F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Gasly: Opony tracą osiągi po przejechaniu trzech zakrętów za innym bolidem

Francuz oczekuje, że Pirelli zajmie się tym problemem.
Nataniel Piórkowski, 16 listopada 2018, wyświetlenia: 2862<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Pierre Gasly z Toro Rosso uważa, że charakterystyka obecnych opon utrudnia wyprzedzanie.

W trakcie wyścigowego weekendu w Brazylii kierowcy spotkali się z przedstawicielami Pirelli oraz FOM, aby przedyskutować opcje poprawy obecnego ogumienia. Jednocześnie włoski producent ujawnił, że opony przygotowywane z myślą o kolejnym sezonie będą mniej podatne na wzrost temperatury.

Gasly wyjaśnia: „Mówiło się o tym przez cały rok. Wysuwano różne pomysły, ale moim zdaniem jest jeden aspekt, który może poprawić ściganie. Chcielibyśmy solidniejszych opon, mniej podatnych na przegrzewanie. Takich, które dałyby nam możliwość dłuższej jazdy tuż za rywalem”.

„W tej chwili przejeżdżasz trzy zakręty za innym bolidem i zaczynasz się ślizgać. Temperatura wzrasta o trzy stopnie i czujesz spadek osiągów. To efekt kuli śnieżnej. Temperatura szybuje i nagle koniec”.

„Pirelli powinno się tym zająć. Mówiliśmy już o tym. Muszą brać pod uwagę opinie nasze i FOM. Sądzę jednak, że kierowcy powinni mieć mocniejszą pozycję w przekazywaniu swojego zdania w kontekście pomysłów na przyszłość” – podsumował Francuz, który w przyszłym roku awansuje do teamu Red Bulla.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
16.04.2024  The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza
08.04.2024  Alpine liczy się z utratą Ocona i Gasly'ego po sezonie 2024
05.04.2024  Ocon: Nasze poprawki nie przyniosą rewolucji
02.04.2024  Gasly rozważa pozostanie w Alpine na sezon 2026
Tagi:
Gasly P.
Pirelli
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
szajse, 16.11.2018 14:09[!]
Pierre musisz zrozumieć, ze to jest właśnie f1. Osiągi są na drugim planie, najważniejsza jest jazda eko na pół gwizdka, oszczędzanie wszystkiego: paliwa, opon, silników, skrzyń. A jak się ślizgasz i musisz jechać na 70% to właśnie o to chodzi, ma być chaotycznie i "ciekawie" bo rozpadające się opony to obecnie jedyny element pozaludzki zapobiegający totalnej nudzie i jeździe gęsiego od startu do mety. Skoro już doszliśmy w królowej sportów motorowych do takiego etapu, że trwałość opon jest celowo obniżana to ja bym optował aby Pirelli zrobiło opony jeszcze bardziej nieprzewidywalne i mniej trwałe. Wszystko w imię widowiska.
kawbandos, 16.11.2018 15:53[!]
Ta. Jak opony beda mniej wytrzymalsze to bedzie jeszcze wieksze oszczedzanie i nie beda podjemowane proby walki. Musi wrocic tankowanie i superszybkie opony
zobq, 16.11.2018 16:12[!]
Cytat :
Musi wrocic tankowanie


Wiadomo, wczesne lata 2000 stały pod znakiem dużej ilości manewrów wyprzedzania.
Tankowanie oznacza jeszcze więcej wyprzedzania w pit-stopach + ewentualnie wyprzedzanie cystern, które w dobie DRSu byłoby jeszcze łatwiejsze niż wymijanie Williamsów na rozjechanych softach.
bartoszcze, 16.11.2018 21:22[!]
Pierre, nie wypowiadaj się o sprawach na których się zbytnio nie znasz. Jak masz problem z przegrzewaniem opon za rywalem, to pogadajcie o tym z FIA, żeby zmniejszyło niekorzystny wpływ zaburzeń strugi na jadącego z tyłu...
kumien, 16.11.2018 22:00[!]
@zobq Tankowanie to kolejny punkt, gdzie można coś namieszać. Poza tym nie będzie cystern zatankowanych pod korek, więc powinno być lepiej. Dalej będzie oszczędzanie, ale zwiększona liczba elementów do kombinacji pomoże. A samo wyprzedzanie to już drugorzędna sprawa. Z chęcią oglądałbym próby wyprzedzania przez 10 okrążeń.
bartoszcze, 17.11.2018 10:18[!]
@kumien
Przecież za czasów tankowania też były cysterny na torze - w przypadku tych kierowców, którzy jeździli na jeden stop.
dan193t, 17.11.2018 11:53[!]
Poogladajcie sobie wyścigi z czasów tankowania. 15 wyprzedzeń na wyścig to był max!!!

Taki Raikkonen błyszczał bo nie musiał wyprzedzać, tylko lali cysterne a on i tak miał świetne tempo, przeciagali stint i wyprzedzali rywali. Jak w wyścigu zwyciezca po drodze kogoś musiał wyprzedzac to wyścig od razu stawał sie "klasykiem"
marios76, 17.11.2018 16:53[!]
@bartoszcze 0 boksow= 105 kg paliwa 1 boks = po okolo 50-55 kg paliwa, 2boksy, 3 rodzaje opon po okolo 35 kg paliwa. Mi wychodzi, ze jakies lzejsze te "cysterny". Zawsze mozna tez zmniejszyc pojemnosc zbiornika, co tez wplynie n a spadek masy i nawet wielkosc bolidu. 2 boksy to 3 stinty na 3 roznych twardosciach opon rozne strategie i szereg mozliwosci. Mozna by jeszcze skrocic czas przejazdu przez boksy i mielibysmy ciekawsze wyscigi.

Poza tym Gasly chyba troche przesadza... 3 zakrety, 3stopnie... ma w glowie te czujniki? ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca