|
|
|
|
|
|
Wolff: Silnik w bolidzie Lewisa był bliski awarii podczas GP Brazylii |
Inżynierowie Mercedesa dostrzegli usterkę wydechu, która drastycznie podniosła temperaturę. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 12 listopada 2018, wyświetlenia: 2283 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Toto Wolff ujawnił, że w bolidzie Lewisa Hamiltona wystąpiła awaria wydechu, która niemal wyeliminowała go z Grand Prix Brazylii.
Mercedes przypieczętował piąty tytuł z rzędu wśród konstruktorów, który był możliwy dzięki zwycięstwu Hamiltona na obiekcie Interlagos. Mimo to okazuje się, że Brytyjczyk mógł odpaść z wyścigu około 28. okrążenia, kiedy to inżynierowie wykryli poważną usterkę układu wydechowego.
„Na tyłach garażu pracują osoby odpowiedzialne za silnik, a dodatkowe osoby monitorują sytuację w fabryce” – powiedział Toto Wolff, szef Mercedesa. „Korzystając z radia mam dziesięć kanałów, a na jednym z nich usłyszałem «Lewis Hamilton, wkrótce nastąpi awaria jednostki napędowej. Dojdzie do jej zniszczenia na następnym okrążeniu». Poprawiłem głośność i powiedziałem «Przepraszam, co?», po czym usłyszałem «Tak, mamy gigantyczny problem z jednostką, ulegnie awarii na następnym okrążeniu»”.
„Kiedy jednak do tego nie doszło stwierdziłem «W wolnej chwili powiedzcie mi co się dzieje». Odpowiedź brzmiała «Nasz wydech jest bliski zniszczeniu, a wszystkie limity temperatur zostały przekroczone». Wtedy zaczęliśmy przykręcać wszystkie systemy. Dzięki temu temperatury spadły z 1000 do 980 stopni, ale to wciąż było za dużo! To było naprawdę okropne. Tylko Bóg wie jak udało się naprawić oprogramowanie i doprowadzić bolid do mety. Ten wyścig był koszmarny do momentu flagi w szachownicę”.
Hamilton przyznał, że miał świadomość poważnych problemów z bolidem, kiedy został poproszony o oszczędzanie silnika. „Mogłem to odczuć. Korzystałem z tego silnika od samego początku, więc miałem świadomość jak się zachowuje i jaką ma kulturę pracy. Po prostu koncentrowałem się na nieco większym oszczędzaniu jednostki. Rzadziej korzystałem z przepustnicy, by mieć pewność, że silnik jest jak najmniej obciążony. Inżynierowie wykonali świetną pracę, zarówno tutaj jak i w Wielkiej Brytanii. Zrozumieli w czym jest problem i naprawili go. Przez ostatnie dziesięć okrążeń krzyczałem «Dawaj! Możesz to zrobić! Zrobimy to razem!»”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|