F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Michelin wyraża zainteresowanie powrotem do F1

Firma analizuje warunki przetargu, ale zaznacza, iż oczekuje wyzwania technologicznego.
Nataniel Piórkowski, 24 lipca 2018, wyświetlenia: 2077<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Michelin wyraził zainteresowanie powrotem do Formuły 1 w 2020 roku.

W ubiegłym tygodniu FIA otwarła przetarg, którego celem jest wyłonienie oficjalnego dostawcy opon dla Formuły 1 w okresie od 2020 do 2023 roku.

Rzecznik Michelin potwierdził, że francuski koncern pragnie bliżej poznać warunki określone przez FIA oraz właściciela praw komercyjnych. „Analizujemy tekst przetargu. Chcemy, aby specyfikacje opon były zgodne z naszym podejściem do technologii”.

Pirelli, które dostarcza opony F1 od 2011 roku, zostało zobowiązane do stworzenia ogumienia odznaczającego się wysoką degradacją. W założeniu miało to zaowocować bardziej ekscytującym ściganiem. Podejście to ma jednak swoich krytyków i zwolenników wśród fanów i kierowców.

Podobny warunek pojawia się także w obecnym przetargu. Dostawca ogumienia będzie musiał „zrealizować cele, które wpływają na spektakl sportowy. Mają one związek z degradacją, wytrzymałością, zakresem operacyjnym w określonych temperaturach czy charakterystyką procesu zużywania”.

Michelin zaznacza jednak, że nie jest zainteresowany wyłącznie widowiskiem. „To musi być także techniczne wyzwanie. Jeśli chodzi o 13-calowe obręcze, to oczywiście możemy stworzyć takie opony, ale nie chcemy tego robić”.

Dyrektor wyścigów Formuły 1 – Charlie Whiting stwierdził, że obecna specyfikacja opon jest „mocno starodawna”. Dodał jednak, iż niemożliwe okazało się wydłużenie obecnej umowy Pirelli o rok, do sezonu 2021, gdy w sporcie mają pojawić się 18-calowe felgi.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2023  Michelin nie jest zainteresowany powrotem do F1
31.08.2018  Michelin nie przystąpi do przetargu na dostawy opon dla F1
27.07.2018  Michelin ma zastrzeżenia do dwóch warunków przetargu na dostawy opon
04.12.2017  Michelin nie jest zainteresowany powrotem do F1
06.02.2016  Michelin nadal zainteresowany powrotem do Formuły 1
Tagi:
Michelin
F1 ogólnie
Przepisy
Whiting C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 24.07.2018 11:59[!]
Wojna oponiarska pod warunkiem powrotu tankowania podczas wyścigu.
Zomo, 24.07.2018 22:25[!]
Wojna oponiarska to bedzie jak sie Formula 1 stanie formula amerykanska i zaangazonanie w nia bedzie przekladac sie konkretne zyski.
Slimmy, 24.07.2018 22:57[!]
Wojna oponiarska pod warunkiem minimum dwóch pitstopów podczas wyścigu. Wtedy i taktyka i pole do popisu będzie a nie monotonia na jednym komplecie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca