Baku, 24 czerwca 2017 – Czas pole position Lewisa Hamiltona z Mercedesa, wynoszący 1.40,593, uzyskany na supermiękkich oponach P Zero „czerwonych”, to najszybsze okrążenie w rocznej historii obiektu Baku City Circuit, lepsze o ponad dwie sekundy od zeszłorocznego najlepszego rezultatu w kwalifikacjach.
Od początku do końca kwalifikacji w użyciu były tylko opony supermiękkie, a Hamilton wykorzystał po jednym zestawie w Q1 i Q2 oraz dwa komplety w Q3. Finałową rozgrywkę przerwano czerwoną flagą trzy i pół minuty przed końcem sesji, a Hamilton zdobył pole position w samej końcówce, walcząc z resztą czołowych kierowców.
Na przestrzeni całej sesji kwalifikacyjnej temperatura nawierzchni spadła o około 10 stopni Celsjusza, a kierowcy skorzystali też na lepszym nagumowaniu toru po poprzednich sesjach. Najbardziej prawdopodobną strategią na jutro jest jeden pit stop, chociaż jest możliwość zmiany taktyki w wyniku neutralizacji.
MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Kwalifikacje przebiegały zgodnie z naszymi oczekiwaniami, w warunkach lepszego nagumowania toru i niższej temperatury nawierzchni. Większość zespołów wykonywała okrążenie wyjazdowe i następnie przygotowawcze przed zaliczeniem szybkiej rundy, co oczywiście nie było możliwe po wywieszeniu czerwonej flagi w końcówce Q3. Mimo to najlepsze czasy uzyskiwano w ostatecznej rozgrywce”.
„Przed wyścigiem jest oczywiste, że poziomy zużycia i degradacji są bardzo niskie, nawet w przypadku supermiękkiej mieszanki, więc jutro spodziewamy się tylko jednego pit stopu, z maksymalnym wykorzystaniem szybszego, supermiękkiego ogumienia. Jednak przy dużym prawdopodobieństwie neutralizacji oraz innych wyścigowych incydentów zespoły mogą być w stanie skorzystać taktycznie na zmieniających się warunkach”.
DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
•
Supermiękkie „czerwone”: Wykorzystywane przez wszystkich kierowców od początku do końca kwalifikacji, niskie poziomy zużycia i degradacji.
•
Miękkie „żółte”: Jutro będą wykorzystane w wyścigu obok supermiękkich, od których są wolniejsze o mniej więcej sekundę.
•
Białe „pośrednie”: Bardzo małe szanse na wykorzystanie ich przez resztę weekendu.
NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIA – Ricciardo, Verstappen – 11
MIĘKKA – Ocon – 23
SUPERMIĘKKA – Bottas, Massa – 25
NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIA – Massa – 1.46,343
MIĘKKA – Bottas – 1.43,720
SUPERMIĘKKA – Hamilton – 1.40,593
ZESTAWY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG