F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes: Hamilton mógł stracić zwycięstwo przez błąd oprogramowania

System miał przekazywać taktykom niepoprawne dane o różnicach pomiędzy kierowcami.
Nataniel Piórkowski, 25 marca 2018, wyświetlenia: 3199<< | lista | T- | T+ | >>

Mercedes podejrzewa, że Lewis Hamilton stracił szansę na zwycięstwo w Grand Prix Australii przez błąd oprogramowania wspomagającego pracę strategów.

Hamilton przewodził stawce w początkowych fazach rywalizacji w Melbourne, jednak podczas wirtualnej neutralizacji stracił prowadzenie na rzecz Sebastiana Vettela z Ferrari. Brytyjczyk nie krył zaskoczenia obrotem spraw, tym bardziej że wcześniej był zapewniany przez Mercedesa o kontrolowaniu sytuacji.

Według szefa działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolffa, awaria oprogramowania błędnie sugerowała taktykom różnicę czasową występującą pomiędzy Hamiltonem i Vettelem.

„Myśleliśmy, że dysponujemy około 3-sekundowym buforem. Musimy przyjrzeć się komputerom i właśnie to robimy. Jeśli doszło do jakichś problemów z oprogramowaniem, to trzeba je wyeliminować. Sądzę, że problem tkwi w naszym systemie. W sytuacji takiej jak ta potrzebujesz piętnastu sekund. My mieliśmy dwanaście. Sądziliśmy, że to wystarczy, ale tak nie było” – powiedział Austriak.

Wolff zasugerował, że ze względu na bardzo zaciętą rywalizację system mógł nieprawidłowo wyliczyć różnice występujące pomiędzy kierowcami. „Nie mieliśmy dzisiaj do czynienia z jasną konstelacją bolidów na torze. Informacja jakiej potrzebowaliśmy została błędnie wyliczona przez system. Konfiguracja algorytmów, programów komputerowych, zielone światło – zawsze wystarczało to nam do utrzymania się na czele. Później zobaczyliśmy ujęcia telewizyjne i wiedzieliśmy, że tym razem tak nie będzie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.05.2024  Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa
05.05.2024  Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
03.05.2024  Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem
01.05.2024  Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami
Tagi:
Mercedes
Hamilton L.
Wolff T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 25.03.2018 10:08[!]
Buahahaha.
RY2N, 25.03.2018 11:21[!]
taka jest F1 - żeby wygrać wszystko musi zagrać perfekcyjne, także obliczenia strategów, czy przykręcanie nakrętki koła. Jak widać wystarczy naprawdę drobizag żeby pogrzebać szanse.
ergie, 25.03.2018 11:41[!]
Powinni przejść na oprogramowanie Kaspersky ;) ... a tak na poważnie, to tak byli pewni swego, że uśpiło to ich czujność... zresztą to samo było z Ferrari w kwalifikacjach... pycha zawsze kroczy przed upadkiem.
dek, 25.03.2018 12:05[!]
A gdyby obliczyli dobrze to kazaliby jechać Hamiltonowi szybciej podczas neutralizacji? Z włączonym ogranicznikiem? xD
Pawcioco, 25.03.2018 13:27[!]
@dek Być może wcześniej kazaliby Hamiltonowi bardziej naciskać, żeby mieć bufor na wypadek neutralizacji.
dek, 25.03.2018 13:56[!]
No to zamiast poprawiać program trzeba zatrudnić jasnowidza do przewidywania neutralizacji.
bartoszcze, 25.03.2018 16:11[!]
@dek
Każdy, kto kuma choć ciut strategii, wiedział że pozostanie Vettela na torze w tej sytuacji generuje dla Mercedesa ryzyko w razie VSC/SC.
nickolas, 25.03.2018 17:38[!]
@bartoszcze
Podobnie sądzę jak @dek - program powinien mieć moduł przewidujący wszystkie zagrożenia i podający kierowcy na bieżąco wszelkie możliwe przewagi /straty, wliczając w to upadek meteora, wbiegnięcie na tor kibica w pogoni za torebką po kanapce, itp...

W ogóle to komputer Mercedesa powinien zostać zwolniony za takie "fopa" - podobnie jak ktoś sugerował w przypadku mechaników Haasa ! ;)

Ja bym oczekiwał, że komputer powinien zgrać sobie okrążenie Hamiltona z quala do pamięci i dyktować mu takie tempo w wyścigu. ;)
...no i powinien mieć funkcję "przewijania" wyścigu. W końcu programiści Forca Motorsport dali radę, nie?
derwisz, 26.03.2018 21:52[!]
Za pierwszą w tym sezonie porażkę Hamiltona odpowiadają stratedzy. Mogą szukać winy w błędach oprogramowania ale to nie zmienia faktu. Są od tego żeby do wyścigu przystępować ze sprawdzonym i odpowiednio skalibrowanym programem. Kierowca w tym przypadku nie ponosi żadnej odpowiedzialności. bolid również spisał się dobrze czyli można wykluczyć złośliwość przedmiotów martwych.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca