F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vettel broni taktyki Mercedesa

Zdaniem Niemca nie była to trudna do podjęcia decyzja.
Łukasz Godula, 30 wrze?nia 2018, wyświetlenia: 3592<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel broni taktyki Mercedesa w Grand Prix Rosji, nazywając decyzję o przepuszczeniu przez Valtteriego Bottasa Lewisa Hamiltona „łatwą do podjęcia”.

Hamilton otrzymał zwycięstwo w Soczi gdy Mercedes powiedział Bottasowi, który jechał po pierwszą wygraną w tym roku, by ten przepuścił lidera klasyfikacji generalnej. Wygrana Hamiltona oraz utrzymanie przez Bottasa Vettela za plecami przez resztę wyścigu oznacza, że Niemiec traci teraz do zawodnika Mercedesa 50 punktów na pięć wyścigów do końca.

Vettel przyznał: „Gratulacje dla nich obu, zagrali dziś bardzo zespołowo. W ich obronie, po wszystkich pytaniach, a wiem, że lubicie kontrowersje dlatego zadajecie im niewygodne pytania na osobności, jednak w ich sytuacji nie było się nad czym zastanawiać w kwestii dzisiejszej decyzji. Być może nie wszystkie pytania są uzasadnione”.

Mercedes wykorzystał polecenia zespołowe wcześniej, prosząc Bottasa o zwolnienie i wstrzymanie Vettela, by Hamilton, który zjechał okrążenie później, nie został wyprzedzony przez kierowcę Ferrari.

To się jednak nie udało i Vettel wyszedł przed Anglika, ale Hamilton był w stanie odzyskać pozycję, po czym zwycięstwo oznaczało, że oddalił się teraz na odległość dwóch zwycięstw od głównego rywala. Do zdobycia jest jeszcze 125 punktów, jednak przewaga jest obecnie największa w czasie całego sezonu.

„Jestem wystarczająco bystry, choć nie byłem geniuszem z matematyki, by wiedzieć, że nie robi się łatwiej gdy tracimy punkty” – powiedział Vettel. „Musimy się cieszyć z trzeciego miejsca i przyjąć to dzisiaj. Ciągle uważam, ze mamy szansę. Oczywiście nie zwiększają się one, gdy finiszujesz za rywalem, ale kto wie. Jeden nieukończony wyścig i wszystko staje się inne. Najlepiej dwa! Czego nie życzę Lewisowi, jednak nigdy nie wiadomo co się wydarzy. Musimy patrzeć na siebie, co może nie do końca się udało w ten weekend i upewnić się, że skupimy się na wygrywaniu ostatnich wyścigów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
10.04.2024  Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury
04.04.2024  Hamilton: Vettel byłby niesamowitą opcją dla Mercedesa
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
Tagi:
Mercedes
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
benethor, 30.09.2018 20:53[!]
taka prawda, teraz nie licząc potencjlanych awarii Vettel żeby wygrać tytuł musi wygrać każdy jeden wyścig, a Hamilton nigdy nie może być wyżej niż trzeci. Jedyne inne cokolwiek realistyczne opcje to:

- Hamilton zalicza dwa DNF, Vettel wygrywa co najmniej dwa wyścigi, a w pozostałych trzech dojeżdża przed Hamiltonem
- Vettel wygrywa wszystkie pięć wyścigów, Hamilton zalicza jedno DNF, jedno maksymalnie drugie miejsce, i trzy maksymalnie trzecie miejsca

I Pietrek sobie może płakać ile zechce, Mercedes raczej tytułów w tym roku już nie odda.
Player1, 30.09.2018 21:12[!]
GP Niemiec Panie Vettel, GP Niemiec. I do końca mielibyśmy realną walkę o tytuł, a nie matematyczne szanse.
ekwador15, 30.09.2018 22:40[!]
Każdy liczy na awarię Lewisa, a Sebowi też moze sie przydarzyć. Oni tam mieli jakiś problem na początku z jednym MGU-H z tego co pamiętam
teambuktu, 30.09.2018 23:34[!]
@Player1 co smieszniejsze, GP Niemiec było pośrednio zawalone przez brak jasnego TO w Ferrari.
Zomo, 30.09.2018 23:49[!]
Cytat teambuktu :
brak jasnego TO w Ferrari.

W przyszlym roku bedzie jeszcze gorzej z TO w Ferrari - i jakby to poronwac do obecnego stanu to moglo by to wygladac tak ze Hamilton bedzie mial te swoje 300pk a Vettel i Leclerc po 220 prowadzac bratobojcza walke o trzecie miejsce...
teambuktu, 01.10.2018 00:05[!]
@Zomo możesz mieć rację. Musiałby tylko leclerc wejść naprawdę mocno w sezon na tle Vettela. Pytanie też jak mocna będzie pozycja Sebastiana po aktualnym sezonie. We włoskich mediach już raczej nie jest ulubieńcem więc może być nacisk żeby "nasz złoty chłopak" pokonał mistrza. I w ten sposób Vet zostanie Webberem ;)
Zomo, 01.10.2018 02:00[!]
Cytat teambuktu :
Pytanie też jak mocna będzie pozycja Sebastiana po aktualnym sezonie

Ciagle bedzie conajmniej czterokrotnym mistrzem swiata. Leclerc nie przeskoczy go do 2023 roku conajmniej...
Tetracampeon, 01.10.2018 06:31[!]
Jeśli chodzi o 5 następujących torów na których zostaną rozegrane wyścigi:
-Japonia - ulubiony tor Vettela, sprzyjający Ferrari ze względu na krętość tego toru.
-USA - ulubiony tor Hamiltona i Mercedesa.
-Meksyk - dobry tor dla Mercedesa, z długimi prostymi.
-Brazylia - 50/50, drugi sektor jest kręty, a pierwszy i trzeci są szybkie, więc to kwestia szczęścia i setupu.
-Abu Zabi - również 50/50, tor Yas Marina jest dość zbalansowany, 2 długie proste, masa zakrętów w drugim sektorze, również to jest kwestia szczęścia i setupu.
Glupi Jasiek, 01.10.2018 06:54[!]
Sebastian swoją wypowiedzią wbija lekką szpileczkę własnemu zespołowi, bo przeglądając dotychczasowe wyścigi w tym sezonie to Sebastian był i owszem przepuszczany przez Kimiego, ale zajmowało to tyle czasu, że zysk wynosił tylko jedną pozycję - właśnie Kimiego. Mercedes był barxziej efektywny pod tym względem.
JuJu_Hound, 01.10.2018 08:55[!]
@Tetracampeon tak naprawde to wszystko teraz zalezy od temperatur co pokazała Rosja.

Nie zgodze sie z Meksykiem, w zeszłym roku Seb byl tam b szybki, swietnie przebjjal sie przez stawke, choc myślę że Max tez sie włączy o wygraną.
USA powinno nalezec do Lewisa ale ostatnie wyscigi pokazały że słowo powinno jest nieaktualne
Aeromis, 01.10.2018 13:25[!]
W zeszłym roku na Węgrzech Bottas próbował dopaść Vettela, ale nie radził sobie, po TO przepuścił Hamiltona, ale ten także nie dał rady.
Po ponad 20 okrążeniach Bottas tracił do Hamiltona ponad 8 sekund. Lewis zwolnił na ostatnim okrążeniu o 8 sekund i oddał pozycję.
Na tamtym etapie zarówno Bottas jak i Hamilton liczyli się w walce o tytuł mistrzowski.
---
W F1 można stosować TO, tak samo jak wciskać pedał gazu, nikt jednak nie ma pretensji do Leclerca że wciska gaz i przyspiesza, a jednak wielu dziwi fakt że zespół ma swoje zrozumiałe przez każdego priorytety.
Nie mam wątpliwości że Lewis był zażenowany tą sytuacją, to było widoczne. Nie mam też wątpliwości że gdyby w wyścigu jechali kolejno RAI > VET > HAM, to na mecie przekroczyliby ją w kolejności VET > RAI > HAM i ci co dziś najbardziej się pieklą wówczas uznaliby to za logiczne rozwiązanie, bo to po prostu jest logiczne rozwiązanie.

Vettel doskonale pamięta że co piąty wyścig Mark Webber musiał "oszczędzać paliwo" (TO wówczas było zakazane). Pewnie i pamięta że w 2011 w ostatnim GP to jemu kazano "oszczędzać paliwo", aby Mark Webber wygrał wyścig i przeskoczył o 1 punkt Alonso w klasyfikacji generalnej kierowców.
JuJu_Hound, 01.10.2018 15:24[!]
@Aeromis myślę że to są momenty kiedy kibice przekonani o pięknie sportu, duchu rywalizacji, jeździe przez najlepszych na maxa zderzają się z korporacyjną rzeczywistością w sporcie

Fajnie, że Bottas na koniec wyscigu zadał to pytanie; po pierwsze pokazał że ma jaja, a po drugie nie przemilczał sytuacji co pokazało, że nie było ustaleń przed wyścigiem, tylko padły w trakcie ze względu na taki a nie inny rozwój wydarzeń. Jak dla mnie duży plus dla Valterriego za ten wyścig. Jednocześnie nie ujmuje to nic Lewisowi, bo była to racjonalna decyzja. Za kilka lat nikt tego nie bedzie pamiętał, tylko nazwisko Mistrza. Styl w jakim to zrobiono nie budzi wielkich kontrowersji.
Zomo, 01.10.2018 15:47[!]
Cytat JuJu_Hound :
myślę że to są momenty kiedy kibice przekonani o pięknie sportu, duchu rywalizacji, jeździe przez najlepszych na maxa zderzają się z korporacyjną rzeczywistością w sporcie

To wyobraz sobie teraz ze klub pilkarski A z np. Krakowa podklada sie klubowi B z miasta Krakowa bo wladze Krakowa chca wygrac mistrza Polski a klub B nie liczy sie w rozgrywkach. Byla by chryja, dyskwalifikacja i poodbieranie punktow. A podobno pilka nozna to komercyjne szczyty, tu dla pieniedzy zrobi sie wszystko...
teambuktu, 01.10.2018 15:50[!]
@JuJu_Hound
nie wiem czy to jest kwestia "korporacyjnej rzeczywistości" czy raczej specyfiki tego sportu, który jednak jest sportem zespołowym wbrew temu co sobie niektórzy wyobrażają. To zespół wystawia 2 samochody w mistrzostwach w celu zdobycia tytułu dla zespołu i dla kierowcy. Tylko jeden kierowca z tych dwóch może wygrać ten drugi tytuł. Na sukces zespołu pracuje ileś tam osób na torze i w fabryce a wśród nich kierowcy. W sytuacji gdy jeden z tych kierowców ma szanse na tytuł a drugi realnych szans już nie ma jest oczywiste ze sportowego (nie tylko korporacyjnego) punktu widzenia, że wspiera się tego, który szanse ma większe. Nagrodą jest tytuł mistrza świata wśród kierowców i znowu jest to nagroda sportowa, z której dumny jest cały zespół (także w teorii ten drugi kierowca - Bottas zdecydowanie może być dumny bo jego pomoc była duża) a nie nagroda korporacyjna w postaci wypłaconych dywidend czy czego tam ;)
Pod całą resztą Twojego komentarza mogę się tylko podpisać :)

@Zomo
zupełnie nietrafione porównanie. Piszesz o dwóch różnych klubach. Władze miasta nie biorą udziału w mistrzostwach tak jak bierze udział zespół F1.
JuJu_Hound, 01.10.2018 15:53[!]
@Zomo nie masz racji, to raczej kiedy piłkarz A podaje piłkę piłkarzowi B żeby ten strzelił kolejnego gola i wygrał koronę strzelców, bo piłkarz A nie już szans wygrać tego trofea

Jestem przekonany że jeśli Lewisowi uda się wygrać tytuł na dwa wyścigi przed końcem sezonu to pozniej, jesli bedzie okazja odda zwyciestwo Bottasowi np w Abu Dhabi
Tetracampeon, 01.10.2018 16:16[!]
@JuJu_Hound Wystarczy, że na Suzuce i Austin, przy dwóch czwartych miejscach Vettela, Lewis odniesie dwa zwycięstwa i już mamy pozamiatane jeśli chodzi o klasyfikację kierowców. ;)
Aeromis, 01.10.2018 16:18[!]
@Zomo
Podałeś scenariusz analogiczny do: prezydent Finlandii zadecydował że Raikkonen ma przepuszczać Bottasa. Faktycznie byłaby chryja i FIA kogoś ukarała. Nijak ma się to do polecenia zespołowego.
derwisz, 01.10.2018 20:28[!]
Róznica między TO w Soczi a TO najczęściej wykonywanym przez ferrari jest taka, ze w tym przypadku juz dawno i to na torze rozstrzygnęła sie rywalizacja o miano lidera i że BOT juz dawno przestał się liczyć w walce o tytuł i że nie ma szans na wygranie rywalizacji z HAM. Jedyne co mu pozostało to jazda dla drużyny.

W przypadku VET WEB i RAI często byli traktowani TO w sytuacjach kiedy prowadzili wyrównana walkę z VET i kiedy daleko było od rozstrzygnięć.
marios76, 01.10.2018 20:54[!]
Kogokolwiek nie skopia w polu karnym, do pilki podchodzi Lewandowski! Team Orders jak nic!
JuJu_Hound, 02.10.2018 08:42[!]
Ten filmik pokazuje chaos w Ferrari podczas FP3. Mam wrażenie, że pokazuje to co sie aktualnie dzieje w Scuderii.

https://youtu.be/94rtunPKmHw?t=15
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca