F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły omówią propozycję powrotu do opon w specyfikacji 2018

Do zatwierdzenia propozycji potrzebne jest poparcie 7 zespołów. Wiele zależy od Racing Point.
Nataniel Piórkowski, 27 czerwca 2019, wyświetlenia: 2445<< | lista | T- | T+ | >>

W piątek rano dojdzie do spotkania zespołów F1 z przedstawicielami FIA i Pirelli. Tematem rozmów będzie możliwy powrót do konstrukcji ogumienia stosowanej w sezonie 2018 – ustalili dziennikarze magazynu Autosport.

Spotkanie zostało zwołane przez FIA. Pośród wielu zespołów narasta bowiem frustracja związana z tym, jak spisuje się na torze tegoroczna specyfikacja opon. Pojawiają się głosy, iż sprzyja ona Mercedesowi, który wyraźnie dominuje w mistrzostwach od samego początku sezonu.

Dotąd zespoły dzieliły się swoimi niepochlebnymi opiniami na temat tegorocznych opon w prywatnych rozmowach. Rozstrzygnięcia Grand Prix Francji miały jednak sprawić, że kilka ekip miało wyrazić gotowość poparcia decyzji o zmianach, aby zapewnić dzięki temu, że fani będą mogli liczyć na ekscytujące widowisko i wyrównaną walkę na torze.

Głosy te przyczyniły się do zwołania przez Nikolasa Tombazisa specjalnego spotkania, które odbędzie się przed pierwszym treningiem na torze w Spielbergu. Podczas niego okaże się, czy rzeczywiście istnieje większość zespołów, która popiera propozycję powrotu do ubiegłorocznej specyfikacji ogumienia po zakończeniu letniej przerwy.

Pirelli zdecydowało się w tym sezonie na zmniejszenie bieżnika opon o 0,4 milimetry, argumentując to chęcią zaradzenia problemom z przegrzewaniem oraz blisteringiem. W efekcie doszło do zmiany w oknie temperatury gwarantującej optymalną pracę ogumienia. Z tego względu niektóre zespoły – w tym Haas i Ferrari – mają obecnie problemy z wykorzystaniem maksymalnych osiągów opon.

Niektóre stajnie są zdania, że zmiana ta okazała się perfekcyjna dla Mercedesa, który w ostatnich latach zmagał się z przegrzewającymi się oponami.

Chociaż Pirelli daje do zrozumienia, że wie o zastrzeżeniach niektórych stajni, to podkreśla, że nie podejmie żadnych działań, do chwili gdy nie otrzyma oficjalnej prośby o powrót do specyfikacji z 2018 roku.

Zgodnie z przepisami F1 zmiana taka może dokonać się przy poparciu siedmiu z dziesięciu zespołów. Nie jest pewne, czy uda się osiągnąć takie poparcie. Ku zmianie skłania się Ferrari, Red Bull, Toro Rosso i Haas. Zastrzeżenia zgłosiły już teamy Alfy Romeo i Renault. Mercedes sprzeciwi się zmianom. Nie można także liczyć na zgodę McLarena, który nie ma większych problemów z tegorocznym ogumieniem.

Williams stworzy prawdopodobnie sojusz z Mercedesem – Claire Willliams dała już do zrozumienia, że bolid FW42 spisuje się lepiej przy wykorzystaniu obecnych opon. Kluczowe okaże się więc stanowisko Racing Point – klienta Mercedesa, który jednak ma w tym sezonie problemy z optymalnym wykorzystaniem ogumienia w trakcie sesji kwalifikacyjnych.

Jeśli spotkanie zakończy się zebraniem wymaganej większości, Pirelli może zadeklarować gotowość zmiany specyfikacji opon od Grand Prix Belgii.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca