F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Spalanie oleju psuje wizerunek bardziej ekologicznej F1

"Spalanie czterech kilogramów oleju w trakcie wyścigu to poziom bliski silnikowi diesla".
Nataniel Piórkowski, 13 pa?dziernika 2017, wyświetlenia: 2767<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bull Racing – Christian Horner przekonuje, że FIA powinna ostrzej reagować na problem spalania oleju jako paliwa. Brytyjczyk zasugerował ponadto, że praktyka ta stoi w całkowitej sprzeczności z dążeniami do uczynienia Formuły 1 bardziej przyjazną środowisku.

Kwestia spalania oleju jako paliwa była jedną z największych kontrowersji bieżącego sezonu. W wyniku działań FIA od przyszłego roku zespoły będą mogły spalać jedynie 0,6l oleju na sto kilometrów. Zdaniem przedstawicieli McLarena ograniczenie to jest i tak zbyt łagodne, a organ zarządzający powinien podjąć w tej sprawie bardziej stanowcze działania.

W podobnym tonie wypowiedział się także Christian Horner z Red Bulla, którego partner silnikowy – Renault, ma obecnie także korzystać ze spalania oleju. „Spalanie czterech kilogramów oleju w trakcie wyścigu to poziom bliski silnikowi diesla. To stoi w sprzeczności z koncepcją przyjaznej środowisku hybrydowej formuły, z jakiej obecnie korzystamy. Realia są takie, że powinniśmy skuteczniej zająć się tą sprawą i wyeliminować wszelkie niejasności. Wiem, że inne zespoły są szczególnie niezadowolone z tego, jak postrzega się problem spalania oleju, szczególnie w trakcie kwalifikacji”.

Dyrektor wyścigowy McLarena – Eric Boullier wyjaśniał, że nie rozumie, dlaczego FIA nie wprowadzi bardziej rygorystycznych ograniczeń. „Wiem, że FIA i Charlie [Whiting] pracują bardzo ciężko nad usunięciem tej luki w przepisach, bo obecnie w przepisach nie istnieje nawet jasna definicja oleju, ale nie wiem, czy to wystarczy. Musimy także wyeliminować tę konsumpcję oleju, co w efekcie przed kolejnym sezonem mogłoby doprowadzić do usunięcia luki w przepisach. Uważam, że ograniczenie powinno być nieco bardziej rygorystyczne, niż to, jakiego wprowadzenie jest planowane na chwilę obecną”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
Horner C.
Boullier E.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 13.10.2017 11:25[!]
Ekologiczna F1... to niech jeżdżą na rowerach :D
Gszegosz, 13.10.2017 11:31[!]
Przy tak ciasnych regulacjach zespoły szukają każdego możliwego sposobu na poprawę osiągów, normalna rzecz. Nie lubię jęczenia Horner, ale cieszy mnie fakt że wytyka hipokryzję zwolennikom "ekologicznej" F1.
Titheon, 13.10.2017 12:15[!]
A mnie cieszy, że są tu jeszcze osoby, które widzą tą całą hipokryzję, a nie tylko to, że "Horner krzyczy, bo przegrywa" :) Owszem, przegrywa i nagle mówi więcej... ale ma rację. A dopóki ktoś ma rację, nie ma znaczenia w jakiej znajduje się sytuacji.
Lejnus, 13.10.2017 12:19[!]
Eeee tam, od razu trzeba było dać dodatkowy wtryskiwacz dla oleju na denko tłoka <od góry> albo zrobić system mieszający mieszankę przed podaniem. Dwusów hybryda. To by dopiero było :D
Kara Nocny Cień, 13.10.2017 12:26[!]
Jak ma być ekologicznie to spalanie max 10l benzyny na 100km. Bo jaka to ekologia gdy spala się takie ilości podczas wyścigu!
mbwrobel, 13.10.2017 12:50[!]
Ekologia ekologią, ale spalanie oleju jest... nieeleganckie. Chcielibyście, aby Wasze rodzinne auto brało olej w ilości ponad 12 litrów na 1000 km? Ja starą Zafirą 2.0DTI po ponad 350 tys. przebiegu oliwy nie dolewam - ile wlałem, tyle spuszczam.
borro, 13.10.2017 13:51[!]
Tu nie chodzi o ekologię ani o elegancję.
Po prostu Horner wytknął lukę w przepisach. Mamy ścisłe ograniczenia ilości paliwa na wyścig, wielkości przepływu chwilowego paliwa, natomiast Mercedes wymyślił spalanie oleju oprócz paliwa jako sposób na zwiększenie osiągów i nikt tego nie kontroluje.
Maciek znafca, 13.10.2017 14:08[!]
Tak, spalanie oleju jest nieekologiczne, silniki V6 są nieekologiczne i.., dominacja Mercedesa jest nieekologiczna. Panie Horner dobrze wiemy, ze umie Pan zakrzywiać rzeczywistość tak jak starszy Pan Marko, stestkniliscie się za sukcesami i bredzicie! Trudno się pogodzić, a już minęło sporo czasu, teraz wasz pupilek męczy się w czerwonym, nie byku, a bolidzie.
gnodeb, 13.10.2017 18:26[!]
Cytat mbwrobel :
Ja starą Zafirą 2.0DTI po ponad 350 tys. przebiegu oliwy nie dolewam - ile wlałem, tyle spuszczam.

No jak ominąłeś 35 wymian oleju to on nie jest nawet rozrzedzony paliwem, a jest wręcz samym paliwem ;)
mbwrobel, 13.10.2017 19:18[!]
Cytat gnodeb :
No jak ominąłeś 35 wymian oleju to on nie jest nawet rozrzedzony paliwem, a jest wręcz samym paliwem ;)

Błędne założenie, ale niebezpiecznie zbaczamy z tematu ;)
Peter78, 13.10.2017 20:59[!]
@Maciek znafca
Czytanie ze zrozumieniem się kłania - "W podobnym tonie wypowiedział się także Christian Horner z Red Bulla, którego partner silnikowy – Renault, ma obecnie także korzystać ze spalania oleju."
marios76, 14.10.2017 07:58[!]
@mbwrobel Nie zabrzmi dumnie- ale miałem kiedyś auto (benzyniaka) które brało olej silnikowy (nie oliwę ;) ) Dokladnie- silnik go pobierał do spalania...
Zauważyłem taka prawidłowość: gdy jeździłem spokojnie niemal nie zauważyłem, że oleju ubywa, ale gdy trochę poszalalem kręciłem silnik do odcięcia, używałemgo w zakresie ppomiędzymaksymalnym momentem, a maksymalna mocą... to się zaczynało. I brał dużo. Strach się bać, ile by brał, jakby tak jeździł w sposób ciągły :( A Ty ile razy w kręciłemsswoją Zafire na 7000 obrotów? A na kilkanaście? ;)
Maciek znafca, 16.10.2017 23:42[!]
Peter78 kłania to się twój brak rozumienia ukrytych podtekstów. Jesteś za mało inteligentny po prostu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca