Sakhir, 14 kwietnia 2017 – Podczas dzisiejszych treningów temperatura nawierzchni sięgnęła 58 stopni Celsjusza, to jedno z najwyższych wskazań w historii opon Pirelli P Zero w Formule 1 i wartość wyższa o ponad 20 stopni w porównaniu z poprzednią edycją zawodów w Bahrajnie. W połączeniu z układem toru spowodowało to naturalny wzrost poziomu degradacji termicznej. W bardziej reprezentatywnych warunkach podczas drugiej sesji, przy temperaturze nawierzchni na poziomie 37 stopni Celsjusza, supermiękka mieszanka była szybsza od miękkiej o około 1,5 sekundy na okrążeniu. Ta różnica jest większa niż oczekiwano.
MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Niewątpliwie mieliśmy dzisiaj do czynienia z ekstremalnymi warunkami, a ponadto nawierzchnia toru była bardziej „zielona” niż zazwyczaj. Przy różnicy w osiągach między dwiema mieszankami na poziomie półtorej sekundy oraz większej degradacji opon supermiękkich w porównaniu z dwoma poprzednimi wyścigami, analiza danych podczas weekendu będzie miała szczególne znaczenie przy obieraniu optymalnej strategii na niedzielę. Pierwsza trójka zmieściła się w jednej dziesiątej sekundy, więc zanosi się na bardzo wyrównaną rywalizację”.
PIERWSZY TRENING – NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIA – Hamilton – 1.36,708
MIĘKKA – Vettel – 1.32,697
DRUGI TRENING – NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA – Raikkonen – 1.32,277
SUPERMIĘKKA – Vettel – 1.31,310
NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIA – Ocon, Ricciardo, Stroll – 12
MIĘKKA – Stroll – 26
SUPERMIĘKKA – Ericsson – 26