F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Władze F1 ogłoszą wkrótce nowe przepisy silnikowe

Uproszczone regulacje wejdą w życie od sezonu 2021.
Nataniel Piórkowski, 28 czerwca 2018, wyświetlenia: 1531<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Władze Formuły 1 ogłoszą wkrótce przepisy silnikowe na sezon 2021.

Oczekuje się, że Liberty Media oraz FIA uproszczą obecne regulacje, aby zainteresować sportem nowych producentów, takich jak Porsche czy Aston Martin. Jednym z kluczowych postulatów ma być rezygnacja z wykorzystywania generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii termicznej (MGU-H).

„To bardzo skomplikowany proces. Odbywa się wiele spotkań a producenci debatują na temat każdego detalu. Sądzę jednak, że już niedługo będziemy mieli dobre pojęcie na temat kształtu przepisów na sezon 2021” – stwierdził dyrektor wyścigów F1 z ramienia FIA, Charlie Whiting.

Francuski magazyn Auto Hebdo sugeruje, że nowe przepisy będą znane w ciągu kolejnych kilku dni. Do ich przedstawienia ma dojść jeszcze przed końcem czerwca.

Niepewność co do kierunku, w jakim podąży F1 sprawia, że niektórzy kierowcy dążą do podpisywania krótkoterminowych umów. Lewis Hamilton, który w ostatnich miesiącach negocjował warunki przedłużenia umowy z Mercedesem, wyjaśniał: „Żaden rozsądny kierowca nie podpisze kontraktu dłuższego, niż do 2020 roku. W tej chwili nikt nie wie nawet, jak będą później wyglądać przepisy silnikowe”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
FIA
Liberty Media
Whiting C.
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gnodeb, 28.06.2018 14:06[!]
Moja propozycja:
3.0l H6 + kompresor mechaniczny + moc maksymalna nie niżej niż 15k rpm :)
Gszegosz, 28.06.2018 14:46[!]
Moja propozycja:
V8 2.4L
bartoszcze, 28.06.2018 18:01[!]
Szesnastocylindrowy silnik parowy wspomagany wiosłami.
dulk, 28.06.2018 18:24[!]
to i moja:
silnik 1,6 może być diesel (jak wybuchnie to mniejszy pożar) ale z hiper/super/duper turbo i bez limitów obrotów i mocy ile się da - najlepiej 1200-1500KM, limit baku 100-120litrów więc ekologia będzie na obecnym poziomie
limit kosztu 10mln za 10 silników na sezon
bez kers i tego typu podrażaczy - ewentualnie kers standardowy od Liberty za mini kasę
gnodeb, 28.06.2018 18:41[!]
Kula w płot brahu @bartoszcze
Silniki V8 to był majstersztyk inżynierii, szybujący tam, gdzie obecne agregaty próbują się utrzymać armią podpórek i 'kółek dla dzieci' - z marnym skutkiem.
Coś jak turbodiesle. Niby oszczędniejsze i fajnie ciągną od dołu, ale tutaj schłódź turbinkę, tam unikaj 1.500rpm bo dwumasa obrywa, gdzie indziej nagar z EGR coś nachrzani, tu znowu wtryskiwacz padnie, o a tu korbowód wyszedł bokiem bo przenosi nieadekwatny do masy moment obrotowy, tam znowuż dołóż 30kg żeliwa bo blok się wygina, ktoś z tyłu trąbi bo przez dym nic nie widzi itd.
Do silnika 1.6 też można przyczepić 100kg osprzętu i dynamo, ale żeby działało to trzeba 500mln euro - wot i iluzoryczny postęp.
mr_bean2000, 29.06.2018 11:26[!]
@gnodeb Ale pierdzielisz. Idac tym tokiem to najlepiej wywalic silnik spalinowy i wstawic elektryczny - ten nie potrzebuje osprzetu, turbo egr dpf i innego syfu a i tak zaden spaliniak mu nie podskoczy.
gnodeb, 29.06.2018 17:50[!]
@mr bean200
Masz rację, wyszło by to lepiej i taniej. Zamiast tego jest udawanie że F1 to symulator Zielonego Spedytora.
Albo spektakularne silniki benzynowe, albo przyszłościowe elektryki z baterią na 1/3 wyścigu.
robertunio, 30.06.2018 11:14[!]
V8 jest za bardzo oklepany. Powinni wprowadzic V12 albo V10.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca