F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Valtteri Bottas wygrywa Grand Prix Austrii

Fin zdołał się obronić przed atakami Vettela w końcówce wyścigu.
Łukasz Godula, 9 lipca 2017, wyświetlenia: 5270<< | lista | T- | T+ | >>
Brak w kalendarzu wyścigu w Niemczech ponownie zapełnił Red Bull Ring, a pomogli w tym oczywiście kibice Maxa Verstappena. Nie da się ukryć, że dla fanów to jeden z lepszych obiektów w całym cyklu mistrzostw świata, gdyż spokojnie można podziwiać niemal całą nitkę z trybun. Dodatkowo piękna sceneria austriackiej Styrii powoduje, że wielu zaciera ręce przed kolejnym Grand Prix Austrii.

Wprawdzie kwalifikacje dały nam nadzieję na emocjonujące zawody, wspomagane karą dla Lewis Hamiltona, jednak sam wyścig, uczciwie należy przyznać, nie wygenerował emocji takich jakie mieliśmy w Baku.

Falstart Bottasa?

Na starcie perfekcyjnie z miejsca ruszył Valtteri Bottas. Rywale wręcz byli pewni, że doszło do falstartu, jednak sędziowie nie dopatrzyli się uchybień. Vettel ruszył nieco słabiej i musiał walczyć o utrzymanie pozycji, jednak w czole stawki nie doszło do wielkich dramatów. Bardzo dobrze ruszył Grosjean, który wbił się na czwarte miejsce po walce z Raikkonenem. Jednak największego pecha ponownie zaliczył Max Verstappen, który najpierw miał problemy z ruszeniem z miejsca, a potem został wyeliminowany w pierwszym zakręcie. Podobnego pecha miał Alonso, którego z dalszej walki wykluczył Daniił Kwiat.

Bardzo dużo na starcie zyskały Williamsy, gdyż zarówno Massa, jak i Stroll wskoczyli do czołowej dziesiątki. Tymczasem Raikkonen odzyskał czwarte miejsce z rąk Grosjeana już na czwartym kółku. Hamilton powoli też brał się do odrabiania strat, choć jak się później okazało, nie było to takie łatwe w tym roku. Anglik wyprzedził Pereza, a chwilę później Grosjeana i jechał na piątym miejscu.

Jedyne postoje

Kwiat ostatecznie otrzymał karę za uderzenie w Alonso. Tymczasem Hamilton dojechał do Raikkonena i mocno naciskał na Fina, choć nie udało się go wyprzedzić. Tuż przed początkiem postojów w czołówce, bolid Kevina Magnussena odmówił posłuszeństwa i Duńczyk musiał zjechać do garażu kończąc walkę na Red Bull Ringu. Hamilton u mechaników pojawił się na 32 okrążeniu i założył ultramiękką mieszankę. Chwilę później zjechał Ricciardo, a następnie Vettel i ta dwójka zaczęła kolejny przejazd na supermiękkich oponach.

Hamilton zyskał na postoju i zbliżył się do Ricciardo, jednak swoje przejazdy bardzo wydłużyli Raikkonen i Bottas. Być może Ferrari liczyło, iż Fin nieco spowolni swojego rodaka z Mercedesa, ale nic takiego się nie stało, a mistrz świata z 2007 roku spadł daleko za Hamiltona po swoim postoju.

Gonitwa w końcówce

Vandoorne po narzekaniach Raikkonena otrzymał karę przejazdu przez boksy za ignorowanie niebieskich flag. Nie miało to większego znaczenia dla wyścigu, tak samo jak awaria w samochodzie Sainza na 46 kółku. Tymczasem końcówka wyścigu przebiegła pod znakiem oczekiwania na deszcz, oraz gonitwy Vettela i Hamiltona.

Zarówno Niemcowi, jak i Anglikowi udało się dojechać odpowiednio do Bottasa i Ricciardo. Ostatnie kółka dały nam namiastki emocji i bardzo ładną walkę. Najbliżej wyprzedzenia był Hamilton, jednak Ricciardo w ładnym stylu obronił się przed rywalem. Ostatecznie nic się nie zmieniło w tabeli i to Bottas zwyciężył, przed Vettelem i Ricciardo. Australijczyk niezmiernie cieszył się przez swoje radio, gdyż było to dla niego piąte podium z rzędu. Zdecydowanie zadowolony będzie dzisiaj również Romain Grosjean, który metę osiągnął jako szósty.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Red Bull Ring (A1)
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca