F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli gotowe powiększyć swoją gamę opon do sześciu mieszanek

Mario Isola zapewnia, że kolejny rodzaj gładkiego ogumienia w sezonie 2018 jest możliwy.
Mateusz Szymkiewicz, 4 sierpnia 2017, wyświetlenia: 1818<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor wyścigowy Pirelli – Mario Isola, ujawnił, że rozważane jest wprowadzenie szóstej mieszanki gładkich opon na sezon 2018.

Aktualnie włoski producent dostarcza zespołom Formuły 1 pięć rodzajów ogumienia typu slick, a dokładnie twarde, pośrednie, miękkie, supermiękkie oraz ultramiękkie. Mimo to Pirelli deklaruje, że przed rozpoczęciem następnych mistrzostw może zapaść decyzja o poszerzeniu tej gamy.

Aktualnie opony szykowane z myślą o sezonie 2018 są testowane na torze wyścigowym. Na Hungaroringu na pracach rozwojowych z Pirelli koncentrował się Valtteri Bottas z Mercedesa, natomiast wczoraj na obiekcie w Barcelonie bolid Ferrari prowadził Antonio Giovinazzi. Dla włoskiej firmy były to ostatnie testy przed homologacją konstrukcji opon przez FIA, na co został wyznaczony termin do 1 września.

Mimo to kolejne sesje testowe będą miały miejsce w dniach 7-8 września na torze Paul Ricard z Mercedesem, 31 października oraz 1 listopada w Meksyku z Sauberem oraz Force India, a także 14 i 15 listopada w Brazylii z McLarenem. Z kolei grupowe dwudniowe jazdy będą miały miejsce w Abu Zabi po zakończeniu sezonu.

„W zależności od wyników zadecydujemy o liczbie mieszanek” – powiedział Mario Isola. „Moja opinia jest taka, by poszerzyć gamę do sześciu, co jest możliwe. Jeśli przyjrzymy się przepisom, to większa liczba mieszanek będzie naszą propozycją do FIA, a Federacja zazwyczaj się zgadza, ponieważ nie ma powodów do składania odmowy. Fakt jest taki, że w tym roku homologowaliśmy dziesięć rodzajów opon, mamy pięć podstawowych mieszanek, a także pięć zapasowych. Nie potrzebujemy na to zgody zespołów”.

„Po wyścigu w Abu Zabi mamy dwa dni testów przy pomocy wszystkich bolidów oraz zespołów, co ma pomóc w ocenie nowego produktu, a także wypróbowaniu go z wyprzedzeniem. Pod koniec listopada będziemy gotowi z ostateczną wersją opon na sezon 2018. Obecnie mamy znacznie lepsze dane po każdym weekendzie, więc już teraz rozwijamy nową konstrukcję, nowy profil oraz nowe pomysły. To nie będzie rewolucja w porównaniu do tego roku, ponieważ uważamy, iż dysponujemy dobrym produktem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ergie, 04.08.2017 12:09[!]
... i wszystko po to aby ciąć koszty... :? powinny być cztery mieszanki twarde, miękkie, deszczowe i przejściowe... czy oni nie mogliby wszystkich eksperymentów wsadzać do Formuły E i przestać psuć bez przerwy Formułę 1?
---, 04.08.2017 12:23[!]
Hipersofty w drodze. W takim tempie softy za chwilę naprawdę będą twardą mieszanką.
F40, 04.08.2017 13:28[!]
@ergie wyobraź sobie, że kiedyś na każdy tor była inna specyfikacja opon, inna na wyścig, inna na kwalifikacje. Nie wspominając o nieograniczonej ilości zestawów opon. Więc 6 rodzajów opon - tak, to jest cięcie kosztów, kiedyś było o wiele wiele więcej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca