F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Grupa Strategiczna rozmawiała o finansach oraz współpracy technicznej między zespołami.
Nataniel Piórkowski, 22 stycznia 2019, wyświetlenia: 1563<< | lista | T- | T+ | >>

Liberty Media i FIA naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych od sezonu 2021.

W środę odbyło się posiedzenie Grupy Strategicznej, w trakcie którego omówiono propozycje zmian w przepisach sportowych – donoszą La Gazetta dello Sport oraz Auto Motor und Sport.

Było to pierwsze zebranie władz Formuły 1 z udziałem Matii Binotto. Włoscy dziennikarze donoszą, że nowy szef Ferrari wykazuje koncyliacyjne podejście, zbliżone stylem do Stefano Domenicaliego. Jego poprzednik – Maurizio Arrivabene, był znany jako twardy negocjator, rzadko idący na ustępstwa.

Podczas posiedzenia w Genewie zaprezentowano zmodyfikowany harmonogram wprowadzania limitów budżetowych. W sezonie 2021 górna granica budżetu nie będzie mogła przekroczyć 185 milionów dolarów, a w kolejnych odpowiednio 160 i 135 milionów dolarów.

Z limitu budżetowego zostaną wyłączone koszty związane z dostawami silników (szacowane na 15 milionów dolarów na sezon), wynagrodzenia dla kadry zarządzającej i kierowców oraz wydatki na marketing i obsługę gości. Opracowywanie szczegółowej listy wyjątków trwa.

Zaproponowano wydłużenie wykazu części, które każdy z zespołów musi produkować samodzielnie (listed parts) oraz standaryzację niektórych elementów bolidu, niemających wpływu na osiągi.

Przedyskutowano także sprzedaż części spoza listy (non listed parts). Plan zakłada, aby nie były one dostępne jedynie dla zespołów satelickich, jak ma to obecnie miejsce na przykład we współpracy Ferrari i Haasa. Jeśli dany zespół produkuje część i sprzedaje ją jednej z ekip, to będzie zobligowany do dostarczenia jej na warunkach rynkowych każdemu z rywali, który wyrazi nią zainteresowanie.

Wprowadzona ma zostać bardziej sprawiedliwy model podziału nagród finansowych. Ferrari, Mercedes, Red Bull i McLaren przystały na przedstawioną koncepcję, chociaż w przypadku negocjacji nad finalnymi porozumieniami finansowymi należy spodziewać się ostrzejszego podejścia największych graczy.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Liberty Media
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 22.01.2019 12:00[!]
No i nareszcie. Powinni jeszcze bezwzględnie oddzielić produkcję silników od zespołów. I każdy zespół powinien otrzymywać poprawki silnikowe w tym samym czasie.
Anderis, 22.01.2019 12:18[!]
Niesamowite. Od kilku lat myślałem o tym, że warto wprowadzić takie zmiany, jak wspomniane w artykule. Dokładnie takie w każdym detalu. Nawet sam limit mniej-wiecej taki, jaki bym ustalił, gdyby to ode mnie zależało. Trzymam kciuki.
dulk, 22.01.2019 13:01[!]
budżet z limitem 135 milionów dolarów ?
aż ciężko sobie wyobrazić tak wielkie cięcie - myślałem że 200baniek to już byłby trudny kompromis
no ciekawe co z tego wyjdzie
oby jakiś wprowadzili
rno2, 22.01.2019 13:10[!]
@dulk
Pamiętaj, że w tych 135 bańkach nie ma kosztów silnika, wynagrodzeń dla najwyższej kadry i kierowców, kosztów związanych z utrzymaniem pomieszczeń gościnnych podczas weekendów wyścigowych i zapewne wielu innych rzeczy.
Obecnie tylko 3 zespoły wydają > 200 milionów dolarów, z tym, że w przypadku Mercedesa i Ferrari nie wiadomo ile idzie na prace związane z silnikiem...
dszra, 22.01.2019 14:51[!]
Trzeba też pamiętać, że Ferrari czy Mercedes posiadają swoje fabryki samochodów drogowych i jak budżet nie będzie im się spinać, to bez problemu mogą przerzucić koszty na te fabryki i nikt nawet tego nie zauważy
dulk, 22.01.2019 20:01[!]
Cytat rno2 :
Obecnie tylko 3 zespoły wydają > 200 milionów dolarów

no top3 wydaje 2 razy tyle na bolid więc ból mogą mieć spory
i w porównaniach budżetów nigdy nie uwzględniało się "fabryki silnikowej" bo takie porównania nie miałyby wtedy sensu z zespołami co tylko kupują silniki

Cytat dszra :
Trzeba też pamiętać, że Ferrari czy Mercedes posiadają swoje fabryki samochodów drogowych i jak budżet nie będzie im się spinać, to bez problemu mogą przerzucić koszty na te fabryki

czyli jak przerzucą? będą oszukiwać?
myślę że już Liberty zadba o to by przekręty były trudne do zamaskowania a konsekwencje i wstyd związany z łatką oszusta nie warte zachodu
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca