F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Światowa Rada FIA zatwierdziła zmiany w przepisach F1

Po czwartkowym posiedzeniu potwierdzono także, że Rajd Polski wypadnie z kalendarza WRC.
Nataniel Piórkowski, 21 wrze?nia 2017, wyświetlenia: 3317<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Podczas zorganizowanego w czwartek w Paryżu posiedzenia Światowa Rada Sportu Motorowego FIA zatwierdziła zmiany w przepisach Formuły 1.

Halo
Zatwierdzono pełną specyfikację Halo, systemu ochrony kokpitu, który wejdzie do użytku w F1 począwszy od sezonu 2018. Opóźnienie w tym zakresie budziło frustrację niektórych teamów – szczególnie tych z mniejszymi budżetami – które obawiały się "zamrożenia" prac projektowych nad nowymi bolidami, podkreślając, że testy obciążeń mają bezpośrednie przełożenie na strukturę podwozia.

W czwartek ustalono procedury związane z testami obciążeń systemu. Do regulaminu technicznego zostały wprowadzone odpowiednie poprawki, które zostały ratyfikowane przez Światową Radę.

Deklaracja dostaw silników
Istotną zmianą jest przesunięcie terminu, w którym producenci są zobowiązani do poinformowania organu zarządzającego o zamiarze dostarczania jednostek napędowych konkretnym zespołom z 15 maja na dzień 1 stycznia roku poprzedzającego mistrzostwa świata, których dotyczą porozumienia.

Wykorzystywanie bolidów w obecnej specyfikacji do celów pokazowych
Dotychczas podczas pokazów, na przykład w trakcie zorganizowanej w tym roku imprezy F1 Live w Londynie, zespoły mogły wykorzystywać bolidy sprzed dwóch sezonów.

Rygorystyczne regulacje w zakresie testów bolidów w bieżącej specyfikacji dopuszczały zorganizowanie dwóch dni pokazowych z użyciem aktualnych konstrukcji w okresie pomiędzy finałem sezonu i końcem roku kalendarzowego. W ich trakcie bolid mógł pokonać nie więcej niż 15 kilometrów. Tego typu przejazdy wykorzystywano głównie do świętowania sukcesów w klasyfikacji konstruktorów: w ubiegłych latach zdobycie mistrzostwa świętował ten sposób zespół Mercedesa.

Od przyszłego roku zespoły będą mogły wykorzystywać bolidy w specyfikacji 2018 lub 2017 podczas imprez organizowanych przez właściciela praw komercyjnych. Zachowano limit 15 kilometrów. Do pokazów nie może dojść na konfiguracji toru zatwierdzonej do użytku w Formule 1.

System punktów do superlicencji
Wprowadzono zmiany do systemu punktów uprawniających kierowcę do otrzymania superlicencji umożliwiającej starty w Formule 1. W dalszym ciągu zawodnik, który ubiega się o superlicencję będzie musiał zebrać w niższych seriach 40 punktów. Po modyfikacjach system prezentuje się następująco (.pdf).

Embed from Getty Images

WRC: FIA potwierdza usunięcie Rajdu Polski z kalendarza WRC
informacja prasowa

Światowa Rada Sportów Motorowych FIA przyjęła kalendarz Rajdowych Mistrzostw Świata na sezon 2018. Wśród 13 rund WRC planowanych w przyszłym roku nie znalazł się Rajd Polski, który w ciągu ostatnich czterech lat był rozgrywany jako zawody rangi mistrzostw świata.

W ocenie Komisji WRC FIA organizacja ostatniej edycji Rajdu Polski nie spełniała standardów bezpieczeństwa z powodu niedostatecznej kontroli służb porządkowych organizatora nad zachowaniem kibiców. Stanowisko to zostało przyjęte na podstawie raportów delegatów FIA obecnych na zawodach, a organizator rajdu otrzymał żółtą kartkę za powyższe uchybienia.

„Jako organizatorzy rajdu bierzemy całkowitą odpowiedzialność za sytuacje, które miały miejsce i które doprowadziły do negatywnej oceny kwestii bezpieczeństwa. Sytuacje te były wynikiem przede wszystkim ludzkich błędów i nie wynikały ze świadomych zaniedbań z naszej strony. Warta podkreślenia jest wysoka, ogólna ocena rajdu potwierdzona w stosownych dokumentach delegatów FIA oceniających organizację zawodów. Szczegółowe raporty przedstawicieli FIA potwierdzają, że poza sprawami dotyczącymi bezpieczeństwa nie było innych istotnych zastrzeżeń dotyczących naszego rajdu. Jako, że sprawy bezpieczeństwa kibiców są kluczowe z punktu widzenia FIA to niestety Rajd Polski nie znalazł się w przyszłorocznym kalendarzu mistrzostw świata” – powiedział Jarosław Noworól, dyrektor Rajdu Polski.

„Nie zamierzamy rezygnować ze starań aby w kolejnych latach powrócić do elitarnego grona rund WRC. Rozpoczynamy prace zmierzające do opracowania nowej koncepcji zabezpieczenia rajdu korzystając z pomocy jaką oferuje nam Departamentem Bezpieczeństwa FIA. Czynimy także starania, aby Rajd Polski jako zawody rangi mistrzostw świata zyskał jeszcze większe wsparcie władz oraz sponsorów, bez którego nie jest możliwa organizacja tak ogromnego przedsięwzięcia. Mam nadzieję, że pozwoli to nam spełnić finansowe oczekiwania naszych partnerów dotyczące aspektów o charakterze promocyjnym”.

