F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Włoch: zapowiedź wyścigu - BMW Sauber

Formuła 1 wchodzi pełnym gazem do europejskiego finału tegorocznych mistrzostw świata.
BMW Sauber / Proximus, 7 wrze?nia 2006, zmieniony 07.09.2006 21:58, wyświetlenia: 1397<< | lista | T- | T+ | >>
Grand Prix Włoch

8-10 września 2006 r.
Piętnasta runda mistrzostw świata (z osiemnastu)

Zapowiedź

Formuła 1 wchodzi pełnym gazem do europejskiego finału tegorocznych mistrzostw świata. Na żadnym innym torze kierowcy nie przejeżdżają tak dużej części okrążenia z maksymalnie otwartą przepustnicą. Piętnasta runda mistrzostw rozegrana zostanie 10 września w Parku Królewskim Monza. Zespół BMW Sauber F1 Team przygotował na Grand Prix Włoch trochę nowinek aerodynamicznych.

Zespół zaliczył trzydniowe testy na superszybkim torze pod Mediolanem. W jazdach wzięli udział trzej kierowcy zespołu: Nick Heidfeld i Robert Kubica oraz młody Sebastian Vettel, który po raz drugi poprowadzi trzeci bolid BMW Sauber F1.06 podczas piątkowych treningów przed wyścigiem.

Nick Heidfeld:
„Grand Prix Włoch na torze Monza jest dla mnie niezwykłym wyścigiem z kilku powodów. Tor w Parku Królewskim to jeden z ostatnich prawdziwych, szybkich obiektów w kalendarzu Formuły 1. Prędkości osiągane tutaj są bardzo wysokie: przy 360 km/h przejeżdża się 100 metrów w sekundę. To oznacza, że przy półsekundowym opóźnieniu w hamowaniu kompletnie mija się właściwy punkt rozpoczęcia hamowania. Ponadto Włochy to kraj Ferrari i miejscowi kibice – tifosi – zapewniają specyficzną atmosferę. Po trzecie, na żadnym innym torze nie tniemy tak po tarkach, jak na Monzy. Wreszcie, można tu wyprzedzać – to wspaniała rzecz zarówno dla kierowców, jak i dla kibiców”.

Robert Kubica:
„Mój trzeci start w wyścigu Formuły 1 będzie miał miejsce na torze, który bardzo dobrze znam i lubię. Jak zwykle będę ciężko pracował z inżynierami nad samochodem, ale tym razem mamy sporo wartościowych danych uzyskanych podczas trzydniowych testów w zeszłym tygodniu. Jeździliśmy tu także w czerwcu. Mieszkałem przez wiele lat we Włoszech, więc mogę uznać ten wyścig za mój domowy. Włosi kochają wyścigi i tutaj uczyłem się wyścigowego rzemiosła w wieku lat 13”.

Sebastian Vettel:
„Nie mogę się doczekać mojego drugiego weekendu Grand Prix w karierze. Podczas testów początkowo tor Monza nie przypadł mi do gustu. Trudno mi było odnaleźć właściwe punkty hamowania. Kiedy sobie z tym poradziłem, tor zaczął mi się coraz bardziej podobać. Niektóre zakręty są fantastyczne, choć niełatwo je pokonywać bolidem ustawionym na małą siłę docisku. Musiałem się także przyzwyczaić do gwałtownego atakowania tarek. Sesja testowa tuż przed wyścigowym weekendem ułatwi mi pracę w piątek, bo mamy dość świeże dane. Jeśli chodzi o dostrojenie ustawień i przystosowanie ich do warunków na torze i pogody, moja praca wciąż będzie bardzo ważna”.

Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport:
„Mamy nadzieję na zdobycie kilku punktów w ostatnim europejskim wyścigu naszego debiutanckiego sezonu. W Turcji nasza forma w kwalifikacjach pokazała, że odnotowaliśmy spore postępy i finisz w punktach jest realny. Niestety, w wyścigu nie wykorzystaliśmy naszego potencjału i mamy nadzieję, że na Monzy nam się uda. Skład kierowców pozostaje bez zmian w porównaniu z Turcją. Nick spisał się bardzo dobrze w kwalifikacjach w Stambule, Robert ma za sobą dwa wspaniałe wyścigi w dwóch pierwszych startach w F1, a Sebastian zaliczył bardzo dobry debiut w Turcji.

