F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Od sezonu 2018 w F1 zakazane zostaną płetwy rekina i T-wingi

Podczas posiedzenia Grupy Strategicznej uzgodniono także inne, ważne dla sportu zmiany.
Nataniel Piórkowski, 25 kwietnia 2017, wyświetlenia: 5071<< | lista | T- | T+ | >>


Podczas posiedzenia Grupy Strategicznej uzgodniono, że począwszy od sezonu 2018 w Formule 1 zostanie wprowadzony zakaz korzystania z T-wingów oraz tak zwanych płetw rekina.

Luki w tegorocznych przepisach umożliwiły zespołom wykorzystanie niewielkich skrzydełek za osłonami silników w celu poprawy przepływu powietrza w kierunku tylnego spojlera. Do sportu powróciły także płetwy rekina, stosowane wcześniej na przełomie bieżącej i minionej dekady.

Oba projekty budziły bardzo skrajne emocje wśród fanów sportu. W ostatnich tygodniach trwała również debata na temat bezpieczeństwa stosowania T-wingów, w której przykładami były przypadki skrzydełek odpadających z bolidów Mercedesa. W trakcie Grand Prix Bahrajnu, w wyniku jednego z takich incydentów został nawet uszkodzony Red Bull RB13 Maxa Verstappena.

W oświadczeniu wydanym po wtorkowym spotkaniu Grupy Strategicznej zaznaczono, że propozycje zmian w przepisach zostaną teraz przekazane do ratyfikacji Światowej Radzie Sportu Motorowego. „Dokonano zmian w przepisach dotyczących obszarów osłony silnika, przez co projekty takie jak T-wing czy "płetwa rekina" będą ściśle ograniczone” – możemy przeczytać w komunikacie.

Kolejną istotną propozycją przekazaną Radzie jest wznawianie rywalizacji wyścigów z pól startowych po okresach obowiązywania żółtych flag. Jedyną zmianą, jaka zostanie dostrzeżona przez fanów już w trakcie Grand Prix Hiszpanii jest deklaracja: „Przepisy sportowe będą ściśle egzekwowane w celu zapewnienia lepszej widoczności nazwisk i numerów kierowców na bolidach”.

Pirelli otrzymało także pozwolenie na stworzenie na sezon 2018 nowych mieszanek opon na deszczowy tor przy użyciu bolidów w poprzednich specyfikacjach i starszych, mniejszych rozmiarów kół.

W obecnym formacie, w obradach Grupy Strategicznej biorą udział przedstawiciele jedynie sześciu zespołów. Od teraz reprezentanci pozostałych teamów będą zapraszani na spotkania Grupy w charakterze obserwatorów, by „zademonstrować skuteczne zobowiązanie zarówno FIA jak i właściciela praw komercyjnych do zwiększenia przejrzystości w sporcie”.

Wtorkowe posiedzenie Grupy Strategicznej było pierwszym, na którym Chase Carey pojawił się w roli dyrektora generalnego Formuły 1.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
FIA
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Magnuson_22, 25.04.2017 20:34[!]
:)
Aeromis, 25.04.2017 20:45[!]
Swoją drogą to ciekawe, że na zdjęciach bolidów to jakoś mnie one tak bardzo nie porażają, ale gdy bolidy wpędzają się w ruch to są dla mnie irytujące. Dużo bardziej niż kiedyś łamane nosy.
---, 25.04.2017 20:52[!]
Mnie akurat się podobają, więc trochę szkoda. Ale przeżyję. Choć mogliby raczej wymyślić coś aby zniechęcić, raczej niż całkiem zakazać. Wtedy jedni by wybrali mieć, drudzy nie mieć, i mogłaby to być ciekawa walka.
Masio, 25.04.2017 21:36[!]
Mi tam nie przeszkadza ani T-wing ani płetwa rekina. Z resztą, niech mi ktoś odpowie: Czy dzięki tym elementom coś można w ogóle zyskać czy co?? Bo nie wiem czemu niektórym te elementy przeszkadzają.
Aeromis, 25.04.2017 21:55[!]
@Masio
Płetwa ma dać stabilność na zakrętach o ile mnie pamięć nie myli.
ICEman, 25.04.2017 21:58[!]
@Masio można zyskać, tu na tym filmie jest omówione korzysci z T-wing, coś ala Fduct

https://www.youtu...watch?v=yJ-xdo8Ebzg
Masio, 25.04.2017 22:16[!]
A FIA oczywiście musi wszystkiego zabraniać... Trzeba odsunąć tych leśnych dziadków od F1. Szkodzą tylko wizerunkowi...
bartoszcze, 25.04.2017 22:57[!]
@Masio
Yep, bo zespoły i kibice nie marudzą na to, co ma zostać ograniczone...
ergie, 25.04.2017 23:39[!]
Jeszcze zbronić różowego koloru powinni... ten sport schodzi na psy... co to kurna konkurs piekności czy wyścigi samochodwe są?
enstone, 26.04.2017 07:34[!]
A kiedy w końcu wprowadzą zakaz stosowania tych okropnych peni$ow na nosach ??!!.
mcracer1993, 26.04.2017 08:42[!]
@Masio. Dokładnie ale jeszcze powinieneś im powiedzieć "Może frytki do tego"?

Zamiast dać swobodę i wolność, to te dziadki z FIA muszą coś ograniczyć. Tak się nie robi. Teraz mamy walkę na całego, a nie muszą być kolejne zmiany. Słabo mi się robi, kiedy się robi rewolucję (która okazuje się być strzałem w dziesiątkę), a potem okazuje się, że to jest be i trzeba to zmienić. Aż nóż mi się w kieszeni otwiera. Niech te dziadki z FIA idą spać i odpoczywać, a nie będą robić kompromitację - to oni się zachowują jak gimbaza, a nie ja, o co byłem często oskarżany.
bartoszcze, 26.04.2017 08:54[!]
Strasznie mi się śmiać chce na myśl o leśnym dziadku Budkowskim (podobnie jak o leśnych dziadkach: Wolffie, Hornerze i Arrivabene).
iceneon, 26.04.2017 15:43[!]
Już nawet "eksperci od wszystkiego" nie wiecie na kogo wylewać pomyje. To było spotkanie Grupy Strategicznej i Komisji Formuły 1, a nie FIA.
Cebulandia.
mcracer1993, 26.04.2017 17:15[!]
@iceneon I co z tego ale jak Komisja Strategiczna i Komisja F1 przedstawią to FIA, a oni będą za tym zakazem to przykro mi bardzo ale tych dziadków trzeba wyrzucić i odesłać ich do szkoły - nie mnie :P
Kajkes, 26.04.2017 21:27[!]
Mi się podobają z jednego prostego faktu - przyspieszają bolid, a każdą nowinkę przyspieszającą bolid traktuję jako esencję F1, czy to wygląda dobrze czy nie. Pamiętacie X-wingi?

Gdyby ten element nie dawał poprawy wyników, to nikt by go nie stosował (po co dodatkowe kilogramy na bolidzie?). Źle nie wyglądają, jak wyżej wspomnieli koledzy - lepiej gdyby nie było siusiaczków na przodach.

Spójrzcie na takie samochody Indy - też kanciaste, dziwaczne, ale najważniejsze, że szybkie.
Patrykraf, 26.04.2017 22:45[!]
Moze faktycznie bedzie bezpieczniej
mcracer1993, 27.04.2017 18:06[!]
@Kajkes Akurat widziałem te bolidy Indy - na tory owalne są wręcz idealne. Na klasyczne - no to już wygląda to dziwnie ze względu na kąt nachylenia skrzydła. Ale tak jak mówisz są szybkie. Co do X-wingów to nie kojarzę kiedy to było i kto to dokładnie stosował.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca