach szóste.
Chociaż Williams dysponuje obecnie przewagą na płaszczyźnie możliwości jednostki napędowej, Sainz oczekuje, że wraz z kolejnymi wyścigami układ sił w środku stawki będzie ulegał zmianom.
„Będziemy oglądać przetasowania z wyścigu na wyścig. Jestem tego w stu procentach pewny, zwłaszcza, że Force India przywiozło już tutaj pierwsze poprawki. My wprowadzimy udoskonalenia prawdopodobnie w Barcelonie, a później będziemy otrzymywać nowe rozwiązania od Renault”.
„Uważam, że obecnie najlepszym bolidem ze środka stawki jest Williams, zarówno w kwalifikacjach jak i w wyścigu. Później jest reszta zespołów. Nie mam odwagi, by wskazać na jeden z trzech teamów [Haas, Force India, Renault], bo ich tempo jest bardzo wyrównane. W kwalifikacjach występują różnice rzędu 0,2s. To naprawdę ekscytujące. Daje mi to wiele frajdy, bo dla mnie stawką walki jest status najlepszego zespołu spoza czołowej trójki. Walczę z bardzo utalentowanym środkiem stawki. Ta Formuła 1 różni się od tej z TOP6, ale nadal jest ekscytująca” – podsumował junior Red Bulla.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|