Tor w Parku Królewskim jest bardzo szybki i wymaga doskonałego przygotowania kierowców i sprzętu. Z silnikami V10 przejeżdżano 67% okrążenia pełnym gazem, ze słabszymi V8 podczas testów odnotowaliśmy aż 77%”
.

Willy Rampf, dyrektor techniczny d/s nadwozia:
„Monza to prawdziwy tor szybkościowy. Bolidy ustawiamy pod niewielki docisk aerodynamiczny. To oznacza, że opracowujemy specjalny pakiet aerodynamiczny, który nie jest używany na żadnym innym torze. Mamy inne przednie i tylne skrzydło oraz kilka nowinek w nadwoziu. Z silnikami V8 prędkość maksymalna będzie niższa niż w przeszłości, ale wciąż spodziewamy się wyników w okolicach 340 km/h. Monza to jeden z torów, na których szczególnie obciążone są hamulce. Przy hamowaniu przed pierwszą szykaną opóźnienie sięga 5G. Ta część toru jest także bardzo wyboista, dlatego stabilność bolidu przy hamowaniu jest szczególnie ważna. Innym warunkiem uzyskania dobrego czasu okrążenia jest umożliwienie kierowcom agresywnego najeżdżania na tarki. Jest to możliwe przy odpowiednim ustawieniu balansu samochodu”.

Fakty i liczby

Tor/DataMonza/10 września 2006
Czas startu (lokalny/GMT)14:00/12:00
Okrążenie/Długość wyścigu5,793 km/306,720 km (53 okr.)
Zwycięzca 2005Juan Pablo Montoya (Team McLaren Mercedes), 1h14m28,659
Pole position 2005Kimi Räikkönen (Team McLaren Mercedes), 1:20,878
Najszybsze okrążenie 2005Kimi Räikkönen (Team McLaren Mercedes), 1:21,504
Rekord toruRubens Barrichello (Scuderia Ferrari Marlboro), 1:21,046(2004)

../img/../tory/monza.jpg

 Kierowca Nick Heidfeld Robert Kubica 
 Data urodzin 10.05.1977 07.12.1984 
 Miejsce urodzin Mönchengladbach/Niemcy Kraków/Polska 
 Narodowość Niemiec Polak 
 Zamieszkały Stäfa, Szwajcaria Kraków, Polska 
 Stan cywilny Dziewczyna Patricia Papen,
córka Juni 
Kawaler 
 Wzrost 164 cm 184 cm 
 Waga 59 kg 73 kg 
 Debiut w F1 2000, Melbourne 2006, Budapeszt 
 Starty w GP 112 
 Udział w GP 114 
 Pole position 
 Wygrane 
 Miejsca na podium 
 Najszybsze okrążenia 
 Najlepsze miejsce w mistrzostwach 
 Zdobyte punkty 75 
 Punkty w sezonie 2006 19 

KierowcaNick HeidfeldJacques Villeneuve
KwalifikacjeWyścigPunktyKwalifikacjeWyścigPunkty
GP Bahrajnu10.12.-11.nie ukończył-
GP Malezji15.nie ukończył-14.7.2
GP Australii8.4.59.6.3
GP San Marino15.13.-12.12.-
GP Europy15.10.-9.8.1
GP Hiszpanii10.8.114.12.-
GP Monako16.7.215.14.-
GP Wlk. Brytanii9.7.210.8.1
GP Kanady13.7.211.nie ukończył-
GP USA10.nie ukończył-6.nie ukończył-
GP Francji16.8.114.11.-
GP Niemiec12.nie ukończył-18.nie ukończył-
KierowcaNick HeidfeldRobert Kubica
GP Węgier11.3.610.dyskw. (7.)-
GP Turcji6.14.-9.12.-

Po czternastu rundach (z osiemnastu) tegorocznych mistrzostw świata zespół BMW Sauber F1 Team zajmuje szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów z 26. punktami.

Historia toru

Monza wyróżnia się spośród pozostałych torów dwoma cechami: wysokimi prędkościami maksymalnymi oraz wspaniałą tradycją. W otoczonym wysokim murem parku bolidy F1 będą ścigać się już po raz 56. – najwięcej spośród wszystkich obiektów F1 na świecie. Tylko raz Grand Prix Włoch rozegrano na innym torze – w 1980 r. na Imoli. Monza była wiele razy modyfikowana. Pozostałości po owalnym, nachylonym fragmencie toru przypominają o dawnych czasach. Miasteczko Monza leży na przedmieściach Mediolanu i zamieszkuje je 120 000 osób.

BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park

Zespół BMW Sauber F1 Team zabiera do Włoch swój park tematyczny poświęcony Formule 1. Pit Lane Park zlokalizowany będzie w Arena Civica, Via Comizi di Lione 1, w pobliżu centrum Mediolanu. Odległość od toru wyniesie 16 kilometrów.

Nowoczesny park tematyczny z wystawami poświęconymi Formule 1 oraz interaktywnymi prezentacjami komputerowymi przygotowanymi przez partnera zespołu, firmę Intel, czynny będzie w piątek w godzinach 12:00-20:00, w sobotę od 10:00 do 18:00 i w niedzielę od 10:00 do 19:00.

Podczas jazd demonstracyjnych bolid F1 poprowadzi kierowca BMW w mistrzostwach świata samochodów turystycznych WTCC, Jörg Müller. Za kierownicą bolidu Formuły BMW zasiądzie Simona De Silvestro – osiemnastoletnia zawodniczka o podwójnym, szwajcarsko-włoskim obywatelstwie, startuje w mistrzostwach USA Formuły BMW. Motocyklista-kaskader Chris Pfeiffer będzie dawał pokaz akrobacji na motocyklu BMW F 800 S.

Wstęp do liczącej 5400 metrów kwadratowych parku, wyposażonego w 90-metrowy odcinek prostego toru, jest bezpłatny.

Źródło: Polskie Biuro Prasowe Roberta Kubicy
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.09.2022  Alfa Romeo nie wyklucza podjęcia współpracy z Haasem
22.06.2020  Kubica wciąż żałuje straconej szansy na tytuł z BMW w 2008 roku
23.04.2020  Heidfeld: Vettel nie zrobił wrażenia w BMW Sauber
13.02.2020  Kubica dołączył do stawki DTM na sezon 2020
11.02.2020  AMuS: Orlen prowadzi intensywne rozmowy z BMW
Tagi:
BMW
Heidfeld N.
Kubica R.
Vettel S.
Theissen M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
McLuke, 07.09.2006 15:47[!]
no to na 100% będzie ciekawy wyścig... oczywiscie mam wielką nadzieję że Robert znów pokaże sie z jak najlepszej strony i zapunktuje!! :-D
FANF1, 07.09.2006 18:50[!]
Przecież Włochy były w zeszłym roku po Węgrach gdzie West odszedł z F1, czy w danych z 2005 nie powinno być Team McLaren Mercedes zamiast West McLaren Mercedes?
Mefis, 07.09.2006 21:31[!]
A jak tam sytuacja meteorologiczna? Ujdzie chłopakom na sucho, czy znowu zmoczą, jak w Budapeszcie??
Maraz, 07.09.2006 21:52[!]
W piątek i sobotę może padać, ale w niedzielę będzie raczej sucho - tak wynika z ostatnich prognoz.

FANF1: masz oczywiście rację - musieli nie uwzględnić tego w Proximusie. Już poprawiłem.
Piter, 07.09.2006 22:46[!]
Mam nadzieję że zespół nie będzie miał podobnych problemów jak wcześniej z oponami i Robert ładnie zapunktuje w wyścigu.
bioly74, 08.09.2006 19:14[!]
Ja nawet nie licze na punkty Kubicy bo trudno będzie jak wszyscy dojadą chciałbym żeby nie popełnili takiego błędu z oponami jak podczas GP Turcji bo Robert na nowym silniku jest w stanie pojechać naprawdę dobrze
Piter, 08.09.2006 23:27[!]
Nie, ja licze że Robert zapunktuje i to ostro.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca