Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia, które zostaną użyte podczas Grand Prix Francji.
Na torze Paul Ricard kierowcy Formuły 1 otrzymają do dyspozycji opony wykonane z mieszanek C4 (miękkie), C3 (pośrednie) i C2 (twarde).
Grand Prix Francji jest jak dotąd czwartym wyścigiem w tym sezonie, w przypadku którego oficjalny dostawca ogumienia zastosował taką alokację.
Mieszanka C4 jest porównywalna do ubiegłorocznej ultramiękkiej. Pojawiła się ona we Francji jako opona kwalifikacyjna, z której kierowcy musieli obowiązkowo skorzystać w Q3. Dwie pozostałe: C3 i C2 są nieco twardsze od ogumienia w specyfikacji 2018 (supermiękkiego i miękkiego).
•Dobór mieszanek ogumienia na sezon 2019
Grand Prix
Opony twarde
pośrednie
miękkie
Australii
C2 (O)
C3 (O)
C4
Bahrajnu
C1 (O)
C2 (O)
C3
Chin
C2 (O)
C3 (O)
C4
Azerbejdżanu
C2 (O)
C3 (O)
C4
Hiszpanii
C1 (O)
C2 (O)
C3
Monako
C3 (O)
C4 (O)
C5
Kanady
C3 (O)
C4 (O)
C5
Francji
C2 (O)
C3 (O)
C4
Austrii
Wielkiej Brytanii
Niemiec
Węgier
Belgii
Włoch
Singapuru
Rosji
Japonii
Meksyku
USA
Brazylii
Abu Zabi
O = co najmniej jedna z tych mieszanek musi zostać wykorzystana przez kierowcę podczas wyścigu o ile rywalizacja toczy się na suchym torze. Nowy system określeń rodzajów ogumienia: od C1 (najtwardsze) do C5 (najmiększe).