F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verstappen krytycznie ocenia decyzję w sprawie wdrożenia Halo do F1

Magnussen przekonuje, że poziom bezpieczeństwa stoi w F1 na odpowiednio wysokim poziomie.
Nataniel Piórkowski, 29 lipca 2017, wyświetlenia: 974<< | lista | T- | T+ | >>


Max Verstappen oraz Kevin Magnussen podkreślają, iż w dalszym ciągu sprzeciwiają się wprowadzeniu Halo do użytku w Formule 1 od sezonu 2018.

Podczas ostatniego posiedzenia Grupy Strategicznej, FIA ogłosiła, iż od przyszłorocznych mistrzostw wszystkie bolidy Grand Prix będą musiały być wyposażone w system ochrony kokpitu. Rozwiązaniem przygotowywanym do wdrożenia jest system Halo, który w testach zebrał mniej negatywnych opinii oprócz alternatywnych systemów: Aeroscreen i tarczy.

„Koniec końców trzeba szanować decyzję FIA” – zaznaczył Verstappen. „Wydaje mi się, że od kiedy wprowadziliśmy wirtualny samochód bezpieczeństwa, udało się znacząco ograniczyć przypadki szybkiej jazdy w obszarach obowiązywania żółtych flag podczas wyścigów. Mamy też linki zabezpieczające koła przed oderwaniem od zawieszenia. Są wykonane z mocnego materiału. Nie sądzę, że tak łatwo jest obecnie o oderwanie się koła. Gdy wokół twojego bolidu pojawią się latające części, Halo i tak cię przed nimi nie ochroni. Nie rozumiem więc, dlaczego mielibyśmy je wprowadzać”.

Magnussen dodał: „Także jestem przeciwko. Nie o to chodzi w Formule 1. Myślę, że powinien istnieć pewien limit lub przynajmniej bardziej rozsądne podejście do poprawiania bezpieczeństwa. Nie uważam, aby Halo było właściwym sposobem, aby do tego doprowadzić. Generalnie nie zgadzam się z twierdzeniem, że bezpieczeństwo zawsze powinno być kwestią numer jeden. Uważam, że jest pewna granica, gdzie sport stając się zbyt bezpieczny przestaje być ekscytujący”.

„Formuła 1 jest popularna między innymi dlatego, że mamy w niej do czynienia z elementem ryzyka. W ciągu ostatnich 30 lat wiele się zmieniło i to dobrze, ale nie sądzę, że obecny poziom bezpieczeństwa jest jak najbardziej odpowiedni. Zawsze możemy starać się go podnieść, możemy nawet wprowadzić przepis, aby ścigać się przy maksymalnej prędkości 80 kilometrów na godzinę – wtedy zapewnimy absolutne bezpieczeństwo – ale to byłoby przecież bardzo nudne. Można poprawiać bezpieczeństwo, ale nie chciałbym, aby dochodziło do tego kosztem ekscytacji” – podsumował.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie
Halo
Przepisy
Verstappen M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sar trek, 29.07.2017 10:41[!]
Cytat :
Można poprawiać bezpieczeństwo, ale nie chciałbym, aby dochodziło do tego kosztem ekscytacji


Nie rozumiem, w jaki sposób Halo miałoby obniżyć tą ekscytację. Co prawda może i jest brzydkie, ale przeżyliśmy schodkowe nosy, nosy przypominające banany, bolid Renault z 2009, więc i to przeżyjemy. Wystarczą trzy wyścigi i nikt nawet nie będzie na to zwracał uwagi.
Ambrozya, 29.07.2017 11:13[!]
Maksio jest młody, gada głupoty. Ostatnimi czasy to nieekscytujące paskudztwo HALO mogłoby uratować życie dwóm sportowcom. Henry Surtees i Jules Bianchi. Formuła 1 to nie jest jakieś MMA, KSW czy inne prymitywne napie***nie drugiego człowieka do krwi dla uciechy i radości prościutkiej i niewymagającej gawiedzi tylko sport na, jakby nie było, wysokim poziomie. Wielokrotnie widzieliśmy jak jeden bolid znajdował się centymetry przed głową innego kierowcy, latające koła, dźwigi i inne przypadki. Więc to HALO takie złe? Dobre, bardzo dobre. Nie wiem czy w formie jak fotce ilustrującej artykuł czy w formie szyby jak niedawno prezentowana. Ale takie rozwiązanie powinno być wprowadzone jak najszybciej.
---, 29.07.2017 12:03[!]
@Ambrozya
Już chyba tysiąc razy to przerabialiśmy, że Bianchiemu halo by nie pomogło.

A halo mogłoby znacznie pogorszyć sprawę w kilku przypadkach, gdzie bolid się zapalił, albo dachował. W połączeniu mogłoby zabić tam, gdzie bez halo by się komuś nic nie stało.

Zamknięte bolidy by były nie tylko ładniejsze, ale i bezpieczniejsza.
Olek89, 29.07.2017 12:12[!]
@Ambrozya
Surtees dostał kołem centralnie z góry, więc Halo ani żadna szybka nic by nie pomogły [w takim przypadku jedynie całkowicie zamknięty kokpit], a Bianchi podczas zderzenia miał takie przeciążenia, że nawet gdyby był w stalowej klatce to niewiele by to zmieniło.
Poza tym jak powiedział Kevin - ograniczenie prędkości do 80 km/h zmniejszyłoby ryzyko do zera, więc może wprowadźmy i to. Nie chcę brzmieć zbyt brutalnie, ale skoro pomimo tego, że codziennie na całym świecie w wypadkach samochodowych giną tysiące ludzi, to jednak jakoś nie słychać głosów, że w każdym nowym produkowanym aucie ma być klatka bezpieczeństwa, a kask ma być obowiązkowy tak jak zapinanie pasów, więc z powodu śmierci 1 czy 2 kierowców nie zmieniajmy tradycji F1. Oczywiście szkoda każdego straconego życia, ale to jest motosport i nie da się wyeliminować ryzyka do zera - chyba że rzeczywiście wprowadzimy ograniczenie do 80 km/h, a może jeszcze mniej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca