|
|
|
|
|
|
Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres |
Rosjanin uważa, że niektóre części przynoszą poprawę osiągów Williamsa. |
|
•Łukasz Godula, 16 lipca 2018, wyświetlenia: 2258 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Sergiej Sirotkin uważa, że Williams dokonał postępów z tegorocznym samochodem, jednak są one maskowane przez inne czynniki.
Agresywny nowy projekt tegorocznego bolidu FW41 nie spełnił oczekiwań, a Sirotkin nie zdobył jeszcze w tym roku punktu, jako jedyny w stawce, podczas gdy Stroll ma ich na koncie jedynie cztery, za finisz na ósmej pozycji w Azerbejdżanie.
Williams okupuje ostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów i traci 12 punktów do najbliższego rywala – Saubera. Williams wprowadził program mający na celu powrót do formy, jednak napotkał na kolejne problemy, gdy nowe tyle skrzydło powodowało nieoczekiwane zerwanie strugi powietrza w kwalifikacjach przed Grand Prix Wielkiej Brytanii.
Podsumowując sezon do tej pory, Sirotkin powiedział: „Jest bardzo ciężko. Szczerze mówiąc mamy części w różnych miejscach, które dają progres. Problem jest taki, że inni też idą do przodu, wiec nie jest to wystarczające. Poprawiamy się i to całkiem sporo w niektórych obszarach”.
„Jednak jest to, powiedzmy przykrywane przez inne, większe czynniki. Na przykład to co działo się z tylnym skrzydłem na najgorszym torze dla nas, a dodatkowo w najgorszych warunkach pogodowych. Wszystko to przykrywa i maskuje poprawki jakie zastosowaliśmy, tak więc jest ciężko”.
Sirotkin przyznał, że problemem Williamsa był fakt, że w niektórych momentach byli „dość konkurencyjni”, ale były również takie gdzie „walczyliśmy sami ze sobą”. Jednym z trudniejszych momentów tego sezonu był podwójny start z pit lane, po tym jak dokonano zmian w tylnym skrzydle.
Sirotkin określił ostatni wyścig "bardzo rozczarowującym" po finiszu na 14. miejscu, o dwa za Strollem po szczególnie słabym ostatnim przejeździe. Rosjanin wyjaśnia, że zjazd po nowe opony przed pierwszą neutralizacją oraz brak brak zjazdu po kolejne świeże ogumienie spowodowało „duże wibracje i zerową przyczepność”.
„Podczas restartu, przez pierwsze dwa okrążenia, chodziło o utrzymanie samochodu na torze, jazdę i nadzieję, że w końcu sytuacja się poprawi” – przyznał. „Trochę się poprawiło, jednak wszyscy dookoła byli na świeżych oponach. Poziom przyczepności był nieporównywalny i na moją niekorzyść. Gdy jesteś kierowcą wyścigowym i chcesz walczyć o pozycje, ciężko jest jechać w takich okolicznościach jak na moim ostatnim przejeździe”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|