F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Szanghaj - wymagania techniczne

Shanghai International Circuit jest kolejnym po Instanbul Park torem Formuły 1 nowej generacji.
Marek Roczniak, 27 wrze?nia 2006, wyświetlenia: 1249<< | lista | T- | T+ | >>
Shanghai International Circuit jest kolejnym po Instanbul Park torem Formuły 1 nowej generacji, stawiającym przed kierowcami i zespołami kilka unikalnych wyzwań. Nie ma tutaj co prawda zbyt dużej różnicy wysokości w przeciwieństwie do obiektu w Turcji, ale tor ten posiada bardzo zróżnicowane zakręty – od wolnych nawrotów do szybkich wiraży – i kilka niezwykle trudnych sekcji. Podobnie jak w przypadku innych nowoczesnych torów, jest też bardzo szeroki, co utrudnia kierowcom znalezienie optymalnej linii jazdy. Oto na co zespół Renault zwraca szczególną uwagę przygotowując swoje bolidy do Grand Prix Chin.

../img/../tory/shanghai1.gif
Układ toru Shanghai International Circuit

Opony: Generalnie rzecz biorąc, Szanghaj jest ciężkim torem dla opon. Nie tylko przednie opony są bardzo obciążone w takich zakrętach jak nr 1 (lewa przednia), 7 (prawa przednia) i 8 (lewa przednia), ale spora liczba wolnych zakrętów oznacza, że tylne opony także ciężko pracują podczas przyspieszania. Na szczególną uwagę zasługuje również 270-stopniowy zakręt nr 13, w którym lewa przednia opona poddawana jest ogromnemu przeciążeniu, a wszystko to przy jednoczesnym przyspieszaniu i nakładaniu na tylne opony dużego poprzecznego i wzdłużnego przeciążenia. Wybranie optymalnych opon na ten tor jest zawsze trudnym wyzwaniem.

Aerodynamika: Podobnie jak w przypadku innych nowoczesnych torów, Szanghaj zawiera mieszankę szybkich zakrętów i długich prostych, co oznacza, że poziom aerodynamicznej siły dociskowej trzeba dobrać w taki sposób, aby kierowca mógł bronić pozycji na prostych i miał dostateczną przyczepność w zakrętach. Tak jak w Bahrajnie i na Hockenheim, wydajność aerodynamiczna stawiana jest na pierwszym miejscu, a idealny poziom siły dociskowej czasami faworyzuje większą prędkość maksymalną na prostych w celu uniknięcia bycia wyprzedzonym w trakcie wyścigu. Inżynierowie zwracają szczególną uwagę na relatywną prędkość bolidów na prostych w czasie treningów, aby na tej podstawie dobrać optymalny docisk aero na kwalifikacje i wyścig.

Zawieszenie: Jeśli chodzi o mechaniczne ustawienia, ważne jest znalezienie odpowiedniego kompromisu, który daje kierowcy pełne zaufanie w zachowanie bolidu na całym dystansie wyścigu. Szanghaj jest torem składającym się z wielu ostrych hamowań z dużej prędkości, kilku szybkich wiraży i wielu faz przyspieszania. W połączeniu z licznymi zmianami kierunku jazdy zarówno przy dużej i małej prędkości oznacza to, że generalnie rzecz biorąc jeździmy ze sztywniejszym, lepiej reagującym na zmiany kierunku przodem bolidu – a z tyłu sprężyny ustawiamy na miękkie dla optymalnej trakcji i stabilności podczas hamowania. W szczególności koncentrujemy się na uczynieniu samochodu stabilnym podczas ostrego hamowania i przy częściowo otwartej przepustnicy, jako że kierowca często musi skręcać i jednocześnie hamować/przyspieszać, np. w zakrętach nr 1 i 2 lub 8.

Moc silnika: Silniki o mniejszej mocy, w połączeniu z dysponującymi lepszą przyczepnością oponami oznaczają, że większą niż w 2005 roku część każdego okrążenia przejeżdża się na pełnym gazie. Jednakże w Szanghaju jest to mniej odczuwalne niż na większości innych torów, co wynika ze sporej liczby wolnych zakrętów i relatywnie niewielu szybkich wiraży pokonywanych z niemal całkiem otwartą przepustnicą. W sezonie 2006 średni wzrost czasu spędzanego z w pełni otwartą przepustnicą wynosi 17%, natomiast w Szanghaju będzie to zaledwie 11%, co daje w sumie 61% okrążenia przejeżdżanego na pełnym gazie.

Chłodzenia silnika: Dodatkowy czas spędzany na pełnym gazie wymaga także lepszego chłodzenia, jako że silnik V8 wydziela z siebie proporcjonalnie więcej ciepła od V10. Jednakże biorąc pod uwagę spodziewaną w Szanghaju temperaturę otoczenia od 25 do 30 stopni Celsjusza, nie będzie to raczej stanowiło żadnego problemu, gdyż zespoły przebrnęły już bez trudu przez letnie europejskie wyścigi.

Źródło: RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Szanghaj

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
minardi, 27.09.2006 10:43[!]
oj..będzie sie działo..Jeszcze pare dni i znów wielkie emocje.Pare dni przerwy i następne..super..
SZOFERO, 27.09.2006 11:51[!]
Zdaje się, że w Szanghaju jest najdłuższa prosta w F1. Niestety stosunkowo kręta pozostała część toru wymusza takie ustawienie bolidów, że samochody jadą po tej prostej i po osiągnięciu nieco ponad 300km/h prawie nie przyspieszają. Jest to trochę nudne. Przynajmniej kierowcy mogą przez chwilę odpocząć.
Schum@cher, 27.09.2006 16:01[!]
trasa mi sie podoba, w zakretach: 1; 2; 5; 10; 11; 13; sa bardzo dobre warunki do wyprzedzania
Love, 27.09.2006 17:33[!]
tor jest moim zdaniem prawie najlepszy w kalendrzu...ale wyprzedzanie bedzie dopiero a 3 ostatnich zakretach dobre :D ale w f1c 06 wszedzie wyprzedzisz :D
fiodor, 29.09.2006 23:43[!]
no, będzie ciekawie.. tym bardziej, że ma padać w niedziele w Szanghaju :D Tylko dlaczego o 8 rano ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca