|
|
|
|
|
|
Steiner: F1 nie może sobie pozwolić na powrót do silników V8 |
"Możemy patrzeć w przeszłość, ale nie powinniśmy wracać do przeszłości". |
|
•Nataniel Piórkowski, 7 wrze?nia 2017, wyświetlenia: 2983 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Szef Haasa – Guenther Steiner uważa, że F1 nie powinna rezygnować z zaawansowanych technologicznie jednostek napędowych. Zaznacza jednak, że powinny być one tańsze od tych, stosowanych obecnie.
Władze Formuły 1 prowadzą rozmowy na temat nowej formuły jednostek napędowych, które mają pojawić się w sporcie od sezonu 2021, faworyzując projekt V6 twin-turbo z KERS-em. Chociaż większość mniejszych zespołów zdaje się naciskać na wprowadzenie do sportu mniej skomplikowanych silników, Steiner sugeruje, że wyeliminowanie systemów hybrydowych byłoby krokiem wstecz.
„Formuła 1 musi utrzymać swoje zaawansowanie technologiczne” – powiedział szef teamu z Kannapolis. „Nie możemy powrócić do silników V8. Te czasy są już za nami. Możemy patrzeć w przeszłość, ale nie powinniśmy wracać do przeszłości. Musimy pracować w oparciu o pewną hybrydę. Jak sprawić, aby ta hybryda wpisywała się w potrzeby Formuły 1? Producenci silników chcą wysuwać najlepsze pomysły, mając na uwadze to, co dzieje się na rynku samochodów drogowych. Z perspektywy prywatnego zespołu byłoby jednak wspaniale, gdyby koszty znajdowały się pod kontrolą”.
Steiner nie uważa jednak, aby Formuła 1 musiała ciąć koszty jedynie w obszarze jednostek napędowych. „Oczywiście potrzebujemy działań związanych silnikami, ale powiedziałbym, że najwięcej można zrobić w obszarze aerodynamiki, wielkości zespołu i budżetu”.
„Liberty Media pracuje już nad tym i chce wyrównanej stawki. Wyobrażacie sobie sytuację, w której pięć lub sześć zespołów jest w stanie walczyć o zwycięstwa? Czy nie byłoby to wspaniałe? Na chwilę obecną walka toczy się w środku stawki. Bardzo cieszymy się mogąc brać w niej udział, ale wyobraźcie sobie rywalizację o tytuł ze wszystkimi pojedynkami, które widzicie w środku stawki. Fani by to pokochali”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|