F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Pod względem ogólnego projektu japoński producent bazuje na jednostce z 2017 roku.
Nataniel Piórkowski, 19 lutego 2019, wyświetlenia: 1801<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Honda zapewnia, że osiągi jej tegorocznego silnika nie zostały ograniczone dążeniem przez Red Bulla do zapewnienia jak najbardziej wydajnego pakietu aerodynamicznego.

Szef Red Bull Racing – Christian Horner dumnie ogłosił w poniedziałek, że instalacja silnika Hondy jest jedną z najlepszych, z jakimi miał do czynienia jego zespół.

Po powrocie do F1 w 2015 roku, Honda próbowała stworzyć ekstremalnie kompaktowe jednostki napędowe, dążąc do zrealizowania forsowanej przez McLarena koncepcji size zero. Nie tylko obniżało to niezawodność, ale także utrudniało dokonywanie postępów w trakcie sezonu.

Japoński producent zapewnia, że tegoroczny projekt silnika nie zaszkodzi osiągom.

„Sądzę, że wpływ silnika jest neutralny” – powiedział dyrektor techniczny Hondy, Toyuharu Tanabe, komentując zależność instalacji jednostki napędowej na osiągi aerodynamiczne bolidu.

„Wiele czasu poświęciliśmy na ustalenie z Red Bullem i Toro Rosso tego, która droga zapewnia większe korzyści: osiągi jednostki napędowej czy zsumowane możliwości całego pakietu. Jeśli dysponujesz wyższą mocą, automatycznie poprawiają się osiągi, ale cierpi na tym nadwozie. Gdzie jest złoty środek? Podjęliśmy decyzję, że najlepiej będzie dążyć do jak najlepszych osiągów pełnego pakietu”.

Tanabe dodał, że decyzja o zastosowaniu bardziej kompaktowej jednostki napędowej została podjęta przez Red Bulla, po konsultacjach z Toro Rosso. „Red Bull Technology przedyskutował tę sprawę ze swoimi zespołami. To sprawiło, że zimą nasza praca była bardzo prosta. Celem było stworzenie kompaktowej, dobrej jednostki. Na tym koncentrowaliśmy się tej zimy”.

Ogólna koncepcja silnika pozostała bez zmian, dzięki czemu Hondzie udało się dokonać kolejnych postępów w zakresie niezawodności. „Utrzymaliśmy ubiegłoroczną koncepcję, która faktycznie towarzyszy nam od sezonu 2017. W tym roku nie doszło do zmian w zakresie jednostek napędowych. Mogliśmy oprzeć nasze prace na tym samym projekcie. Dokonaliśmy postępów zarówno pod względem osiągów, jak i niezawodności. Można powiedzieć, że silnik nie jest nowy, ale zmodyfikowany”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026
12.04.2024  Watanabe: Honda nie wetowała nowego kontraktu Astona z Alonso
11.04.2024  Alonso: Perspektywa współpracy z Hondą działa na mnie motywująco
08.04.2024  Autosport: Aston oferuje Sainzowi posadę u boku Lance'a Strolla
21.03.2024  Aramco chce przejąć zespół Astona Martina?
Tagi:
Honda
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sh3adow, 19.02.2019 18:58[!]
Ten silnik to powinien nazywać się Honda-McLaren choć z drugiej strony Honda płaciła McLarenowi za dewastacje zespołu a Ci długo się na to godzili.
Damos, 20.02.2019 09:50[!]
To raczej McLaren dewastował prace Hondy... było o tym wiele pisane.
Foryster, 20.02.2019 14:22[!]
Myślę że to była relacja dwustronna. Z zachwytami nad Hondą poczekajmy na efekty. Na razie widać dużo gadania i pewne zwiastynu na torze (w zeszłym roku parę przebłysków).

Niestety od półtora roku żaden silnik Hondy nie zrobił nawet połowy zakładanego kilometrażu. Toro Ross zmieniało cześci (z różnych powodów), ale przez to nie jeździły one wystarczająco długo.

A teraz będą mieli powtórkę z "size 0 concept".

Poczekajmy więc z zachwytami i grillowaniem Mclarena.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca