F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ticktum kandydatem do zastąpienia Hartleya w Toro Rosso od 2019 roku

Brytyjczyk notuje świetne występy w F3, ale brakuje mu punktów do uzyskania superlicencji.
Nataniel Piórkowski, 6 lipca 2018, wyświetlenia: 1083<< | lista | T- | T+ | >>

Kierowca europejskiej edycji Formuły 3 – Dan Ticktum jest brany pod uwagę jako następca Brendona Hartleya w Toro Rosso w sezonie 2019.

Ticktum, zwycięzca Grand Prix Makau z 2017 roku, zajmuje obecnie drugą lokatę w klasyfikacji generalnej europejskiego czempionatu F3. Konsultant Red Bulla – Helmut Marko nie ukrywa, że Brytyjczyk może być gotowy do awansu do Formuły 1 już w nadchodzącym sezonie.

„Pod koniec sezonu, tak. Na Norisringu ktoś wjechał w tył jego bolidu. Dan trafił do szpitala, ale powiedział, że chce wrócić na tor, po czym wygrał kolejny wyścig! Jest szybki. Szalony, ale szybki. Traci tylko jeden punkt do lidera mistrzostw, a przytrafiły się mu dwa defekty techniczne. Szukamy najszybszych kierowców. Jeśli mają charakter nie mamy z tym problemu, ale nasz zawodnik nie musi być tak szalony. Do pewnego stopnia unormowaliśmy jednak Ticktuma” – powiedział Austriak.

Brendon Hartley znajduje się pod silną presją ze strony kierownictwa Red Bulla. Nowozelandczyk zdobył jak dotąd tylko jeden punkt w Grand Prix Azerbejdżanu. Problemem austriackiego koncernu jest mało doświadczone zaplecze młodych kierowców. Wiadomo, że Marko zabiegał o pozyskanie wychowanka McLarena – Lando Norrisa. Zespół z Woking nie przystał jednak na tę ofertę transferu.

Ticktum znajduje się obecnie w najlepszej sytuacji spośród juniorów Red Bulla, ale nie dysponuje superlicencją. Zgodnie z przepisami kierowca jest zobligowany do zdobycia 40 punktów za sukcesy w niższych seriach, aby być uprawnionym do startów w Formule 1.

Jeśli 19-latek zdobędzie mistrzostwo europejskiej F3 otrzyma za nie 30 punktów. Pozwolą mu one na udział w testach i piątkowych treningach, ale nie wystarczą do reprezentowania zespołu w kwalifikacjach i wyścigach. FIA co roku wprowadza zmiany w systemie – może więc pomóc Ticktumowi w awansie do F1, na przykład poprzez wprowadzenie bonusowych "oczek" za rundę w Makau.

Red Bull zapewnił już Ticktumowi możliwość poprowadzenia bolidu odznaczającego się wysokim dociskiem. Doszło do tego w Super Formule, gdzie w trakcie rundy na Sugo Brytyjczyk zastąpił protegowanego Hondy – Nirei Fukuzumiego, który w tym samym czasie ścigał się w Formule 2.

Fukuzumi i jego rodak – Tadasuke Makino mogliby wykorzystać bliskie powiązania Hondy i Toro Rosso, jednak obecnie plasują się niskich pozycjach w F2 i z dużym prawdopodobieństwem zakończą sezon z mniejszym dorobkiem punktów do superlicencji niż Ticktum.

Marko zaznacza, że Red Bull pomoże w rozwoju japońskich kierowców, ale nie spodziewa się, by żaden z nich był gotowy do walki w serii Grand Prix „w ciągu co najmniej dwóch kolejnych lat”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.07.2023  AlphaTauri nie wróci do nazwy Toro Rosso
18.02.2021  Perez może przetestować Toro Rosso z 2018 roku na Silverstone
30.12.2019  Kwiat: To był jeden z moich najlepszych sezonów w Formule 1
05.12.2019  GPToday.net: Gazprom rozważa zaangażowanie w Formułę 1
30.11.2019  FIA potwierdziła zmianę nazwy Toro Rosso
Tagi:
Toro Rosso
Marko H.
Ticktum D.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca