F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Maleją szanse na wprowadzenie kwalifikacji z Q4

Zespoły uważają, że taki podział nie poprawi widowiska. Poparcie deklaruje tylko jeden team.
Nataniel Piórkowski, 12 kwietnia 2019, wyświetlenia: 2186<< | lista | T- | T+ | >>

Plany podzielenia kwalifikacji Formuły 1 na cztery części znalazły się w zawieszeniu, po tym jak zespoły wyraziły ogólny brak poparcia dla wprowadzenia pomysłu w życie.

W czwartek przedstawiciele stajni F1 spotkali się z dyrektorem technicznym FIA – Nikolasem Tombazisem oraz dyrektorem sportowym F1 – Steve'em Nielsenem, aby omówić korzyści i wady proponowanego systemu. Według nowych zasad w Q1, Q2 i Q3 miałoby odpadać po trzech kierowców, a w Q4 o pole position walczyłaby najlepsza ósemka, która do wyścigu wyruszałaby na tym samym ogumieniu, na jakim uzyskała najlepsze wyniki w finałowym bloku czasówki.

Liberty chciałoby wprowadzić system, aby zwiększyć nieprzewidywalność kwalifikacji – aby znaleźć się w Q4 kierowcy musieliby przejść nie dwie, a trzy sesje, co w teorii generuje wyższe ryzyko popełnienia błędu i zmarnowania pomiarowego okrążenia. Właściciel praw komercyjnych powołuje się także na dane z transmisji telewizyjnych, które sugerują, że część fanów decyduje się na oglądanie tylko finałowych części czasówki.

Plany zostały już omówione na spotkaniu menedżerów zespołów. Poruszono je także na ostatnim posiedzeniu Grupy Strategicznej. Zespoły wykonały symulacje w oparciu o nowy system. Dokładne dane zebrały stajnie McLarena i Williamsa. W spotkaniu w Szanghaju wzięli także udział stratedzy teamu z Woking i Alfy Romeo.

Źródła portalu motorsport.com ustaliły, że tylko jedna z dziesięciu stajni wyraża silne poparcie dla systemu Q4. W środowisku teamów F1 panują zgodne opinie, iż nie poprawi on widowiska, także w ostatnich, decydujących momentach kwalifikacji. Z reguły sześciu z ośmiu kierowców w Q4 stanowiliby reprezentanci trzech najsilniejszych zespołów. Pozostała dwójka albo nie wyjeżdżałaby na tor, albo wykonywałaby tylko okrążenie w wolnym tempie, zadowalając się siódmą i ósmą lokatą.

Czołówka mogłaby także skłaniać się ku wykorzystywaniu w Q4 twardszych opon. Oznaczałoby to, że ruszałaby do wyścigu na takim samym ogumieniu jak reszta stawki, dysponująca wolnym wyborem. To z kolei ograniczyłoby opcje strategiczne i postawiło słabsze zespoły w gorszej sytuacji.

Kolejny problem stanowi brak wystarczającej liczby kompletów ogumienia. Pirelli dało jasno do zrozumienia, że ze względu na koszty nie zamiesza zwiększać obecnego przydziału opon dla kierowców.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca