|
|
|
|
|
|
Szafnauer: Halo wymaga od nas wiele pracy |
Dyrektor operacyjny Force India wypowiedział się również m.in. o szansach ekipy w 2018 roku. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 29 stycznia 2018, wyświetlenia: 1614 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Dyrektor operacyjny Force India – Otmar Szafnauer, zdradził, że zintegrowanie systemu Halo z bolidem wymaga wielkiej pracy ze strony inżynierów.
Od nadchodzącego sezonu w Formule 1 będzie obowiązkowo stosowany system ochrony głowy kierowcy, który otrzymał nazwę Halo. Masa pałąku, który składa się z obręczy oraz trzech mocowań, będzie wynosiła około czternastu kilogramów i jak przyznał Szafnauer, wprowadzenie nowego rozwiązania jest wyzwaniem.
„Presja czasu pojawiła się przez Halo” – powiedział Otmar Szafnauer dla Auto Motor und Sport. „Bardzo późno otrzymaliśmy finalną specyfikację i nie można zignorować jej wpływu. Jej masa wynosi czternaście kilogramów, a testy zderzeniowe FIA są bardzo restrykcyjne. Jest wiele pracy do zrobienia. Pojawiły się zakłócenia w aerodynamice, które są większe niż się spodziewaliśmy”.
W ostatnich dwóch latach Force India kończyło mistrzostwa na czwartej pozycji w klasyfikacji i jak przyznał Amerykanin, w tym sezonie spodziewa się dużej konkurencji ze strony Williamsa oraz Renault. „Korzystają z tego samego silnika co my [Williams], a teraz są tam zaangażowani Paddy Lowe oraz Dirk de Beer, czyli ludzie z Mercedesa oraz Ferrari. Przynieśli ze sobą doświadczenie ze zwycięskich zespołów. Mamy lepszy duet kierowców, ale jeżeli będą mieli naprawdę dobry bolid, to może on uczynić różnicę. Oni [Renault] zainwestowali dużo pieniędzy w ten projekt oraz zatrudnili wielu ludzi. Mamy przewagę w postaci silnika, ale nie jest ona tak duża jak wielu ludzi uważa”.
Zrozumiałe jest, że w najbliższych tygodniach możemy spodziewać się eskalacji konfliktu na linii Liberty Media-producenci, w sprawie nowych przepisów dotyczących układów napędowych i limitów budżetowych. Jak przyznał Szafnauer, mimo współpracy z Mercedesem, Force India nie pozwoli sobie narzucić zdania niemieckiego producenta. „Płacimy za nasze silniki i mamy swoją własną opinię. Tylko wtedy kiedy dadzą nam swój silnik za darmo będą mogli nam powiedzieć jaką powinniśmy mieć opinię”.
Dyrektor operacyjny dodał na koniec, że możliwość utraty Estebana Ocona po sezonie 2018 nie spędza mu snu z powiek. „Mamy kontrakt z Estebanem Oconem na sezon 2019, ale oczywiście jest możliwość jego odejścia. To nie jest miłe, kiedy budujesz kierowcę i większy zespół go zabiera, ale trzeba z tym żyć. Formuła 1 to nie przyjęcie urodzinowe dla dzieci”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|