Pierre musisz zrozumieć, ze to jest właśnie f1. Osiągi są na drugim planie, najważniejsza jest jazda eko na pół gwizdka, oszczędzanie wszystkiego: paliwa, opon, silników, skrzyń. A jak się ślizgasz i musisz jechać na 70% to właśnie o to chodzi, ma być chaotycznie i "ciekawie" bo rozpadające się opony to obecnie jedyny element pozaludzki zapobiegający totalnej nudzie i jeździe gęsiego od startu do mety. Skoro już doszliśmy w królowej sportów motorowych do takiego etapu, że trwałość opon jest celowo obniżana to ja bym optował aby Pirelli zrobiło opony jeszcze bardziej nieprzewidywalne i mniej trwałe. Wszystko w imię widowiska.
Ta. Jak opony beda mniej wytrzymalsze to bedzie jeszcze wieksze oszczedzanie i nie beda podjemowane proby walki. Musi wrocic tankowanie i superszybkie opony
zobq, 16.11.2018 16:12 | | |
Cytat : Musi wrocic tankowanie
Wiadomo, wczesne lata 2000 stały pod znakiem dużej ilości manewrów wyprzedzania.
Tankowanie oznacza jeszcze więcej wyprzedzania w pit-stopach + ewentualnie wyprzedzanie cystern, które w dobie DRSu byłoby jeszcze łatwiejsze niż wymijanie Williamsów na rozjechanych softach.
Pierre, nie wypowiadaj się o sprawach na których się zbytnio nie znasz. Jak masz problem z przegrzewaniem opon za rywalem, to pogadajcie o tym z FIA, żeby zmniejszyło niekorzystny wpływ zaburzeń strugi na jadącego z tyłu...
@zobq Tankowanie to kolejny punkt, gdzie można coś namieszać. Poza tym nie będzie cystern zatankowanych pod korek, więc powinno być lepiej. Dalej będzie oszczędzanie, ale zwiększona liczba elementów do kombinacji pomoże. A samo wyprzedzanie to już drugorzędna sprawa. Z chęcią oglądałbym próby wyprzedzania przez 10 okrążeń.
@kumien
Przecież za czasów tankowania też były cysterny na torze - w przypadku tych kierowców, którzy jeździli na jeden stop.
Poogladajcie sobie wyścigi z czasów tankowania. 15 wyprzedzeń na wyścig to był max!!!
Taki Raikkonen błyszczał bo nie musiał wyprzedzać, tylko lali cysterne a on i tak miał świetne tempo, przeciagali stint i wyprzedzali rywali. Jak w wyścigu zwyciezca po drodze kogoś musiał wyprzedzac to wyścig od razu stawał sie "klasykiem"
@bartoszcze 0 boksow= 105 kg paliwa 1 boks = po okolo 50-55 kg paliwa, 2boksy, 3 rodzaje opon po okolo 35 kg paliwa. Mi wychodzi, ze jakies lzejsze te "cysterny". Zawsze mozna tez zmniejszyc pojemnosc zbiornika, co tez wplynie n a spadek masy i nawet wielkosc bolidu. 2 boksy to 3 stinty na 3 roznych twardosciach opon rozne strategie i szereg mozliwosci. Mozna by jeszcze skrocic czas przejazdu przez boksy i mielibysmy ciekawsze wyscigi.
Poza tym Gasly chyba troche przesadza... 3 zakrety, 3stopnie... ma w glowie te czujniki? ;)
|