F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Informacja Pirelli przed GP Węgier

Hungaroring to niekończąca się seria zakrętów, gdzie opony bezustannie pracują.
informacja prasowa, 26 lipca 2017, wyświetlenia: 1013<< | lista | T- | T+ | >>


W Grand Prix Węgier użyte zostaną opony pośrednie P Zero „białe”, miękkie P Zero „żółte” oraz supermiękkie P Zero „czerwone”: dokładnie taka sama nominacja, jaką wybrano na zeszłoroczny wyścig na Węgrzech. Te rodzaje ogumienia pojawią się na torze po raz piąty w sezonie 2017 (wliczając w to poprzednią rundę mistrzostw, rozegraną w Wielkiej Brytanii).

Hungaroring to jednak ogromny kontrast na tle Silverstone: z jednej strony jest to kolejny doskonale znany stały obiekt, ale z drugiej ma pewne cechy pętli ulicznej: jak ciasne i kręte zakręty, dość niski poziom przyczepności oraz relatywnie ograniczone średnie prędkości okrążenia. Pogoda może być prawdziwie upalna, co ma wpływ na większą degradację termiczną i jest to jeden z powodów, dla których na Węgrzech pojawia się mieszanka pośrednia.

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”
• Pośrednia „biała”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Hungaroring to niekończąca się seria zakrętów, gdzie opony bezustannie pracują.
• Na Hungaroringu zanotowano jedne z największych temperatur toru w sezonie 2016; po sobotnich opadach zwycięską strategią okazały się dwa postoje.
• Zespoły stosują wysokie poziomy docisku, by zwiększyć prędkości w zakrętach, ale nacisk jest położony raczej na przyczepność mechaniczną, a nie aerodynamiczną.
• Historia pokazuje, że neutralizacje mogą mieć wpływ na wyścigową strategię.
• Jest tu tylko jedna prosta z prawdziwego zdarzenia, więc opony nie mają większych szans na schłodzenie.
• Wyprzedzanie jest trudne, zatem kwalifikacje i strategia nabierają szczególnego znaczenia.
• Kluczem do dobrego czasu okrążenia nie jest czysta moc, lecz elastyczność i dobre prowadzenie.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Przed poprzednią Grand Prix na torze położono nową nawierzchnię, więc ciekawie będzie sprawdzić skutki tej zmiany po upływie roku, kiedy świeży asfalt stał się już bardziej dojrzały. W zeszłym sezonie zauważyliśmy, że tor stał się gładszy i generalnie szybszy w porównaniu z poprzednią nawierzchnią. Zespoły skłoniły się raczej ku wyborowi mieszanek miękkiej oraz supermiękkiej, więc spodziewamy się oczywiście, że na nich oprą swoje strategie. Węgry to tradycyjnie wyścig, w którym strategia odgrywa ważną rolę, także z powodu trudności z wyprzedzaniem, więc proces zbierania danych w piątek i sobotę będzie jeszcze ważniejszy niż zazwyczaj, z nową generacją szybszych samochodów”.

CO NOWEGO?
• W ten sam weekend odbywa się największy wyścig pod względem liczby opon dostarczanych przez Pirelli: 24h Spa w Belgii, gdzie zużywa się ponad 10 tysięcy opon.
• Po Grand Prix Węgier, we wtorek i środę, odbędzie się druga sesja testów w trakcie sezonu, z udziałem wszystkich zespołów. Podczas tych testów Mercedes wystawi jednego dnia dodatkowy samochód, do prac rozwojowych nad slickami Pirelli na sezon 2018.
• Tydzień po Grand Prix Węgier startujący na oponach Pirelli Rajdowy Mistrz Europy Kajetan Kajetanowicz wystartuje w swojej domowej rundzie, Rajdzie Rzeszowskim w Polsce, celując w odzyskanie prowadzenia w klasyfikacji mistrzostw.
• Po półmetku sezonu 2017 Formuła 1 uda się na przerwę po Grand Prix Węgier i wróci na Grand Prix Belgii, w ostatni weekend sierpnia.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA WĘGRY (SLICKI)
18,5 psi (przód) | 17,5 psi (tył)

MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,75° (przód) | -2,00° (tył)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca