F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bottas zdobywa pole position przed GP Austrii

Fin pojechał bardzo mocne okrążenie w pierwszej części Q3.
Łukasz Godula, 8 lipca 2017, wyświetlenia: 4564<< | lista | T- | T+ | >>
Pomimo zaledwie kilku zakrętów tor Red Bull Ring często zapewnia spore emocje, szczególnie w kwalifikacjach. Biorąc pod uwagę karę dla Hamiltona, walka jutro zapowiada się zdecydowanie gorąco. Jednak dziś najszybszy był jego partner zespołowy, co zdecydowanie nie uśmiechało się Sebastianowi Vettelowi.

Q1

Na torze niemal od razu pojawili się kierowcy Saubera, Ferrari i Haasa, a dołączył do nich Carlos Sainz. Co ciekawe, stajnia z Maranello zdecydowała się na założenie opon supermiękkich, w przeciwieństwie do reszty zawodników. Tymczasem pierwszą ofiarą zdradliwych zakrętów Red Bull Ringu był Grosjean, który wypadł na żwir w drugiej części toru, jednak nie uszkodził swojego samochodu.

Podczas gdy na czele tabeli Hamilton zmienił Vettela, wykręcając czas 1:05,238 (ultramiękka mieszanka), kolejną ofiarą toru był Kevin Magnussen, który uszkodził zawieszenie swojego samochodu na jednym z krawężników. Na kolejnych kółkach Hamilton zszedł do poziomu 1:05,065 i był tym samym blisko przebicia granicy i zanotowania czasu 1:04. Na trzecim miejscu meldował się Bottas, który podobnie jak Vettel, jechał na supermiękkich oponach.

Walka w dole stawki rozgrywała się w tradycyjnym składzie, z pewnym do odpadnięcia Sauberem. Ostatecznie spod gilotyny uciekł Stoffel Vandoorne, a odpadli: Palmer, Massa, Stroll, Ericsson, Wehrlein.

Q2

W drugiej części czasówki pierwsi na torze zjawili się zawodnicy Ferrari i Mercedesa. Lewis Hamilton na supermiękkich oponach ustanowił niewiarygodny czas 1:04,800. Vettel na ultramiękkich był wolniejszy o 0,023 sekundy. W tym czasie Bottas, który w swoim bolidzie miał ultramiękkie Pirelli przeskoczył Hamiltona z czasem 1:04,640. Za Vettela wskoczył Verstappen, który ponownie sprawiał dobre wrażenie i po pierwszym przejeździe był szybszy od Raikkonena.

Tanio skóry nie chciał sprzedać Alonso, który meldował się po pierwszej rundzie na 10. miejscu. Tuż za nim plasował się Hulkenberg. Wiadomo już wcześniej było, że na trasie nie pojawi się Magnussen, dlatego każdy chciał skorzystać na mniejszej konkurencji czyhającej na czołową dziesiątkę.

Na drugim przejeździe znacznie poprawił się Ocon, wypychając tym samym Alonso z Q3. Przed dwukrotnego mistrza wskoczył jeszcze Hulkenberg. Za Hiszpanem zameldował się Vandoorne (z nowszym od partnera silnikiem), a najsłabszy czas w Q2 wykręcił Kwiat.

Q3

Pierwszy przejazd rozstrzygnął się z lekkimi niespodziankami. Na czele mieliśmy Bottasa z czasem 1:04,251, a za nim Vettela ze stratą zaledwie 0,042 sekundy. Trzeci meldował się Hamilton, jednak należy pamiętać, że Anglik będzie musiał doliczyć do swojego wyniku 5 miejsc kary za wymianę skrzyni biegów.

Na drugim przejeździe szybko dowiedzieliśmy się, że na pewno najszybszy nie będzie Hamilton, gdyż Anglik popełnił szybko dość spory błąd. Jednak walkę innych zawodników szybko wyjaśnił Romain Grosjean, gdyż jego Haas zatrzymał się na torze pod koniec drugiego sektora. W tym czasie jeszcze z toru wypadł Max Verstappen, choć udało mu się uniknąć kontaktu z bandami. W związku z tym druga runda nie przyniosła żadnych rozwiązań i to Bottas stanie jutro na pole position.

Zdecydowanie niespodziewany wynik kwalifikacji daje nam spore szanse na bardzo ciekawy wyścig. Hamilton będzie musiał czym prędzej redukować straty do Vettela, przed którym bronić będzie się musiał Bottas. Nie zostaje nic innego jak z niecierpliwością czekać na start wyścigu o Grand Prix Austrii!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Red Bull Ring (A1)
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
baron, 08.07.2017 15:18[!]
Od kiedy odpadający Williams w Q1 to "tradycyjny skład"?
Titheon, 08.07.2017 15:47[!]
@baron - akurat odpadający w Q1 Stroll to jest tradycyjny skład :) Stroll, Ericsson, Wehrlein, Palmer, z całego grona tylko Massa znalazł się tam "niespodziewanie" - zazwyczaj był tam ktoś z McLarena, ewentualnie Haasa.
---, 08.07.2017 15:57[!]
@Titheon
Ale nie na takim torze. A Lance już drugi wyścig z rzędu nie traci do Massy na żadnym z treningów, niekiedy go nawet wyprzedzając.
Titheon, 08.07.2017 16:23[!]
Ale tu tor nie ma znaczenia. W artykule jest napisane, że dół stawki walczył w tradycyjnym składzie. Baron się tego przyczepił, więc mu tylko napisałem, że jest napisane dobrze, bo taki skład przeważnie w Q1 rywalizację kończy.

A co do tego, że na takim torze... Ja już od paru tygodni pisałem, że dla mnie Austria jest zrobiona pod Mercedesa. Tym bardziej dziwi mnie, że Williams pojechał tak słabo (ponoć problemy z dogrzewaniem opon mają).
---, 08.07.2017 17:11[!]
@Titheon
No dobra, różnie można to interpretować, ale umówmy się, Massa w tym gronie być nie powinien, więc teoria jest zburzona.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca