F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli: Wprowadzanie coraz miększych opon nie poprawiało widowiska

Na ten sezon koncern przygotował trwalsze mieszanki, zapewniające stabilniejsze osiągi.
Nataniel Piórkowski, 5 lutego 2019, wyświetlenia: 2067<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Mario Isola z Pirelli przekonuje, że wprowadzanie coraz miększych mieszanek ogumienia nie przyniosłoby oczekiwanej poprawy widowiska w wyścigach Formuły 1.

W rozmowie z portalem RaceFans, szef działu sportów motorowych Pirelli wyjaśniał, dlaczego jego firma odeszła od koncepcji redukowania poziomu twardości poszczególnych mieszanek opon.

„Większość ubiegłorocznych wyścigów została przejechana na jeden pit stop. Zespoły mają inne podejście – próbują raczej zarządzać tempem wyścigowym niż naciskać i zwiększać liczbę postojów. Boją się, że po wyjeździe ich kierowca trafi na wolniejsze bolidy i będzie musiał marnować czas na wyprzedzanie”.

„Mając to na uwadze i uwzględniając opinie kierowców, uznaliśmy, że jeśli będziemy dostarczać coraz miększe mieszanki, to zespoły i tak zechcą dążyć do zarządzania tempem. To do niczego nie prowadzi. Stąd decyzja o pójściu w innym kierunku” – argumentował Włoch.

W tym roku w F1 dojdzie do istotnych zmian. Nowy pakiet aerodynamiczny powinien zagwarantować bardziej zacięte ściganie, a zwiększenie limitu paliwa na wyścig do 110 kilogramów umożliwi kierowcom jazdę szybszym tempem. Do tych modyfikacji musiał dostosować się także producent ogumienia.

„Lepszym wyborem są opony zapewniające bardziej spójne osiągi, powiedzmy nieco twardsze niż na sezon 2018. Kierowcy będą nadal wykonywać jeden pit stop, ale za to otrzymają możliwość naciskania. W tym sezonie będą mieli na pokładzie o 5 kilogramów paliwa więcej. W niektórych wyścigach, gdzie rok temu musieli dbać o stan paliwa, teraz będą mogli jechać szybszym tempem”.

„Gdy mówimy o Formule 1 musimy brać pod uwagę wszystkie czynniki. Nie możemy rozmawiać wyłącznie o oponach. Traktowanie ogumienia jako osobnej części składowej to błąd. Musimy mieć na uwadze cały pakiet. Rozmawiamy z FIA, FOM, zespołami i kierowcami, aby wspólnie wypracowywać rozwiązania. Gdybyśmy skupiali się wyłącznie na oponach, to byłoby to złe podejście” – podkreślał.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
macieiii, 05.02.2019 18:28[!]
Po pierwsze wciskając ten kit przyznają się że na prośbę, ale jednak zrobili złe opony. Po drugie nie są w stanie samymi oponami ożywić ścigania, bo zespoły będą zarządzać tempem, by nie zajeżdżać silników. Paradoks goni paradoks. Sezon był ciekawy, oby ten był chociaż zbliżony do poprzedniego.
Sasilton, 05.02.2019 18:58[!]
Czy oni nie zauważyli, że to przez 3 mieszankę? Gdyby jej nie było, to by były 2, albo nawet 3 pitstopy.
rno2, 06.02.2019 07:53[!]
@Sasilton a konkretnie to przez którą 3 mieszankę? Najtwardszą czy najmiększą? I dlaczego?
patgaw, 06.02.2019 08:38[!]
A moim zdaniem to co mowi ma sens. Gdyby nie bylo oszczedzania podzespolow i kierowcy mogli by cisnac caly czas to mozna by robic bardziej miekkie mieszanki, a teraz i tak musza sie oszczedzac i tak, wiec to nic nie da. Chyba, ze by zrobic na prawde miekkie, ale wtedy to by bylo sztuczne show majace malo wspolnego ze sportem i sciganiem.
al_bundy_tm, 28.02.2019 11:46[!]
Najmądrzejsza wypowiedź dotycząca opon od... dawna.
Opony są w porządku, zrobili je na prośbę to raz i bardzo, bardzo szybkie to dwa!
Tylko to sposób zarządzania jest zły w czasie wyścigu i to on zmienia obraz zamysłu.

Cytat :
Mario Isola - „Mając to na uwadze i uwzględniając opinie kierowców, uznaliśmy, że jeśli będziemy dostarczać coraz miększe mieszanki, to zespoły i tak zechcą dążyć do zarządzania tempem. To do niczego nie prowadzi. Stąd decyzja o pójściu w innym kierunku”
Czyli zgodnie z:
Cytat :
Spencer Johnson - "Zmiana kierunku poszukiwań pomoże Ci odnaleźć nowy ser"
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca