|
|
|
|
|
|
Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy |
Szef zespołu przyznał, że integracja jednostki napędowej jest czystym pięknem. |
|
•Łukasz Godula, 18 lutego 2019, wyświetlenia: 3654 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Red Bull przyznał, że nowy silnik Hondy jest „czystym pięknem” i uważa, że japoński producent zaoferował im najlepsze możliwe umieszczenie jednostki napędowej.
Zespół uważał swoje przejście na jednostki japońskiego producenta jako długoterminowy plan powrotu do wygrywania mistrzostw. Jednak po pozytywnym pierwszym dniu testów przedsezonowych w Barcelonie, w których Max Verstappen przejechał 128 okrążeń i wykręcił czwarty czas, szef Red Bulla, Christian Horner był pełen podziwu do nowej jednostki napędowej.
„Moc to dominujący czynnik, jednak muszę przyznać, że montaż silnika do podwozia jest prawdopodobnie najlepszy, jaki kiedykolwiek mieliśmy” – powiedział Horner. „Gdy spojrzy się na to, jak dobrze jest zintegrowany z podwoziem, to jest to czyste piękno. Cały zespół inżynierów wraz z Hondą wykonali świetną robotę w kontekście zamontowania silnika, a wszystko wygląda jak w szwajcarskim zegarku”.
Szef Toro Rosso, Franz Tost, którego zespół również używa jednostek Hondy, przyznał w poniedziałek, że nie ma wątpliwości co do tego, iż Red Bull będzie wygrywał w tym roku.
Zapytany czy podziela optymizm Tosta, Horner odpowiedział: „Świetnie jest widzieć ten entuzjazm i optymizm, jaki zaprezentował Franz. Jesteśmy podekscytowani pracą z Hondą, to prawdziwe partnerstwo, w przeciwieństwie do bycia klientem. Już teraz widzimy zyski płynące z tego. Nie będzie to szybki proces, nie ma tu czarodziejskiej różdżki. Myślę, że organizacje uczą się siebie nawzajem, swoich mocnych i słabych stron. To zaprocentuje za pewien czas. Jednak nie dajemy sobie żadnych ram czasowych”.
Horner dodał, że przygotowanie Hondy do testów było również bardziej zaawansowane, niż to czego doświadczyli z Renault w poprzednich latach.
„Już w zeszłym roku z Toro Rosso widzieliśmy jak duży postęp wykonali, a nasza decyzja była oparta o to, co mogliśmy zobaczyć i zmierzyć” – powiedział Horner. „Muszę powiedzieć, że jak na razie jesteśmy pod dużym wrażeniem wszystkiego, co zobaczyliśmy. To pierwszy raz od 12 lat, gdy nasza fabryka miała przygotowane cztery silniki. Nigdy wcześniej się to nie wydarzyło”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|