F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Polak przyznał, że Williams zbudował bolid pięć razy szybciej niż w normalnych okolicznościach.
Nataniel Piórkowski, 21 lutego 2019, wyświetlenia: 5083<< | lista | T- | T+ | >>

Robert Kubica przyznał, że w trakcie porannej części czwartkowych testów przejechał tylko 12 okrążeń, w trakcie których mógł realnie poczuć pracę nowego bolidu Williamsa.

Krakowianin, który w tym roku powraca do startów w Formule 1, pracował ze stajnią z Grove od godziny dziewiątej do trzynastej. W tym czasie pokonał czterdzieści osiem okrążeń, ale na większości z nich jego uwaga skupiała się na zbieraniu danych, sprawdzaniu części i przeprowadzaniu testów.

„Są jakieś odczucia, ale sądzę, że jest za wcześnie, aby o nich mówić. Zobaczymy w przyszłym tygodniu. Dla nas był to dzisiaj swego rodzaju shakedown, przynajmniej dla mnie. Miałem może dwanaście okrążeń, na których mogłem poczuć bolid, w trakcie których mogłem nim rzeczywiście pojeździć. Pozostała część czasu spędzonego na torze służyła zbieraniu danych i przeprowadzaniu testów dla inżynierów”.

„Nie mogę powiedzieć, że przygotowałem się w jakimś stopniu do GP Australii. Jestem w takiej samej sytuacji jak miesiąc temu, trzy miesiące temu. W tym tygodniu celem zespołu był bolid. Dostarczenie go tutaj było wyzwaniem. Praca nad jego przygotowaniem to bardziej kwestia przyszłego tygodnia. Nie czujemy, aby był to czwarty dzień testów. Wydaje mi się, że to pierwszy dzień, że dopiero zaczynamy”.

Kubica dodał, że w bolidzie nadal brakuje pewnych ważnych części. „Wciąż muszą zostać dodane pewne elementy. Nie ma ich zbyt wiele, ale są obszary, w których obecnie czujemy ograniczenia. Rozmawianie o tym nie ma większego sensu. Jestem tu po to, aby jeździć. Na tym się skupiam”.

Pytany o czasy okrążeń, także te uzyskane przez innych kierowców, Kubica stwierdził: „Łatwo zyskać cztery sekundy, gdy strata sięga ośmiu. Nie jest tak, że codziennie będziemy redukować nasze starty o cztery sekundy. Nie możemy kierować się czasami okrążeń, ale muszę powiedzieć,że gdy pierwszego dnia zobaczyłem kilka przejazdów innych kierowców, byłem pod wrażeniem”.

Odnosząc się do ogólnych problemów Williamsa, polski kierowca stwierdził „Sytuacja na pewno nie jest idealna, ale z drugiej strony w końcu mamy bolid. Zespół i nasi ludzie wykonali dobrą pracę i zbudowali konstrukcję pięć razy szybciej, niż dzieje się to w normalnych okolicznościach. Jeśli musisz zbudować bolid w pięć dni, w dodatku nie jest on gotowy na pierwszy dzień testów, to są tego jakieś powody. Zespoły nie są tutaj od poniedziałku tylko dla zabawy. Testują z pewnych powodów”.

„Musimy się skupić na tym, co mamy obecnie i co będziemy mieć w przyszłości. Przeszłość trzeba zostawić za sobą. Mam nadzieję, że w pierwszych wyścigach nie zostaniemy ukarani za opóźnienia. W zespole każdy ma swoją funkcję. Ja muszę koncentrować się na swojej. Cieszę się, że w końcu dostaliśmy samochód. Dzisiaj tak naprawdę nie mogłem skupić się na jeździe i poznawaniu bolidu. Zbierałem dane, przeprowadzałem testy różnych rzeczy, przejeżdżałem kolejne kilometry. Poranek nie przebiegł gładko, ale to zupełnie normalne, gdy mówimy o pierwszym dniu w nowym bolidzie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Kubica R.
Williams

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
bartoszcze, 26.02.2019 08:03[!]
@marios76
Ale wcale nie musieli być gotowi pięć dni przed shakedownem, większość zespołów na "prezentacji" pokazywała jakiś składak w nowych barwach.
Mieli mieć gotowe auto na sobotni shakedown, okazało się że z uwagi na wadliwie zaprojektowane części układu hamulcowego nie będą w stanie wyjechać i muszą je zaprojektować i wyprodukować na nowo - trwało to co najmniej do wtorku i przez to stracili efektywnie trzy dni testów.

Czy OPRÓCZ tego były opóźnienia w projektowaniu i produkcji części (za co ponownie odpowiada dyrektor techniczny PL), tego do końca nie wiadomo. Renault i Force India też miały się nie wyrobić, a potem jeździły de facto nieskończonymi (ale nadającymi się do jazdy) samochodami.
LeftersBuster, 26.02.2019 13:56[!]
Mmmhhh...

Krótko podsumowując:
Użytkownik @marios76 pod tym artykułem zarzucił niewłaściwość pochwały Kubicy, w kierunku zespołu Williams, o rzekomym szybkim i sprawnym uporaniu się z usterką. Wyraźnie zaznaczył, że chodzi mu o niestosowność, a nie o nieprawdziwość, tego komplementu w kontekście dużej, jeśli nie największej ilości czasu na przygotowania do sezonu 2019.

W odpowiedzi na te zarzuty, użytkownik @bartoszcze oskarżył w/w osobę o brak podstaw do takich pretensji, przy czym mylnie przypisał jej naturę - stwierdził, że chodziło o nieprawdziwość czy błędność. Posłużył się nawet cytatem, niestety wyrwanym z kontekstu. Następnie udowodnił, że w zasadzie owa "nieprawdziwość" w istocie zaistniała: zespół uporał się z problemem w 10 dni, a nie 5, jak sugerował Kubica. Choć użytkownik @marios76 wyraźnie podkreślał, że ma wątpliwości co do odpowiedniego i bezproblemowego etapu przygotowania nowej konstrukcji, jako głównego powodu opóźnień i w konsekwencji dowodu na słabą kompetencję osób pracujących w Grove, to użytkownik @bartoszcze nie potrafi tego potwierdzić lub zaprzeczyć:
Cytat bartoszcze :
Czy OPRÓCZ tego były opóźnienia w projektowaniu i produkcji części (za co ponownie odpowiada dyrektor techniczny PL), tego do końca nie wiadomo.


Pytanie, które nasuwa się po analizie tego sporu, brzmi:
O co panu bartoszcze chodzi konkretnie ?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca