F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Isola: Zaakceptujmy jeden pit stop i pozwólmy kierowcom mocniej naciskać

"Postoje są częścią wyścigu, ale raczej wszyscy bardziej wolimy wyprzedzanie na torze".
Nataniel Piórkowski, 29 listopada 2018, wyświetlenia: 3644<< | lista | T- | T+ | >>

W przyszłym roku większość Grand Prix F1 może zostać przejechana na jeden pit stop, ale dzięki trwalszym oponom kierowcy otrzymają szansę ostrzejszego naciskania w wyścigach.

Szef działu sportów motorowych Pirelli – Mario Isola sugeruje, że odwrót w stronę bardziej agresywnej charakterystyki ogumienia nie przyniósł najlepszych rezultatów, a kierowcy częściej niż walką na torze zajmowali się kontrolowaniem zużycia opon. Po testach w Abu Zabi włoski koncern ma tydzień, aby dokonać wyboru mieszanek na pierwszy wyścig sezonu – marcowe Grand Prix Australii

„Zakres i konstrukcja opon są ustalone. Nie możemy ich teraz zmienić. Mamy możliwość zmodyfikowania selekcji ogumienia. Przedyskutowałem tę kwestię z kierowcami i zespołami, ale wciąż nie mamy określonego jasnego kierunku, w którym chcielibyśmy pójść” – tłumaczył Włoch.

Isola uważa, że bardziej konserwatywne podejście pozytywnie wpłynęłoby na rywalizację w Formule 1. „Widzieliśmy, że w większości wyścigów kierowcy stosowali strategię jednego pit stopu. Czy trzymanie się tego podejścia jest dobre? Czy może powinniśmy zaakceptować, że w wyścigach jest jeden postój, ale za to kierowcy i zespoły mogą bardziej naciskać? Osobiście uważam, że lepiej pójść w tym drugim kierunku. Akceptujemy jeden pit stop, ale przynajmniej dajemy kierowcom możliwość naciskania”.

Od przyszłego sezonu do Formuły 1 zostanie wprowadzony zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny, którego celem jest zapewnienie kierowcom większych szans wyprzedzania.

„W przyszłym roku wchodzi nowy pakiet aerodynamiczny. Nie jest jasne, czy doprowadzi to do dużych zmian. Gdy rozmawiam z zespołami, to jedni mówią że da się dostrzec różnicę, inni uważają, że w kilku wyścigach sytuacja będzie taka sama. To oni są ekspertami. Ja tylko zbieram opinie”.

„Kierowcy będą mieli więcej paliwa, bolidy będą cięższe, ale dzięki temu kierowcy będą mogli nieco mniej skupiać się na zarządzaniu paliwem, w obawie że nie dojadą do mety. Musimy brać pod uwagę wszystkie cechy nowego pakietu. Więcej paliwa oznacza, że kierowca będzie mógł mocniej naciskać. Lepiej dać im ogumienie odznaczające się większą trwałością i regularnością osiągów, tak aby mogli walczyć o pozycję na torze, a nie poprzez podcięcia, nadcięcia i rywalizację w pit stopach. Postoje są częścią wyścigu, ale raczej wszyscy bardziej wolimy wyprzedzanie na torze” – podsumował.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
Isola M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aquos, 29.11.2018 14:08[!]
Jestem za. Kierowcy powinni się ścigać, a nie oszczędzać cokolwiek.
Byłoby najlepiej dla sportu i widowiska, gdyby zespoły mogły całkowicie dowolnie dobierać mieszanki na poszczególne GP, ale to nierealne z powodów ekonomicznych. Dlatego ciekawą opcją wydaje się dobór mieszanek "z przeskokiem" (tzn. z jedną kategorią odstępu, np. hypersoft, supersoft, medium), przy czym najbardziej miękka, powinna być zawsze dobierana "agresywnie". To otworzyłoby więcej opcji strategicznych i taktycznych.
Haifisch7734, 29.11.2018 14:39[!]
Mam wrażenie, że nieważne jak twarde zrobiliby te mieszanki, to i tak kierowcy, przynajmniej niektórzy, dalej będą je oszczędzać.
kumien, 29.11.2018 14:55[!]
Plus zlikwidować maksymalne zużycie paliwa na całym dystansie.
Siux, 29.11.2018 14:58[!]
To może niech wprowadzą obowiązkowe dwa pitstopy.
paymey852, 29.11.2018 17:38[!]
@Aquos
Dokładnie tak jak piszesz, dobre jest to że już mieliśmy takie próby i były to bardzo ciekawe wyścigi.
Brakowało tylko opon bardziej odpornych na zmianę temperatur spowodowanych bliską jazdą za innym bolidem co ograniczało częstotliwość ataków.
Patok12, 29.11.2018 21:14[!]
Niech zwiększą różnicę między miękką a twardą mieszanką, wtedy bedzie duzo postojow i ciekawy wyscig. Niech to bedzie jakies 2s, bo tak wszyscy biorą twardą i jadą caly wyscig niezlym tempem, a opona prawie sie nie zuzywa. 3 czolowe ekipy zawsze beda mocniejsze niż reszta, wiec roznice są kolosalne i jest procesja.
Sasilton, 30.11.2018 06:38[!]
Ich plan zepsuła trzecia mieszanka. Gdyby nie mieli najtwardszej mieszanki, to nie mieli by jak przejechać na 1 pitstop, a tak to zespoły zawsze biorą 1-2 komplety tych opon i starcza.
Haifisch7734, 30.11.2018 09:16[!]
@Sasilton Akurat nie raz były wyścigi, że spokojnie dawali radę przejechać na jeden pitstop, jadąc tylko na dwóch najmiększych, nie używając w ogóle w wyścigu najtwardszej.
piotr_del_grey, 01.12.2018 11:51[!]
@Patok12 Dokładnie, pamiętam jak w GP Hispzanii w 2011 różnica między mieszankami wynosiła bodaj 3 sekundy, i nigdy na torze nie było tylu wyprzedzeń. Swoją drogą, w Turcji niedługo wcześniej też był niezły chaos :D

I właśnie coś takiego byłoby naprawdę w porządku. Zakładając, że mieszanka używana w kwalifikacjach (najmiększa) byłaby sporo szybsza od tej nieco twardszej a zarazem o wiele szybciej się zużywająca to mielibyśmy bardzo ciekawe wyścigi już od startu, gdy czołówka, chcąc nie chcąc, zjeżdżałaby naprawdę wcześnie
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca