F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA wydłuży strefę aktywacji DRS na prostej Kemmel

Whiting ujawnił, że niektórzy kierowcy sugerowali poprowadzenie obszaru DRS przez Blanchimont.
Nataniel Piórkowski, 31 lipca 2018, wyświetlenia: 2491<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor wyścigów Formuły 1 – Charlie Whiting, potwierdził, że FIA podjęła decyzję o wydłużeniu strefy aktywacji DRS na prostej Kemmel.

Podobnie jak w poprzednich sezonach na torze Spa-Francorchamps wyznaczone będą dwie strefy aktywacji systemu redukcji oporów. Jedna zlokalizowana zostanie na prostej startu/mety, a druga pomiędzy zakrętami Raidillon i Les Combes. Od tego roku zostanie ona wydłużona o 100 metrów.

Whiting ujawnił, że w trakcie wyścigowego weekendu w Budapeszcie niektórzy kierowcy sugerowali organowi zarządzającemu stworzenie strefy DRS biegnącej przez szybki łuk Blanchimont.

„W trakcie weekendu rozmawiałem z kilkoma kierowcami na temat tego, co moglibyśmy jeszcze zrobić w kontekście Spa. Niektórzy wyobrażali sobie przejeżdżanie zakrętów numer szesnaście i siedemnaście [Blanchimont] z otwartym DRS. To mało realistyczne. Nie jestem pewien, czy to dobry pomysł”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.10.2023  Grand Prix Belgii pozostanie w kalendarzu do 2025 roku
27.08.2023  Zandvoort dopuszcza rotacyjną obecność w kalendarzu F1
30.07.2023  GP Belgii: najszybsze okrążenia w wyścigu
30.07.2023  GP Belgii: wyniki wyścigu
30.07.2023  Verstappen wygrywa kolejne Grand Prix
Tagi:
Spa
Whiting C.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Olek89, 31.07.2018 10:43[!]
Cytat :
Niektórzy wyobrażali sobie przejeżdżanie zakrętów numer szesnaście i siedemnaście [Blanchimont] z otwartym DRS. To mało realistyczne. Nie jestem pewien, czy to dobry pomysł."
Pomysł taki sam jak DRS w pierwszym zakręcie Silverstone [czy dobry czy zły to już inna historia], ale jak zwykle FIA cierpi na rozdwojenie jaźni.
A co do wydłużenia strefy to akurat na prostej Kemmel większość manewrów wyprzedzania [a raczej wymijania] kończyła się już w jej połowie, więc ja raczej myślałbym o skróceniu strefy, a nie wydłużaniu.
maciejas512, 31.07.2018 10:55[!]
@Olek89 Hehe dokładnie. Najpierw Whiting mówi, że na Silverstone każdy decyduje czy jechać zakręt z open DRS czy closed a tutaj nagle mówi, że to zbyt ryzykowne. Ten gość na prawdę już powinien ustąpić ze stanowiska. Akurat moim zdaniem na tym torze, powinna być jedna strefa DRS właśnie na prostej przez zakręty 16 i 17. Bo jak się zbliżysz już do przeciwnika to potem go łykniesz na Kemmel.
Tygrys Borys, 31.07.2018 13:40[!]
A dlaczego by nie dać pełnej kontroli kierowcom w używaniu DRS-u? Każdy decydowałby kiedy i w jakim miejscu na torze z niego korzysta a kiedy nie. I wydaje mi się że nie wszyscy korzystali by z niego w ten sam sposób
Sasilton, 31.07.2018 13:51[!]
Cytat Tygrys Borys :
A dlaczego by nie dać pełnej kontroli kierowcom w używaniu DRS-u? Każdy decydowałby kiedy i w jakim miejscu na torze z niego korzysta a kiedy nie. I wydaje mi się że nie wszyscy korzystali by z niego w ten sam sposób

Równie dobrze wtedy DRSu mogło by nie być.
macko93, 31.07.2018 15:06[!]
I bardzo dobrze, że nie będzie strefy DRS w Blanchimont. Ten łuk jest szybki ale kąt tego łuku jest zbyt duży a jak wiadomo bezpieczeństwo to rzecz święta. Podobny zakręt jest na Suzuce (130R) i jeżeli tam nie ma DRSu to tutaj też nie powinno być. No może dla Red Bulla taka strefa byłaby dobra, bo oni zawsze mieli dobrą aerodynamikę.
Cytat Tygrys Borys :
A dlaczego by nie dać pełnej kontroli kierowcom w używaniu DRS-u? Każdy decydowałby kiedy i w jakim miejscu na torze z niego korzysta a kiedy nie. I wydaje mi się że nie wszyscy korzystali by z niego w ten sam sposób
Było to już przerabiane w 2011 roku podczas sesji kwalifikacyjnych kiedy można było w każdym dowolnym miejscu używać DRS. Potem to porzucono ze względu na Red Bulla (który dominował) który był w stanie przejechać z otwartym tylnym skrzydłem zakręt 130R i chyba też Blanchimont, a pozostałe bolidy nie. Także takie coś na pewno nie przejdzie.
Gszegosz, 31.07.2018 17:58[!]
Wywalić ten durny DRS a dać kierowcom do dyspozycji coś na wzór KERSu używanego przed 2014.
macieiii, 31.07.2018 18:04[!]
ten zakret jest trudny więc asekuracyjne podejście można wybaczyć przy tych predkosciach.
krzysiek000, 01.08.2018 09:10[!]
@Gszegosz
Ale KERS tak naprawdę nadal jest używany. Tyle że od tego czasu ewoluował i nazywa się go MGU-K.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca