F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ecclestone obawia się, że rosnąca popularność Formuły E zaszkodzi F1

Brytyjczyk skomentował także formę Williamsa: "Znajdują się w fatalnej sytuacji".
Nataniel Piórkowski, 11 kwietnia 2019, wyświetlenia: 1951<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Bernie Ecclestone jest zaniepokojony rosnącą popularnością Formuły E.

Były dyrektor generalny F1 przyznaje, że jest sobie w stanie wyobrazić dalszy dynamiczny rozwój serii, w której wykorzystywane są bolidy o napędzie elektrycznym.

Zapytany przez magazyn Auto Hebdo o to, czego życzy Formule 1 z okazji tysięcznego Grand Prix, Brytyjczyk odrzekł: „Tego, żeby była lepsza. Nie chcę, aby sport miał jakiekolwiek problemy”.

„Ostatnio rozmawiałem z szefem jednego z zespołów. Powiedział mi: «Ostrożnie z Formułą E». Mogę sobie wyobrazić, że Formuła E podkradnie trochę fanów Formule 1. Jeśli mieszkańcy dużych miast nie mają nic do roboty w dniu wyścigu, mogą kupić niedrogi bolid i zabrać na tor całą swoją rodzinę”.

Ecclestone sądzi, że kibice odwracają się od F1 dostrzegając, iż staje się ona zbyt skomplikowana. „Nie wiem jak wiele osób, które rzeczywiście zasiadają na trybunach, rozumie obecną Formułę 1”.

„Zapytajcie się ludzi w Chinach ile cylindrów mają silniki, jak wiele paliwa zużywają. Ile jednostek napędowych przypada w sezonie na kierowcę. Ci ludzie nie będą znać odpowiedzi na żadne z tych pytań”.

Były szef FOM dodał, że po sezonie 2020 Mercedes może stracić zainteresowanie Formułą 1. „Nie wiem. Może znajdą to, czego chcą w Formule E”.

Brytyjczyk został także zapytany o obecną sytuację Williamsa, który kolejny rok z rzędu okupuje tyły stawki. „Williams znajduje się w fatalnej sytuacji. Jeszcze nie tak dawno temu byli na poziomie Ferrari, a teraz są czerwoną latarnią. Problem polega na tym, że inżynierowie Williamsa zaczną dostawać oferty pracy dla Ferrari, Mercedesa i Red Bulla”.

Embed from Getty Images

Ecclestone nie wybiera się do Chin na jubileuszowy wyścig Formuły 1. „Obejrzę rywalizację w Londynie. Miałem lecieć do Szanghaju, ale zmieniłem zdanie. Miesiąc temu przeszedłem zatrucie pokarmowe i nie doszedłem jeszcze do siebie”.

88-latek przyznał, że zamierza pojawić się w padoku podczas GP Azerbejdżanu i GP Hiszpanii. W Barcelonie ma mu towarzyszyć Donald McKenzie – prezes funduszu CVC, który w przeszłości był właścicielem praw komercyjnych F1.

Dawny supremo F1 zasugerował, że gdyby nadal kierował sportem, to postarałby się o zorganizowanie tysięcznego Grand Prix na Silverstone. „Dlaczego? Bo to właśnie tam odbył się pierwszy wyścig. Gdyby organizatorzy powiedzieli mi, że boją się strat finansowych, to zrobiłbym coś, aby je pokryć”.

„Na Silverstone przybyłoby znacznie więcej fanów niż do Chin. Nie wiem, co myślało sobie Liberty. Nie są w tym biznesie zbyt długo, więc może nie przywiązują uwagi do detali, takich jak pierwsze Grand Prix w historii. Może nie sądzą, że to coś istotnego”.

„Nie jestem przekonany, czy Liberty w ogóle czuje wyścigi. Sport jest kierowany przez biznesmenów. Robią wiele rzeczy, o których w ogóle nie myślałem. Nie mówię, że nie mają racji, ale czy dzięki temu wygenerują większe dochody?”

„Jeśli nie, to powinni sobie powiedzieć: «Kupiliśmy ten biznes, żeby zarabiać pieniądze, ale to się nie udaje». Jednym z rozwiązań jest zwiększenie liczby wyścigów, ale tutaj wszystko zależy od warunków kontraktów. Zespoły skrytykowały plany organizacji Grand Prix w Miami, bo nic nie dałby to firmie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
23.01.2024  Ecclestone: Andretti powinien był kupić team F1 lata temu
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
15.11.2023  Ecclestone: Nie jestem pewien, czy GP Las Vegas okaże się sukcesem
18.08.2023  Massa wysłał do FIA pismo przedprocesowe ws. sezonu 2008
Tagi:
Ecclestone B.
F1 ogólnie
Liberty Media
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca