F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton: Nie jestem fanem DRS

"Wystarczy tylko zbliżyć się do bolidu jadącego przed nami i użyć DRS. Nie jest tak jak w kartingu".
Nataniel Piórkowski, 16 listopada 2017, wyświetlenia: 2195<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton przyznał, że nie jest wielkim fanem manewrów wyprzedzania z użyciem DRS.

Po starcie wyścigu o Grand Prix Brazylii, Brytyjczyk szybko przebijał się w górę stawki, przekraczając linię mety na czwartym miejscu, ze stratą około pięciu sekund do zwycięzcy – Sebastiana Vettela. Pomimo przeprowadzenia wielu udanych ataków, Hamilton dał jasno do zrozumienia, że ze względu na pomoc w postaci DRS żaden z nich nie zapadł mu głęboko w pamięć.

„Szczerze mówiąc przy żadnym z manewrów nie czułem, aby był on dla mnie wyjątkowy. Ogólnie nie jestem wielkim fanem DRS. Wiadomo, że DRS zwiększa możliwości wyprzedzania, ale to raczej powierzchowna pomoc maskująca największą wadę obecnej koncepcji bolidu Formuły 1 – tego, że nie możemy jechać w bliskiej odległości za rywalem. Teraz wystarczy tylko zbliżyć się do bolidu jadącego przed nami i użyć DRS. Nie jest tak, jak w kartingu, gdzie trzeba było zredukować stratę i przeprowadzić manewr wyprzedzania. Byłem bardzo zadowolony z ataku na Sergio Pereza po zewnętrznej pierwszego zakrętu. Oprócz nie go nie przypominam sobie żadnych szczególnych manewrów”.

„Na tym torze wyprzedzanie nie należy do najłatwiejszych, ale różnica w tempie, jaka umożliwia podjęcie próby ataku, jest mniejsza niż na innych obiektach. Na większości z nich trzeba mieć tempo o 1,5s lepsze niż rywal. Trzeba być o 1,5s szybszym. To różnica większa niż ta, jaka występuje pomiędzy dwoma mieszankami ogumienia. Widać jak na dłoni, w czym tkwi problem – trudno jest nam jechać w bliskiej odległości za innym bolidem. Chociaż tegoroczne bolidy są fantastyczne, to uważam, że w przyszłości powinniśmy dokonać postępów w tym obszarze” – wyjaśniał kierowca Mercedesa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
21.04.2024  Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
Tagi:
Hamilton L.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
RY2N, 16.11.2017 11:56[!]
Cytat Hamilton :
Nie jestem fanem DRS

Bo się przyzwycziłeś że masz bolid szybszy niż inni. Po prostu jeśli nie lubisz DRS to go nie używaj. Już po jednym, wyścigu przekonasz się, że przy obecnych przepisach nie da się bez niego wyprzedzić.
Żeby znieść DRS musieli by albo zakazać elementów dociskowych (a to dramatycznie spowolni bolidy, także na prostych) albo znieść zakaz spychania się i wypychania z toru wyprzedzanego bolidu, a na to z kolei ciężko zezwolić w dobie nadwozi z włókien węglowych bo przy byle kontakcie sypią się odłamki.
Jak sam zauważyłeś to nie są gokarty, gdzie można się przepychać do woli.
Zresztą nawet z DRSem słabo ci poszło z Raikkonenem (który podobno jest gorszym kierowca i jechał tempem o 1,5 sek wolniejszym na okrążeniu). Rozumiem tęsknotę za gokartami ale gokarty to inny sport - dużo bardziej bezpośredni, kontaktowy, znacznie wolniejszy pod względem prędkości i znacznie krótszy jeśli chodzi o wyścig.
dex, 16.11.2017 12:07[!]
@RY2N
Bo Kimi pojechał bardzo dobry wyścig, trzecie podium z rzędu. Jednak wiadomo że trzeba na nim psy wieszać bo to modne.
82TOMMY82, 16.11.2017 12:09[!]
@RY2N dobrze ze wytlumaczyles Hamiltonowi na czym polega wyprzedzanie w F1 i o czym sie przekona jak zastosuje sie do twoich porad :)
zobq, 16.11.2017 12:29[!]
Dlatego tak szkoda bolidów z poprzednich sezonów, gdzie można byłoby się nawet pokusić o wyrzucenie DRSa. Szkoda, że przy projektowaniu regulaminu na ten sezon wszyscy patrzyli na to jakie będą fajne wielkie spojlery i jakie fajne grube koła, a mało kto na to jak będzie wyglądała rywalizacja. Zresztą myślę, że to pośrednio przez DRS twórcy przepisów uznali, że i tak jakieś wyprzedzanie będzie/
JuJu_Hound, 16.11.2017 12:34[!]
Louie ostatnio chyba zle sie czuje bo w koncu dobrze gada
marios76, 16.11.2017 14:04[!]
@RY2N Tak analizujac Twoje ostatnie wpisy, tego nie skomentuje. Zapytam tylko czy nie potrzebujesz masci??
RY2N, 16.11.2017 15:11[!]
@marios76
Dzięki, chyba nie :-)
marrcus, 16.11.2017 17:51[!]
Bez DRS to bym se już teraz odpuścił oglądanie, jedynie start i później wyniki. Oglądałem sezony z lat 90 (95-96-7) tam sie tak mało działo że masakra teraz już bym nie dał rady tego oglądać jak kiedyś.
RY2N, 16.11.2017 18:30[!]
@marrcus
Dokładnie tak. Ogładam od dawna F1 i nie chciał bym żeby kiedykolwiek wróciły słynne procesje.
Wtedy wszystko rozgrywało się w kwalifikacjach. A jesli któryś zawodnik miał niefart i akurat pokropiło w czasie jego przejazdu kwalifikacyjnego to potem jechał wyścig na końcu albo w najlepszym wypadku w środku stawki i nic nie mógł zrobić. Jeśli wracać to tylko do lat wcześniejszych bez aerodynamiki, ale to będzie krok wstecz pod względem technologicznym (a to się kłóci z duchem F1, która zawsze była najbardziej zaawansowaną serią pod tym względem).
Falarek, 16.11.2017 20:36[!]
@marrcus chyba słabo oglądałeś tamte sezony bo akurat dużo się wtedy działo zwłaszcza w 97. To ciągle biadolenie o wyprzedzaniu i robienie z tego jakiegoś fetysza robi się nudne. A jak ktoś jest takim fanem wyprzedzeń to niech przeżuci się do NASCAR może F1 nie jest dla niego.
marios76, 16.11.2017 20:51[!]
@RY2N Nie wiesz kolego, jak to "chyba" mnie martwi... ;)
@marrcus No coz- jak kazdy ma swoje zdanie tak moje jest nieco inne. Dla mnie wazna byla wtedy taktyka, strategia, a manewry wyprzedzania fakt ze byly rzadsze, ale to bylo wyprzedzanie, a nie omijanie. Byly to bardziej wartosciowe manewry, a teraz... kilkadziesiat w wyscigu. I nie pisze ze tak jak bylo, ma byc z powrotem, ale rozumiem co mowi Hamilton i popieram te slowa.
marrcus, 16.11.2017 21:49[!]
nurburg 96, 97, wegry 96, niemcy 96 i 97, monza 97, francja 95, 96 tam procesje były że dramat. Były takie wyprzedzenia że woow i powtórkach co rok, ale zwykle to procesja i jeszcze rzadkość podawania klasyfikacji (odstępów) w czasie wyścigu - dramat po przewijaniu można sie było pogubić - chociaż w sumie jak sie mało działo to po co pokazywać.
teambuktu, 17.11.2017 16:48[!]
Co za czasy. Znowu wypada się zgodzić z Hamiltonem. Ale dobrego rozwiązania raczej na horyzoncie nie widać. Może kers jakiś używany dowolnie na okrążeniu do obrony i ataku.
bartoszcze, 19.11.2017 14:28[!]
Hihihi, w nowym wywiadzie Lewis narzeka, że za trudno jest wyprzedzać i że w GP2 było lepiej :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca