F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff: Nowe silniki F1 powinny odznaczać się lepszym dźwiękiem

Szef Mercedesa odniósł się także do wezwań o otwarcie sportu dla niezależnych dostawców.
Nataniel Piórkowski, 4 czerwca 2017, wyświetlenia: 1610<< | lista | T- | T+ | >>


Toto Wolff przekonuje, że kwestia dźwięku jednostek napędowych powinnna mieć bardzo istotne znaczenie w agendzie rozmów na temat przepisów Formuły 1 po sezonie 2020.

Pod koniec marca FIA zainaugurowała debatę na temat nowych silników F1. W ostatnich latach większość obserwatorów i fanów narzekała w szczególności na dźwięk hybrydowych jednostek napędowych V6, który w żadnym stopniu nie przypomina hałasu generowanego przez dawne V8, V10 lub V12.

„Przy rosnącej liczbie samochodów hybrydowych na drogach, przy rosnącej efektywności i autonomiczności, oglądanie wyścigowych bolidów jest wciąż audiowizualnym doświadczeniem” – zaznaczył Wolff. „Widać, że bolidy są szybkie, ale dźwięk również ma bardzo ważne znaczenie. Daje nam wyobrażenie mocy i szybkości. Sądzę, że w przypadku obecnej generacji silników zapomnieliśmy zadbać o ten punkt. Mówiąc to wcale nie uważam, że dźwięk obecnych jednostek jest zupełnie zły. W trakcie prac nad nowymi silnikami jakość dźwięku musi mieć jednak bardzo istotne znaczenie”.

Wolff został także zapytany o wezwania do zapewnienia możliwości operowania w Formule 1 niezależnych dostawców silników. „Mamy czterech dostawców – przez wiele dekad w Formule 1 nie mieliśmy do czynienia z taką sytuacją. Jeśli uda nam się stworzyć formułę, która pozwoli niezależnemu producentowi na wejście do sportu po 2020 roku to dobrze. Czy jednak niezależny dostawca będzie miał szansę konkurować z producentami, którzy przez lata zainwestowali miliardy, aby znajdować się w takim położeniu, w jakim obecnie się znajdują? Nie jestem tego pewien”.

„Uważam, że jeśli uda nam się wystarczająco wcześnie ustalić nowe przepisy, pozwoli to niezależnym dostawcom na zapoznanie się z koncepcją. Jeśli znajdą sponsorów lub inwestorów, taka formuła ma szansę powodzenia. Jestem w 110 procentach przekonany, że F1 potrzebuje technologicznej formuły. Ośmiocylindrowy wolnossący silnik nie jest tym czego potrzebujemy, bo F1 straciłaby wtedy swoje DNA. Potrzebujemy najmocniejszego, najszybszego silnika z najlepszą technologią”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami
30.04.2024  Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
Tagi:
Wolff T.
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gnodeb, 04.06.2017 17:53[!]
Ja bym wrzucił silnik typu bokser, 6 albo 8 cylindrów, przynajmniej 3.0l pojemności, obroty mocy maksymalnej min. 15.000 i kompresor :D

Wywalić ciężkie baterie i inne MGU-*, w to miejsce dać więcej paliwa, albo wrócić do tankowania.
Głośność jest, obroty są, moc jest, jęk kompresora jako kropka nad i do 15tys przeciwsobnych garów również. Voilà.
MairJ23, 04.06.2017 20:43[!]
@gnodeb wszystko fajnie ale wracasz do przeszlosci....zostaw to inzynierom.
gnodeb, 05.06.2017 09:05[!]
@MaijJ23
No właśnie "wszystko fajnie" :) Przyszłość niestety podążała do puszczania głosu starych V8 z głośników na trybunach :/ Cieszą mnie nowe bolidy, jak i to, że ocknęli się w sprawie silników. Normalna motoryzacja już się odwraca od downsizingu, a F1 niepotrzebnie głęboko w to bagno weszła.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca