F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton pewnie wygrywa Grand Prix Włoch

Anglik spokojnie kontrolował całe zawody.
Łukasz Godula, 3 wrze?nia 2017, wyświetlenia: 4840<< | lista | T- | T+ | >>
Wczorajsze bardzo długie oczekiwanie na rozegranie kwalifikacji zostało nagrodzone ciekawym układem na starcie. Wprawdzie we wszystko dość mocno wmieszały się kary za wymiany różnych komponentów samochodów, ale mimo wszystko nie można było narzekać na brak niespodzianek.

Start bez większych incydentów

Podobne apetyty mieliśmy przed dzisiejszym wyścigiem, jednak czołówka nie dała większych szans i ponownie rozdzieliła laury między sobą. Wracając do startu, Hamilton utrzymał za sobą Strolla, co było kluczowym momentem dla Anglika, który później pognał do mety. Kanadyjczyk stracił dodatkowo pozycję na rzecz Ocona i jechał na trzecim miejscu.

Bardzo dobrze ruszył Verstappen, który zaliczył spory awans po pierwszym kółku. Bottas tymczasem stracił pozycję na rzecz Raikkonena, ale szybko ją odzyskał i nie mieliśmy zmian w tej kwestii. Chwilę później zaczęło się odzyskiwanie pozycji przez szybszych kierowców i wyprzedzanie Strolla oraz Ocona. Najpierw zrobił to Bottas, a później Vettel, który wyprzedził po drodze Raikkonena.

Kolejny pech Verstappena

W międzyczasie Verstappen wdał się w walkę z Massą i tym samym przebił przednią prawą oponę, co zmusiło go do nieplanowanego zjazdu do boksów. Na szczęście udało się wymienić uszkodzone koło i Holender mógł kontynuować walkę, choć na końcu stawki. Na planowane pit stopy kierowcy zaczęli zjeżdżać już w okolicach dziesiątego kółka, jednak czołowi zawodnicy wstrzymali się do 32 okrążenia, kiedy to zjechał Vettel, po nim Hamilton i Bottas.

W tym czasie Ricciardo popisał się świetnym manewrem i wyprzedził Pereza, rozpoczynając walkę o miano kierowcy dnia. Do incydentu doszło również pomiędzy Alonso i Palmerem. Anglik nie chciał oddać pozycji Hiszpanowi po ścięciu szykany, za co dostał karę doliczenia pięciu sekund. Alonso nie był tym pocieszony, ale po awarii Palmera stwierdził, że wróciła do niego karma.

Raikkonen na 26 kółku uporał się z Oconem i jechał w tym momencie na szóstej pozycji. Gorsze wiadomości miał do przekazania Vandoorne, którego Honda ponownie odmówiła posłuszeństwa. Ricciardo zjechał dopiero na 38 kółku, co dało mu świeże opony na końcówkę wyścigu i pozwoliło na szybkie dogonienie Raikkonena, którego wyprzedził w pewnym stylu na 41 kółku.

Pogoń Ricciardo

Od tego momentu Australijczyk poczuł szansę na podium i szybko zaczął zbliżać się do Vettela, choć do odrobienia miał aż 10 sekund. Sztuka ta ostatecznie się nie udała, ale biorąc pod uwagę kary dla Red Bulla, czwarte miejsce i niewielka strata do Ferrari zdecydowanie może zaskakiwać. Verstappen w końcówce zdołał zbyć się w czołową dziesiątkę, a ostrą walkę stoczył również Ocon z kierowcami Williamsa.

Dla formalności na okrążenie przed metą do garażu zjechał Alonso, co uległo awarii możemy się domyślić. Massa próbował jeszcze na ostatnich metrach pokonać Strolla, ale zaczął go naciskać Perez, więc ostatecznie skupił się na utrzymaniu pozycji. Tym samym Grand Prix Włoch dobiegło końca, najszybszy wyścig sezonu nie zawiódł, choć oczywiście sobotnich emocji nie był w stanie przebić. Hamilton stał się samotnym liderem mistrzostw, a Ferrari ma co poprawiać. To daje nam nadzieję na kolejne ciekawe wyścigi, na które serdecznie zapraszamy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 26%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Monza
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca