|
|
|
|
|
|
Vettel stracił skrzydło ze względu na wibracje po delaminacji opony |
Doszło do niej po tym, jak Niemiec obrócił swój bolid w czwartym zakręcie. |
|
•Nataniel Piórkowski, 1 kwietnia 2019, wyświetlenia: 2461 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Sebastian Vettel ujawnił, że do oderwania się przedniego skrzydła z jego bolidu doszło na skutek delaminacji lewej tylnej opony.
Kierowca Ferrari uszkodził oponę, gdy obrócił swój bolid w czwartym zakręcie, po próbie obrony przed atakiem Lewisa Hamiltona.
„Obróciłem bolid. Myślałem, że nie było tak źle, ale wydaje mi się, że gdy próbowałem ustawić bolid z powrotem, doszło do delaminacji lewej tylnej opony” – wyjaśniał Vettel po wyścigu. „Pirelli wciąż bada ten przypadek, szuka pozostałości opony. Później odczuwałem spore wibracje, więc gdy wyjechałem na prostą spowodowały one oderwanie się przedniego skrzydła”.
Poproszony o komentarz rzecznik Pirelli wyjaśnił w rozmowie z portalem racefans.net: „Vettel obrócił swój bolid jadąc z wysoką prędkością. Doprowadziło to do mocnego spłaszczenia wszystkich czterech opon (wibracje powstałe podczas jazdy na nich były potencjalnie na tyle silne, że mogły doprowadzić do oderwania się przedniego skrzydła)”.
„Największym obciążenia przyjęła lewa tylna opona, która ze względu na szorstki asfalt toru w Bahrajnie została poddana zjawisku delaminacji. W incydencie przebiciu uległa jednak faktycznie tylko jedna z opon: prawa przednia. Pozostałe nie”.
Pirelli podkreśliło, że wszystkie te zdarzenia były bezpośrednimi konsekwencjami obrócenia bolidu przy wysokiej prędkości, a przed incydentem nie zaobserwowano problemów z żadną z opon.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|