|
|
|
|
|
|
Binotto ma nadzieję, że Ferrari uniknie kar za wymianę podzespołów silnika |
Zarówno Vettel jak i Raikkonen rozpoczęli już korzystanie z czwartych w tym sezonie turbosprężarek. |
|
•Nataniel Piórkowski, 17 sierpnia 2017, wyświetlenia: 2584 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Dyrektor techniczny Ferrari – Mattia Binotto, ma nadzieję, że Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen będą w stanie uniknąć kar za przekroczenie regulaminowej puli podzespołów jednostki napędowej.
Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, każdy z kierowców może skorzystać w trakcie sezonu z czterech komponentów danego podzespołu. W przypadku przekroczenia dostępnej alokacji, na zawodnika nakładane są kary cofnięcia na starcie. Dodatkowo od tego roku w regulaminie wprowadzono zmiany mające na celu wyeliminowanie zjawiska kumulowania podzespołów na kolejne wyścigi, poprzez ich wielokrotną wymianę w trakcie jednego weekendu Grand Prix.
Binotto ma jednak nadzieję, iż Ferrari uda się uniknąć kar, które mogłyby negatywnie wpłynąć na walkę o mistrzowskie tytuły. „Fakt tego, że już na początku sezonu doszło do awarii turbosprężarki i musieliśmy dokonać jej wymiany jest pewnego rodzaju zmartwieniem. Dodatkowo później wprowadziliśmy do użytku turbosprężarkę numer trzy i cztery. Należy jednak zaznaczyć, że przy okazji zastosowaliśmy w nich usprawnienia mające na celu poprawę niezawodności”.
„Na chwilę obecną turbosprężarki spisują się tak, jak powinny. Wszystkie znajdują się w dostępnej dla nas puli, każda z nich zapewnia jeszcze określony przebieg, więc korzystamy z nich rotacyjnie. Naszym celem jest zakończenie sezonu z obecną pulą turbosprężarek” – podkreślił.
Komentując perspektywy walki o tytuł z Mercedesem, Szwajcar stwierdził: „Były wyścigi, w których to my prezentowaliśmy konkurencyjną formę, były też takie, w których z pojedynków górą wychodził Mercedes. Wystarczy spojrzeć na Bahrajn, rundę z samego początku sezonu – Mercedes prezentował bardzo konkurencyjną formę w trakcie kwalifikacji, ale już w niedzielę to my dyktowaliśmy tempo. Widać też, jak bardzo duże znaczenie ma rozwój bolidu. Prowadzimy go z wyścigu na wyścig”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|