F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Na najwyższym stopniu podium stanęli Fernando Alonso, Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima.
Nataniel Piórkowski, 17 czerwca 2018, wyświetlenia: 6348<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Załoga Toyoty #8: Fernando Alonso, Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Dwa lata po fatalnej w suktach awarii z ostatniego okrążenia Toyota odniosła upragnione dziewicze zwycięstwo na Circuit de la Sarthe. Japoński producent znajdował się w komfortowej sytuacji i dysponował znaczącą przewagą nad prywatnymi ekipami rywalizującymi w klasie LMP1.

Na starcie Toyota numer osiem obroniła prowadzenie, ale w drugiej godzinie spadła na drugie miejsce, za bliźniaczą "siódemkę, za której sterami znajdował się Mike Conway.

Pod koniec piątej godziny Fernando Alonso uporał się z Jose Marią Lopezem i przekazał stery swej TS050 Hybrid Kazukiemu Nakajimie. Potężnym ciosem dla załogi #8 była dotkliwa 60-sekundowa kara stop/go nałożona za zbyt szybką jazdę w strefie obowiązywania żółtych flag.

Powracający do jazdy Alonso popisał się jednak bardzo konkurencyjnym przejazdem, redukując dwuminutową stratę do poziomu zaledwie 30 sekund. Nocny stint dwukrotnego mistrza Formuły 1 trwał blisko trzy godziny – od pierwszej do czwartej nad ranem.

Alonso notował wyniki na poziomie 3m19-20 sekund utrzymując równe tempo i świetnie radząc sobie z przebijaniem się przez grupki kierowców w wolniejszych samochodach. Hiszpan osiągał momentami czasy o 2-4 sekundy lepsze od Conwaya i Lopeza. Pod koniec pytał nawet swoją ekipę o wydłużenie przejazdu: „Powiedzcie mi, czy chcecie kolejnego stintu? Wszedłem w nocny rytm.” Po doskonałym występie Hiszpan przekazał stery swojego samochodu z powrotem w ręce Nakajimy, który przed upływem dwóch trzecich dystansu wyścigu uporał się z Kamuim Kobayashim na dojeździe do zakrętu Mulsanne.

W ciągu kolejnych kilku godzin "ósemka" powoli budowała prowadzenie, a w ostatniej części wyścigu stała się oczywistym faworytem do zwycięstwa. Dwie godziny przed wywieszeniem flagi w szachownicę w wyniku nieporozumienia z zespołem Kobayashi popełnił kosztowny błąd – nie zjechał na zaplanowany postój i musiał pokonać w powolnym tempie całe okrążenie, tracąc cenne minuty do lidera. Dodatkowo sędziowie wyścigu ukarali załogę dwoma odrębnymi 10-sekundowymi karami stop/go za przekroczenie dopuszczalnej ilości paliwa oraz liczby okrążeń podczas jednego stintu.

Zwycięska ekipa pokonała linię mety z dorobkiem 388 okrążeń – o dwa mniej przejechała "siódemka". Podium wyścigu uzupełniła załoga Rebellion #3 w składzie Thomas Laurent, Mathias Beche i Gustavo Menezes, która straciła do zwycięzców dwanaście kółek. W czołowej piątce znaleźli się także ostatecznie kierowcy Rebelliona #1 oraz zwycięzcy rywalizacji w klasie LMP2 z G-Drive Racing #26 (Jean-Eric Vergne, Andrea Pizzitola, Romain Rusinov). W GTE Pro dublet wywalczyły samochody Porsche 911RS – najlepsza okazała się ekipa Kevin Estre, Michael Christensen i Laurens Vanthoor. W GTE Am triumfowało Porsche #77 Dempsey-Proton (Julien Andlauer, Christian Ried i Matt Campbell).

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.06.2023  Leclerc zainteresowany startem w wyścigu Le Mans
11.06.2023  Le Mans: Wygrana Ferrari po 58 latach
22.08.2021  Toyota #7 tryumfowała w tegorocznej edycji Le Mans
01.04.2021  Coletta: Udział Leclerca w Le Mans nie jest wykluczony
21.06.2019  Magnussen oraz Verstappen gotowi podejść do Le Mans ze swoimi ojcami
Tagi:
Le Mans
Toyota

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Iwan, 18.06.2018 18:35[!]
@bartoszcze @Gzehoo92,
Le Mans jest w czerwcu, ale w który weekend? Drugi, trzeci czy może w czwarty? Po co mam szukać tej informacji na innych portalach? Skoro powinna być tutaj. Przecież f1wm jest portalem który oprócz f1 jest też poświęcony sportom motorowym z innych serii, przynajmniej w poprzednich latach był.
bartoszcze, 18.06.2018 22:34[!]
@Iwan
Nie jestem fanem WEC, ale wiem że Le Mans jest w przerwie między czerwcowymi wyścigami F1...

https://www.f1wm....p/news_id-42896.html
marios76, 18.06.2018 23:07[!]
Zarowno Alonso w F1 jak k Toyota w Le Mans poniesli wiele spektakularnych porazek, mimo ze niewiele brakowało do koncowego sukcesu. Teraz sobie spokojnie wygrali i nie ma co sie rozwodzic jak latwe to bylo zwycięstwo. Było, w pewien sposob je wypracowali czy chocby wytrwaloscia zasłużyli. Zwlaszcza Toyota, zwlaszcza w Le Mans... tyle sezonow najszybszy bolid w kwalifikacjach...
@bartoszcze A jednak nie takie to oczywiste. Bodaj dwa lata temu, celowo pokryto termin GP i Le Mans, aby zawodnicy F1 nie mogli startowac w wyscigu dlugodystansowym. To bylo za kare dla Hulkenberga ;)
maciejas512, 19.06.2018 09:06[!]
Może jakaś aktualizacja, że w LMP2 były DQ? :P
bartoszcze, 20.06.2018 07:26[!]
@marios76
Oczywiste może nie, ale mówimy z punktu widzenia podobno kibica tego wyścigu ;)
A po tamtym przypadku "zemsty Berniego" (BTW to był wyjątkowo idiotyczny pomysł, żeby specjalnie na ten weekend lecieć z Kanady do Azerbejdżanu) jednak układają kalendarz tak, żeby wyścigi F1 i LeMans się na siebie nie nakładały.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca