F1V0, 20.09.2018 12:16 | | |
Dziwne będzie jak TR postawi na niego i będą czekali tak długo. Co jak się nie uda? Hartley'a znowu wezmą?
F3 Asian Championship wystartowały w lipcu i sezon skończy się w listopadzie tego roku. Kalendarz na sezon 2019 nie został jeszcze opublikowany.
Planowane jest uruchomienie F3 Asian Winter Series, ale to zależne będzie od tego, czy znajdą się uczestnicy. Co prawda wstępny kalendarz zawierający trzy rundy (po jednej w Tajlandii, Chinach i Malezji) w styczniu i lutym 2019 został już zatwierdzony, ale czy mistrzostwa wystartują?
Co więcej, czy FIA traktuje takie zawody Winter Series jako tożsame z regularnymi regionalnymi mistrzostwami i czy ich triumfator też dostanie 15 pkt do superlicencji F1? Ktoś z Was zna wykładnię FIA w tej materii?
Red Bull mógłby porozumieć się z japońską ekipą Super License w celu zapewnienia protegowanemu miejsca w stawce na zimę. Wtedy cała otoczka wokół startów Ticktuma nabrałaby dodatkowego znaczenia. :)
FIA już raz poszła "na rękę" Ticktumowi, bo kiedy po swoim wybryku otrzymał dwuletni zakaz startów to po roku mu zawieszono tą karę. Jak się na torze śmiga przy 13 żółtych flagach, 4 podwójnych żółtych, 2 białych i mija 15 tablic z informacją SAFETY CAR, a dodatkowo wyprzedza 10 konkurentów to trzeba ponieść konsekwencje. Wyścigi samochodowe to nie gry wideo i nawet jak chłopak wyciągnął naukę ze swojego wczesniejszego zachowania to mam nadzieję, ze teraz FIA nie będzie robiła mu kolejnego ukłonu negując własne przepisy. Jeśli jest takim genialnym kierowcą to i tak trafi do F1.
@Mariusz
Otrzymał tak surową karę też dlatego, bo celowo uderzył w Ricky'ego Collarda, nie tylko za wyprzedzanie pod samochodem bezpieczeństwa.
Pamiętam o tym, po prostu tego nie napisałem. Generalnie całe to jego zachowanie wtedy było dziecinne, ale i niebezpieczne - narażał siebie i kolegów. To co robi teraz na torach wyścigowych zdaje się świadczyć, że jednak przemyślał swoje zachowanie i stara się podreperować autorytet. Chwała mu za to.
F1V0, 20.09.2018 13:14 | | |
@Mariusz
Jest pewna różnica. Takie wydarzenia jakie opisałeś są do dowolnej interpretacji. Można dać różną karę wedle uznania, bo występują one bardzo rzadko. W przyznawaniu suprelicencji wszystko jest teraz jasne. Masz punkty to dostajesz, nie masz to nie dostajesz. Żadnych ustępstw zrobić nie mogą, bo wtedy co z tym systemem? Jak Red Bull na niego postawi to ciekawe to będzie. Nawet jeśli mu się uda to ominie go kilka dni testowych.
Tylko nie następny debil z RB w stawce....
I to jest najlepszy przykład na to, jak niewiele potrzeba, żeby zdobyć superlicencję. Wystarczy na dobrą sprawę jeden sezon i już możesz być w stawce najlepszych kierowców. Błazenada.
F1V0, 20.09.2018 15:42 | | |
@Pauree
Kiedyś było jeszcze łatwiej. Taki Verstappen przy obecnych zasadach by superlicencji nie dostał bo on miałby 20 punktów.
Właśnie czytałem, że podobno RB próbuje przekonać FIA o dawania punktów do SL za GP Macau "bo to wyścig F3 FIA" xD
Cytat F1V0 : Taki Verstappen przy obecnych zasadach by superlicencji nie dostał bo on miałby 20 punktów
Miałby dodatkowo jakieś punkty za karting, ale nie próbuję liczyć. Raczej by nie starczyło.
@Pauree Parę lat temu nie było żadnych wymagań. Miałeś pieniądze to sobie kupować miejsce w F1 robiłeś test i jeździłeś.
|