„Tegoroczny Rajd Polski, oraz jego poprzednie edycje pokazały wielkie zainteresowanie rundą mistrzostw świata organizowaną w Mikołajkach zarówno wśród polskich, jak i zagranicznych kibiców. Goście z zagranicy stanowili blisko 40 procent wśród ponad stu tysięcy fanów sportu rajdowego jacy zgromadzili się w tym roku wokół widowiskowych odcinków specjalnych rozgrywanych podczas trzech dni rajdu. Dane te wskazują na ogromne zainteresowanie naszym rajdem w Polsce ale również pozostałych krajach Europy centralnej. Cieszymy się, że wysiłek jaki wkładamy od 4 lat w organizację Rajdu Polski w ogromnym stopniu przyczynił się do wzrostu popularności rajdów WRC w tej części Europy”.

„Dane statystyczne dotyczące ilości kibiców oraz zainteresowania mediów potwierdzają opinię Promotora WRC, że pod względem komercyjnym polski rynek i nasz rajd należą do grona najbardziej wartościowych składników cyklu mistrzostw świata. Przyszłoroczny Rajd Polski będzie również imprezą o międzynarodowym statusie rozegraną na mazurskich szutrach. Naszym celem jest organizacja 75. Rajdu Polski zgodnie z najwyższymi standardami FIA dotyczącymi bezpieczeństwa, tak aby możliwy był jak najszybszy powrót do Rajdowych Mistrzostw Świata FIA” – podsumował.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem
06.05.2024  Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania
06.05.2024  Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami
04.05.2024  Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
Tagi:
FIA
WRC
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
WooQash, 22.09.2017 00:07[!]
O co chodzi z tymi cyferkami przy punktacji?
nate, 22.09.2017 00:14[!]
@WooQash Dodałem już załącznik z przepisów, aby było czytelniej.
WooQash, 22.09.2017 03:35[!]
Dziwiłem się, że nie działa, no ale skoro C:\Users\blabla... serio? :P
djescape, 22.09.2017 07:57[!]
W tym systemie punktowym dziwią mnie 2 rzeczy: F3 można powiedzieć bardziej promowana niż GP3, gdzie ta druga jest swoistą 3 ligą a F3 4 ligą (przynajmniej dla mnie tak to wyglądało) i całkowita marginalizacja Formuly 3.5, gdzie na przyszły rok poprzez zmianę tych przepisów nie będzie miał już kto startować.
Sar trek, 22.09.2017 09:29[!]
@WooQash Wybaczmy człowiekowi, bo to późna już godzina była

@djescape GP3 jest dziełem Eclestone'a i powstała tak trochę wbrew planom FIA stanowiąc pewną konkurencję dla F3. Teraz, gdy Eclestone'a już nie ma powoli wszystko zostaje uporządkowywane i tak GP2 przeistoczyła się w F2, a GP3 połączy się z F3. Dlatego też pewnie za GP3 jest trochę mniej punktów, bo FIA "nie lubi'' tej serii.

Formuła 3.5 tak naprawdę upadła po wycofaniu się Renault. Stawka składa się z 12 bolidów i trudno przyznawać kierowcom tyle punktów, co za F2. Poza tym seria ta do pewnego czasu także stanowiła konkurencję dla GP2, obecnej F2, a więc zgodnie z planami FIA mającymi na celu ujednolicenie drogi do F1 jej upadek byłby nawet na rękę

PS: Dziwi mnie, że przyznają punkty nawet za WTCC. Jak już, to powinny być za to punkty ujemne :P W tym systemie, teoretycznie można zostać dwukrotnie mistrzem i raz być trzecim w WTCC i ubiegać się o superlicencję nigdy nie jeżdząc bolidami.
bartoszcze, 22.09.2017 09:59[!]
W kogo jest ten kopniak ze zmianą terminów dotyczących silników: w Renault czy w Red Bulla?
http://bartoszcze...lnikowa-ruletka.html

Punkt o terminie powiadomienia jest błędny - 1 stycznia to termin powiadomienia przez producenta czy w ogóle będzie dostarczał silniki za rok (do tej pory formalnie 6 maja, choć producenci już wcześniej umówili się na 1 stycznia), lista obsługiwanych zespołów nadal do 15 maja.
Masio, 22.09.2017 21:06[!]
Cytat :
W ocenie Komisji WRC FIA organizacja ostatniej edycji Rajdu Polski nie spełniała standardów bezpieczeństwa z powodu niedostatecznej kontroli służb porządkowych organizatora nad zachowaniem kibiców. Stanowisko to zostało przyjęte na podstawie raportów delegatów FIA obecnych na zawodach, a organizator rajdu otrzymał żółtą kartkę za powyższe uchybienia.
Należy podziękować tym idiotom, co nie umieją się zachować w takich sytuacjach. Kibicami ich nie nazwę... I nie mówię tu bynajmniej o wszystkich kibicach, którzy tam byli.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca